שתף קטע נבחר

הקולוסוס חוזר? פלא תבל ייבנה מחדש - בגובה פי 5

הקולוסוס מרודוס המקורי קרס ברעידת אדמה במאה ה-3 לפני הספירה. עכשיו רוצים ביוון לשחזר את הסמל, כשספינות יעברו בין רגלי הפסל בדרך לנמל. "אנחנו רוצים להראות שיוון יכוליה לשוב לעמוד על רגליה", אמר האדריכל של הפרויקט

הוא היה אחד משבעת פלאי תבל בעולם העתיק, שהוקם כדי לציין ניצחון במלחמה ולשמש כסמל של התנגדות. כעת מקווה יוון להחזיר עטרה ליושנה על רקע המשבר הכלכלי החריף במדינה - על ידי בנייתו המחודשת של הקולוסוס מרודוס. היצירה החדשה מתכוננת להיות אפילו עצומה יותר מהמקור, שהתנשא לגובה של כ-34 מטרים, וצפויה להיות גבוהה פי חמישה.

 

 

הפסל הענק יוצב בכניסה לנמל האי רודוס, כאשר ספינות יפליגו למעשה בין רגלי הפסל. יוצריו מקווים שהפרויקט יצליח לשחזר קצת מהגאווה הלאומית לאחר המיתון הקשה, כמו גם לספק מקומות עבודה חדשים וכמובן למשוך תיירים.

 

 (מתוך הדמיית הפרויקט) (מתוך הדמיית הפרויקט)
(מתוך הדמיית הפרויקט)

 (מתוך הדמיית הפרויקט) (מתוך הדמיית הפרויקט)
(מתוך הדמיית הפרויקט)

 

"אנחנו רוצים להראות שיוון יכוליה לשוב לעמוד על רגליה, שיש לה את הכוח ואת האנשים לעשות כך ושהכלכלה כאן יכולה להשתקם", אמר ל"טיימס" הבריטי האדריכל הראשי של הפרויקט, אריס א' פאלאס.

 

הפסל החדש של אל השמש הליוס יתנשא לגובה של כ-152 מטרים. לשם השוואה, גובהו של פסל החירות הוא כ-93 מטרים. המבנה המרכזי יהיה בנוי מבטון ופלדה ומצופה לחלוטין בלוחות סולריים שיספקו אנרגיה. הפסל המקורי היה עשוי מוטות ברזל ולוחות ברונזה. עם מבט אל עבר הים האגאי, הפסל יאחוז בלפיד שישמש בתור מגדלור שיהיה ניתן לראותו במרחק של כ-55 קילומטרים, עד לחופי טורקיה, וכן נקודת תצפית.

 

כדי להימנע מגורלו של הפסל המקורי, שקרס ברעידת אדמה במאה השלישית לפני הספירה, לפסל תהיה מערכת השהייה ממוחשבת בפלג הגוף העליון כדי לסייע להגן עליו מפני רוחות ורעידות. יוזמי המיזם מקווים שהפסל יוכל גם לארח מוזיאון עתיקות וחנויות, ויניב הכנסות של כ-40 מיליון דולר בשנה.

 

 (מתוך הדמיית הפרויקט) (מתוך הדמיית הפרויקט)
(מתוך הדמיית הפרויקט)

ציור של הפסל המקורי, שנחרב לפני כ-2,200 שנה (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
ציור של הפסל המקורי, שנחרב לפני כ-2,200 שנה(צילום: ויז'ואל/פוטוס)

 

הקולוסוס המקורי נבנה כדי לחגוג את ניצחון רודוס על אנטיגונוס מונופתלמוס, שבנו כיתר את רודוס ללא הצלחה בשנת 305 לפני הספירה. הפסל עמד איתן במשך כ-50 שנה עד

 שקרס בשנת 226 לפני הספירה. למרות שמיקומו המדויק אינו ידוע, התיאוריה הרווחת היא כי הוא נבנה ליד הנמל המקורי באי אבל הוא לרוב מונצח כשער הכניסה לרודוס.

 

"אנחנו רוצים להחיות את הסימבוליות שהייתה חדורה בו, ולאגד משאבים אנושיים ופיננסיים מכל העולם, ולהפוך את זה לסמל של גלובליזציה תוך החייאת משמעות היסטורית ותרבותית", הוסיף האדריכל פאלאס. הוא אמר כי עלות הבנייה צפויה לעמוד על כ-270 מיליון דולר, שאותם הוא מקווה לגייס מהמדינה וממימון המונים. עדיין אין מסגרת זמנים רשמית לפרויקט.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך הדמיית הפרויקט
הדמיה
מתוך הדמיית הפרויקט
מומלצים