שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מה סוד הבריאות של נילי - אלופת אירופה באגרוף תאילנדי?

    לקראת טקס "פרס הספורט הישראלי" שיתקיים הערב שאלנו שלוש ספורטאיות המועמדות לתואר "ספורטאית השנה" על הסודות שלהן לחיים בריאים. גילינו מי פותחת את הבוקר עם שייק ירוק, מי מקפידה לשלב ספירולינה בתזונה היומיומית ומי אוכלת המבורגר בלי נקיפות מצפון

    מי תהיה ספורטאית השנה של ישראל? הערב (ג') התשובה תתברר בטקס "פרס הספורט הישראלי 2015" שמתקיים בחסות משרד התרבות והספורט ובחסות הטוטו. במסגרת הטקס, שיכלול לראשונה את שלושת גופי הספורט המרכזיים - התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים, הוועד האולימפי והוועד הפראולימפי, יוענקו מלגות ומענקים לספורטאים וספורטאיות שבלטו השנה.

     

    בין המועמדות לפרס "ספורטאית השנה" לענפי ספורט תחרותיים לא-אולימפיים, נמצאות אורי בוז'ו - אלופת אירופה בסקי מים וכן זוכת הארד באליפות העולם, מרים בלואסוב - אלופת העולם בג'יוג'יטסו, ונילי בלאק - אלופת העולם בקיקבוקסינג.

     

    ביררנו עם שלושתן כיצד מקיימים אורח חיים בריא כשעוסקים בספורט כל כך תובעני, איך משלבים אימונים אינטנסיביים עם תזונה נכונה וגם איך הן מבלות בשעות הפנאי. 

     

    "מדובר בספורטאיות המשקיעות שעות רבות באימונים, תרגילי כושר, ותרגולות שונות של מאמץ, ומהוות גאווה לא רק בשל שאיפתן למצוינות והישגיות, אלא גם בשל היותן מודל לאורח חיים בריא והשקעה בספורט ובפעילות גופנית", מבהיר נשיא התאחדות "אילת" אריק קפלן, "אנו גאים בהן על ההישגים הנפלאים ועל הכבוד הרב שהביאו למדינה, ומאחלים לכולן הצלחה בטקס הקרוב".

     

    שייק ירוק ובירה לא מסוננת

    מרים בלואסוב, בת 21, הייתה אלופת העולם לשנת 2014 בג'יוג'יטסו, והשנה הגיעה למקום שלישי באירופה. היא שואפת להשתתף במשחקי העולם 2017, ובינתיים ממלאה את זמנה באימונים קשים, תחרויות, וגם בזוגיות צפופה מאוד עם מאמנה, דודי בן זקן.  

    מרים בלואסוב.מודעת לכל מה שהיא מכניסה לגוף (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)
    מרים בלואסוב.מודעת לכל מה שהיא מכניסה לגוף(צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)

     

    איך הגעת לג'יוג'טסו?

    "אני מתאמנת באמנויות לחימה כבר מגיל 4. בערך בגיל 12 התחלתי להתמקד בג'יוג'טסו כי מאוד אהבתי את התחום. בגיל 18 הפכתי למתחרה בינלאומית תחת המאמן שלי, שהוא גם בן הזוג שלי. אני מתאמנת במסגרת Teampact חולון, והם מאוד מאתגרים אותי באימונים".

     

    מרים בלואסוב. אלופת העולם לנוער (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)
    מרים בלואסוב. אלופת העולם לנוער(צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)

     

    איך סדר היום שלך נראה?

    "אני קמה בבוקר ושותה שייק ירוק שאני מכינה מעלים ירוקים כמו סלרי, נענע, פטרוזיליה ותפוח ירוק. לפעמים אני מגוונת עם שייק כתום על בסיס גזר ותפוז. אחר כך אני יוצאת לאימון בוקר שכולל חדר כושר או אימוני קבוצה. לפעמים אני מעבירה בבוקר אימונים אישיים לילדים לפני בית ספר, ורק אז הולכת לאימון.

     

    בצהריים אני מגיעה הביתה ואוכלת ארוחה מלאה שכוללת פחמימה, מנת חלבון וסלט. זוהי הארוחה הכי גדולה ביום. בצהריים אני נחה קצת ואז יוצאת עם דודי לאמן. שעה לפני האימון בערב אני אוכלת בננה, בוטנים או תמרים. מיד אחרי האימון אני שותה שייק חלבון. אני מגיעה הביתה וכשעה אחרי האימון אני אוכלת ארוחת ערב משתי ביצים קשות או טונה. חצי שעה לפני השינה אני אוכלת פרי או כמה שקדים".

    מרים בלואסוב. לא אוהבת שוקולדים (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)
    מרים בלואסוב. לא אוהבת שוקולדים(צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)

    מה עם בילויים?

    "לפעמים אנחנו יוצאים יחד לבלות, ואז אני שותה רק בירה לא מסוננת, שהיא תחליף למנת פחמימה עשירה. אני פחות מתחברת למתוקים כמו שוקלדים ושטויות".

     

    תני לנו טיפ לחיים בריאים.

    "אני חושבת שהסוד לחיים בריאים הוא לא לספור קלוריות, אלא להיות מאוד מודעים לכל מה שמכניסים לגוף, רק ככה אפשר להגיע לתוצאות".

     

    מיץ לימון סחוט על הבוקר

    נילי בלאק, בת 21, אלופת אירופה באגרוף תאילנדי, זכתה לפני שבועות ספורים גם בתואר אלופת העולם בקיקבוקס. חוץ מזה, היא בחורה דתייה, משוחררת טרייה מצה"ל, ומקווה למצוא ספונסר שיאפשר לה להתאמן בשקט ולהמשיך להגיע להישגים. החלום שלה הוא להשתתף ולזכות באליפות העולם באיגרוף תאילנדי וגם לזכות בהכרה בארץ.

    נילי בלאק. "תמיד הייתי טום בוי" (צילום: באדיבות איגוד הקיקבוקס) (צילום: באדיבות איגוד הקיקבוקס)
    נילי בלאק. "תמיד הייתי טום בוי"(צילום: באדיבות איגוד הקיקבוקס)

     

    איך הגעת לקיקבוקסינג?

    "כשהייתי בת 10 אמא שלי הלכה לקיקבוקסינג כהגנה עצמית. היא לקחה גם אותי איתה לחוג, ומהר מאוד זה נהיה חלק מהיומיום שלי. תמיד הייתי בקטע של ספורט וקצת טום בוי. כשהייתי בת 17 הגעתי לנקודת המפנה כי כדי לזכות בהגדרה כספורטאית מצטיינת בצבא, הייתי צריכה להתחיל להתחרות. לא רציתי לוותר על כל העבודה שלי עד אז, התחלתי להתחרות והגעתי להישגים יפים".

     

    איך סדר היום שלך נראה?

    "מיד כשאני קמה בבוקר אני שותה כוס של מיץ לימון סחוט ומעט מים. אם אני לפני אימון ריצה, אז אוכל משהו קטן כמו בננה או תמר. לפני אימון כוח אני צריכה ארוחה כבדה יותר כמו דייסת קוואקר עם פרי. האימון של הבוקר נמשך שעה וחצי עד שעתיים וחצי.

     

    אחרי אימון ריצה אני אוכלת ארוחת בוקר מלאה שכוללת פחמימה, חלבון, ירקות ושומנים כמו אבוקדו, טחינה, אגוזים או שקדים. אחרי אימון כוח אני שותה שייק חלבון ורק אחרי שעה ארוחה משביעה יותר. מאוד חשוב לי להוסיף מזונות על למשל ספירולינה לשייק, גוג'י ברי למעדן או כורכום - שאני מוסיפה לכל התבשילים שאני מכינה. חוץ מזה, אני מקפידה לאכול כל שלוש שעות כדי שהמטבוליזם ימשיך לנוע. בנוסף, אני תמיד משלבת שני סוגי מאכלים למשל ירק עם חלבון, כדי להוריד את הערך הגליקמי של המזון.

     

    במהלך היום אני עובדת כמאמנת אישית בקיקבוקס, ואני גם עסוקה הרבה בטלפונים וסידורים במטרה למצוא לעצמי ספונסר. ארוחת הצהריים היא ארוחה גדולה שכוללת כמובן חלבון, פחמימה ושומן. בדרך כלל אני מכינה עוף או טופו מוקפץ בשמן קוקוס או בשמן זית עם רוטב סויה איכותי. לפני אימון הערב אני אוכלת פרי עונתי. אחרי האימון אני אוכלת מעדן עם גרנולה וספירולינה. את האימון אני מסיימת בתשע ובאחת עשרה אני כבר הולכת לישון".

     

     

    נילי בלאק על הפודיום.  "רוצה לייצג את ישראל בכבוד" (צילום: בני קוגן) (צילום: בני קוגן)
    נילי בלאק על הפודיום. "רוצה לייצג את ישראל בכבוד"(צילום: בני קוגן)

    מה עם בילויים?

    "בילויים כרגע הם בתחתית סדר העדיפויות שלי. אם מזדמן לי, אז סבבה אבל אם הבילוי בא על חשבון אימון - לא מתאים לי ואסרב. אלה החיים שבחרתי ואני שלמה עם זה ב-100 אחוז. ממילא אני לא אוהבת את מסיבות הלילה, ומעדיפה לישון בלילה".

     

    בסופי שבוע את מרשה לעצמך לחרוג מהתפריט?

    "כדתייה שומרת שבת אני לא אוכלת את אותם מאכלים גם בסופי השבוע, אבל מנסה להיות בטווח הקלוריות. לפעמים אני מרשה לעצמי יותר בשבת עם המשפחה, אבל משתדלת שזה יהיה יותר ירקות או חלבונים. עוגה אני אטעם רק אם אני או אבא שלי הכנו ואני יודעת שהיא עשויה עם שמן קוקס, קמח מלא, בננות, בלי מרגרינה, בלי שמרים ובלי סוכר".

    נילי בלאק ומאמנה בני קוגן (צילום: בני קוגן) (צילום: בני קוגן)
    נילי בלאק ומאמנה בני קוגן(צילום: בני קוגן)

    מה הטיפ שלך לחיים בריאים? 

    "גיוון באוכל זה הכי חשוב כי אם אוכלים את אותו תפריט מדי יום, תתעייפו ותשתעממו. אפשר לאכול אותם מאכלים אבל לגוון בצורת ההגשה. חוץ מזה, אי אפשר לסמוך רק על התזונה. צריך לשלב ספורט, אחרת זה לא יעבוד". 

     

    "לא מונעת מעצמי המבורגר או פיצה"

    אורי בוז'ו, בת 22, זכתה באליפות העולם בסקי מים בקטגוריית נוער, וחולמת לזכות שוב באותו התואר - הפעם בקטגוריית הבוגרים. 

    אורי בוז'ו. מבלה בים בכל יום, אלא אם כן יורד גשם (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)
    אורי בוז'ו. מבלה בים בכל יום, אלא אם כן יורד גשם(צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)

     

    איך התחלת עם סקי מים?

    כבר בגיל 5 התחלתי להתאמן כי המועדון היה של ההורים שלי. התחריתי בארץ בגיל 9, ובאירופה התחלתי להתחרות בגיל 12".

     

    תארי את סדר היום שלך.

    "אני קמה בבוקר, שותה תה ירוק ויוצאת לעבודה כמוכרת בחנות. לעבודה אני לוקחת ירקות טריים, חותכת ומנשנשת כשאפשר. בשתים-עשרה אני אוכלת טוסט או כריך. בשתיים אני יוצאת לאימון לשעתיים. לפני האימון אני אוכלת פרי, ואחריו אני אוכלת ארוחה גדולה. בדרך כלל אני אוכלת בבית פחמימה כמו אורז, בורגול או תפוח אדמה עם חזה עוף, קציצות או שניצל. אני אוכלת סלט בכל ארוחה ומאוד אוהבת ירקות מאז שהייתי ילדה קטנה.

     

    למרות זאת, אם מדי פעם בא לי פיצה או המבורגר, אני לא מונעת את זה מעצמי. אני גם מרשה לעצמי לאכול ממתקים, אבל לא יותר מדי. הכי קשה לי לעמוד בפני שוקולד לבן

     

    אחרי הצהריים אני נחה בבית או נפגשת עם חברים. לא תמיד אני מקפידה לאכול ארוחת ערב ואני גם לא סופרת קלוריות. אני מקפידה לישון שמונה שעות בלילה, וזה כבר נותן לי אנרגיה לכול היום."

    אורי בוז'ו. "קשה לי לעמוד בפני שוקולד לבן" (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)
    אורי בוז'ו. "קשה לי לעמוד בפני שוקולד לבן"(צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)

    את נחה בסופי שבוע?

    "אני בים כל יום, ובעיקר בסופי שבוע. אני לא מתאמנת רק בימים של גשם".

     

    מה עם בילויים?

    "לפעמים אני נפגשת עם חברים, אבל אני בכלל לא שותה אלכוהול. מקסימום אזמין לעצמי משהו קטן לאכול".

     

    אורי בוז'ו. רוצה לזכות באליפות העולם לבוגרים (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים) (צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)
    אורי בוז'ו. רוצה לזכות באליפות העולם לבוגרים(צילום: התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים)

    מהם הטיפים שלך לחיים בריאים?

    "לישון היטב, לעשות ספורט גם במקום שאין ספורט למשל לעלות במדרגות ולא במעלית. חשוב לאכול הרבה ירקות ופירות ולשתות הרבה מים. אם כבר רוצים שתייה ממותקת, אז בלי ממתיקים מלאכותיים. עדיף קולה על פני דיאט או זירו".





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: בני קוגן
    נילי בלאק. מעדיפה להתאמן ולא לבלות
    צילום: בני קוגן
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים