שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הכי טוב לבד: עידו הר על "פרינסס שואו"

    הגיבורים של סרט הדוקו "פרינסס שואו" הם הזמרת האמריקנית סמנתה מונטגומרי והמוזיקאי הישראלי קותימאן, שהאינטרנט חיבר ביניהם משני קצוות עולם. מאחורי הקלעים זה היה הוואן מן שואו של הבמאי עידו הר, שעשה הכל לבד - כמעט: "מעדיף את היתרונות, גם כשיש בדידות". הערות הבמאי

     

    הערות הבמאי: עידו הר על צילומי "פרינסס שואו"

    הערות הבמאי: עידו הר על צילומי "פרינסס שואו"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    נכון, הסרט "פרינסס שואו" מלווה בזמרת החובבת סמנתה מונטגומרי שעלתה לגדולה דרך רשת האינטרנט בסיוע המוזיקאי הישראלי קותימאן. אבל האמת היא שהפרויקט התיעודי המרגש הזה הוא וואן מן שואו של הבמאי עידו הר. הדוקומנטריסט הישראלי הוא זה שיזם, צילם, הקליט, ראיין וערך את הסרט שבמהלך יצירתו חי על הקו שבין ישראל לניו אורלינס, והכל כמעט לבד. לא שרע לו, להר - מבחינתו זוהי הדרך הטובה וגם החסכנית ביותר לעשות קולנוע דוקומנטרי.

     

    "ברוב ימי הצילום אני נמצא שם עם מצלמה, אני גם מקליט, ואני מנסה כמה שיותר להיעלם ולא למשוך תשומת לב", מספר הר על צורת העבודה שלו, ומודה שיש לה גם חסרונות. "אני צריך לתפעל גם מצלמה ולדאוג להקלטה, והרבה פעמים אתה משלם מחיר כי לא תמיד זה מקליט הכי טוב או מצולם הכי טוב. אבל אני מעדיף את היתרונות שבצורת העבודה הזאת. כן יש איזו בדידות גדולה במיוחד כשדברים לא הולכים ולא מסתדרים, אבל זה חלק מהעניין".

     

    עידו הר מתעד מהצד את קותימאן וסמנתה במהלך המפגש בישראל ()
    עידו הר מתעד מהצד את קותימאן וסמנתה במהלך המפגש בישראל

    הר יצא להרפתקה של "פרינסס שואו" לאחר שידידו קותימאן חשף בפניו את שיריה של סמנתה ביוטיוב, עליהם עבד לצורך הפרויקט האינטרנטי מוזיקלי שלו. הבמאי מספר כי הוא צלל לתוך הערוץ של הזמרת האנונימית שלא ממש גרפה יותר מדי צפיות, והחליט לצאת לתעד אותה בניסיון שלה לפרוץ דרך הרשת. הוא לקח את המצלמה וציוד ההקלטה ופגש בה בעירה ניו אורלינס, שם עבדה כעוזרת בבית אבות. הוא הציג את עצמו כבמאי שמעוניין לתעד יוצרי רשת שכמוהה והיא הכניסה אותו לחייה. היא לא ידעה שבאותו הזמן בקיבוץ צאלים שבנגב, מוזיקאי ישראלי מעבד את שיריה ליצירה סוחפת ומלאה.

     

    אותו הרגע המפתיע בו סמנתה נחשפת לעיבוד של קותימאן לשירה מבעד ליוטיוב הוא הקליימקס של הסרט, והר היה נחוש ללכוד אותו בזמן אמת. זה לא היה פשוט, למרות שהוא בניגוד אליה, ידע מראש מתי היצירה המעובדת שוגרה לרשת. הוא הכין את המצלמה, כיוון אותה בזום לפנים שלה, אבל בכל פעם שהיא קיבלה הודעה היא התעלמה והניחה את הטלפון הנייד על השולחן. "אני מתחיל להילחץ, אולי זה לא יקרה", הוא נזכר, "אני מצלם כבר הרבה חודשים, אני מתכוונן לאיזשהו רגע, ומתחיל איזה חשש לפספס את הרגע הזה. זה לקח איזה חמש-שש שעות עד שזה פתאום קרה". 

     

    סמנתה ועידו הר. ביחד הם "פרינסס שואו" ()
    סמנתה ועידו הר. ביחד הם "פרינסס שואו"

    במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet:

    סילבן ביגלאייזן על "עד קצה הזריחה"

    ארז תדמור על "ארץ פצועה"

     

    אז איך מצלמים, מקליטים ועורכים לבד סרט שלם משני צדי האוקיינוס? כיצד שמר הר על קשר עם סמנתה דרך ערוצי היוטיוב, והאינסטגרם שלה ומה קרה כשהיא

     דיווחה שמישהו מנסה לפרוץ לביתה באמצע הלילה? ואיך הוא רואה את ההבטחה הגדולה של האינטרנט ליוצרים בתחומים שונים מרחבי העולם? זאת ועוד בכתבת הערות הבמאי עם עידו הר על סרטו "פרינסס שואו" שמוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ ובעתיד ישודר גם בערוץ ב-yes דוקו.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עידו הר
    סמנתה מונטגומרי ב"פרינסס שואו"
    צילום: עידו הר
    לאתר ההטבות
    מומלצים