שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דווקא בחורף: איך להצליח לשמור על המשקל
    דיאטה בחורף, היא אחד הדברים הכי קשים לביצוע, אבל גם שמירה על המשקל כמו שהוא, עלולה להיות משימה לא פשוטה כשאנחנו מחפשים אוכל מחמם. מה צריך לעשות כדי לא להשמין בעונה הקרה?

    בשיתוף סופר-פארם

     

    מי מאיתנו לא היה לפחות פעם בחייו בדיאטה? אבל רבים, גם אם הצליחו לרדת במשקל, עלו חזרה. כי מה שבעצם קשה מאוד ליישום הוא לשמור על המשקל מלעלות ולחיות באופן בריא בהקפדה על כללי תזונה נכונים.

     

    כל זה נכון שבעתיים בחורף. הקור גורם לנו להיות רעבים יותר, ובדרך כלל האוכל החורפי עשיר יותר וכפי הנראה גם משמין יותר. אז איך אפשר גם להמשיך לאכול בריא בחורף וגם לשמור על המשקל, כדי לא להגיע לקיץ עם עודפים? אוסי בוברוב, דיאטנית לייף, מסבירה איך לשרוד את החורף ונותנת כמה עצות חשובות שכדאי לאמץ.

     

    קיראו עוד כתבות במדור פארם נט

     

    לפני הכל, מסבירה בוברוב חשוב לדעת שיש בענייני דיאטה וירידה במשקל, מעגל קסמים שקשה לפרוץ. מחקרים מצביעים כי ככל שמצליחים יותר בשמירה על המשקל, אז היא הופכת להיות קלה יותר.

     

    ד"ר ג'ודי בק, פסיכולוגית אמריקנית, מסבירה את הקשר בין השניים, בכך שתחושה של הצלחה מייצרת הרגשה של מסוגלות, ואז הקושי הולך ופוחת. אז אולי אנחנו מבינים את זה מבחינה קוגניטיבית, אבל איך ניתן ליישם את זה בפועל? 

     

    הכללים שיעזרו לשמור על המשקל כל השנה

    1. לאכול בישיבה. כדי למנוע אכילה אוטומטית, כדאי לאכול רק בישיבה, בלי ניידים, בלי מסכים ובלי הסחות דעת. נכון שמדובר במשימה לא פשוטה, אבל כדאי לנסות.

     

    2. פעילות גופנית. חשוב לא לעבור 3 ימים ללא פעילות גופנית כלשהי. כדאי להכניס את זה ללו"ז השוטף.

     

    3. לשתות מים. לא מכניסים יותר משקאות מתוקים הביתה.

     

    4. לא לאכול בשעה מאוחרת. החל מהשעה 9 בערב - רק על בסיס ירקות ופירות.

     

    5. אופן הכנה. מאכלים מטגנים - לאכול רק פעם ביום.

     

    אל תוותרו על מרק. לשמור על משקל דווקא בחורף (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אל תוותרו על מרק. לשמור על משקל דווקא בחורף(צילום: shutterstock)

     

    על מה חשוב להקפיד דווקא בחורף?

    1. מרק: אם כל ההצלחות. אל תוותרו על מרק, זה גם משביע וגם עוזר בשמירה על המשקל.

     

    2. את הירקות לא חייבים לשים במקרר. יתרון לא צפוי גם בזה שיומיים שלושה של הירק על השיש לפני האכילה יעזרו מאוד לפירוק תוצרי הריסוסים.

     

    3. אומנם קריר ואפילו לעיתים גם קר אבל לשתות צריך לא פחות. המזגנים, החימומים האחרים כולם מייבשים לא פחות ואנחנו תמיד נוטים לבלבל בין תחושת צמא לרעב. לעיתיםם מה שרצוי היה לעשות כדי לחוש בשובע הוא לשתות יותר.

     

    4. ירקות בתנור. זה נשמע מטריח? ממש פשוט. אין צורך בשמן בהכרח. החציל, השומר, הקולרבי והסלק. ירקות חורפיים ומומלצים יהיו עסיסיים מאוד ללא השמן אבל אם ממש חסר לכם ההזלפה, מומלץ לעשות אותה על הירקות דווקא לאחר האפייה ולא לפניה.

     

    שמרו על ערכי שמן הזית היקרים וגם תראו שצריך הרבה פחות כדי לחוש בתחושה המושלמת של שילוב שמן ופחמימה בפה.

     

    5. קרוטונים למרק. המצאה טעימה ללא ספק אבל קרוטונים מוכנים מכילים הרבה מונוסודיום גולטמאט (אותו הכבד מאוד לא מעריך) וגם לא מעט קלוריות. לכן, אפשר לחתוך לחם קצת ישן או טוסט קלוי לריבועים והרי לנו קרוטונים ביתיים בלי מאמץ מיוחד.

     

    ובכל מקרה, אומרת בוברוב, חייבים להכיר בעובדה ולומר לעצמנו שאין ברירה. "אם אנחנו מעוניינים לשמור על המשקל ולהיות בריאים, אז זה מה שצרך לעשות".

     





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    לאכול בריא בחורף - ובלי לעלות במשקל
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים