שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תוכנית דן אכדיה: "קטסטרופה תעבורתית"
    ביהמ"ש קיבל עתירה של הוועדה המקומית ועיריית הרצליה נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את התוכנית להרחבת מלון דן אכדיה בהרצליה פיתוח. התוכנית, מהגדולות והמשמעותיות בעיר, הוחזרה לדיון נוסף בוועדה המחוזית. השופטת: "ההחלטה התקבלה בחיפזון"

    עיכוב נוסף בתוכנית להרחבת מלון דן אכדיה בהרצליה: בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל היום (ב') עתירה שהגישו הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בהרצליה ועיריית הרצליה נגד החלטה של ועדת הערר במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, לאשר את התוכנית להרחבת מלון דן אכדיה שבסמוך לרצועת החוף בהרצליה פיתוח. הסיבה לעתירה: עומס תעבורתי שיווצר בעקבות התוכנית. בעקבות זאת תוחזר התוכנית לדיון נוסף בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב.

     

    דן אכדיה - כותרות נוספות בערוץ הנדל"ן :

    הרצליה: אושרה הרחבתו של מלון דן אכדיה

    אושרה הרחבת דן הרצליה; שכ"ד של 350 שקל

     

    "הוועדה המחוזית כשלה במילוי חובתה לאסוף נתונים ולקיים דיון ענייני בנושא העומס התעבורתי שייווצר, אם תאושר התוכנית להרחבת מלון דן אכדיה", כתבה בהחלטתה השופטת, ד"ר דפנה אבניאלי, "ההחלטה התקבלה בחיפזון, על סמך בדיקה אקראית שנערכה שנתיים לפני הדיון החוזר, ותוך התעלמות מהקטסטרופה התעבורתית שהעותרות התריעו עליה".

     

    לפיכך הוחלט להחזיר את הדיון בנושא לוועדה המחוזית בפעם השנייה ולאסוף נתונים עדכניים על עומסי התנועה שעלולים להיווצר מפרויקט הרחבת המלון; מהשימושים המסחריים ואולמות הכנסים המתוכננים להיבנות; מהגעת מתרחצים ונופשים לחוף הים הסמוך למלון; ומהעובדה שדרך הים מהווה ציר תנועה מרכזי באזור. הוועדה נדרשת לדון גם במצאי החניות הציבוריות ובצורך למצוא פתרונות חניה הולמים לציבור ולא רק לאורחי המלון, כדי למנוע יצירת פקקי תנועה באזור.

    מלון דן אכדיה. לגבי תוכנית ההרחבה קבע ביהמ"ש כי "הוועדה כשלה במילוי חובתה" (צילום: קובי וולף)
    מלון דן אכדיה. לגבי תוכנית ההרחבה קבע ביהמ"ש כי "הוועדה כשלה במילוי חובתה"(צילום: קובי וולף)

    "מדובר באחת התוכניות הגדולות והמשמעותיות ביותר לבנייה במרחב הרצליה", הוסיפה השופטת וכינתה את העתירה "יוצאת דופן". התוכנית, שאושרה באפריל 2015, מאפשרת ליזמיה, מלונות דן בע"מ ומלון דן אכדיה בע"מ, להגדיל פי 6 את היקף הבנייה והשימוש במתחם ולהוסיף עשרות אלפי מ"ר של מלונאות, שטחי מסחר, מסעדות, אולמות אירועים וכנסים למלון. זאת, כאמור, בניגוד לעמדתן של הוועדה המקומית ושל עיריית הרצליה.

     

    העותרות טענו כי יש לבטל את החלטת ועדת הערר, "מחמת פגמים מהותיים שנפלו בה, בשל התעלמות הוועדה מטענות העותרות וחוסר הסבירות שדבקו בהחלטה". מנגד, טענו הנתבעים כי "מדובר בניסיון נפסד נוסף למנוע קידומה של תוכנית, אשר זכתה לתמיכת העותרות עצמן בכל שלבי התכנון אך העותרות חזרו בהן מתמיכתן, לאחר חילופי השלטון הפוליטי בעיריית הרצליה, באוקטובר 2013". לדבריהם, "לא נפל פגם בהחלטת ועדת הערר ויש לאפשר ליוזמי התוכנית לקדם את הליכי התכנון של הרחבת מלון דן אכדיה, הנמשכים כבר למעלה מ-9 שנים".

     

    בפסק הדין נקבע, כאמור, כי הוועדה המחוזית כשלה במילוי חובתה לאסוף נתונים ולקיים דיון ענייני בנושא העומס התעבורתי שייווצר עם אישור התוכנית להרחבת המלון. "מדובר בתוכנית שהשלכותיה על ציבור המבקרים במלון ובחוף הים, כמו גם השלכותיה על תושבי האזור, מחייבים בדיקה קפדנית ומציאת פתרונות, טרם אישור התוכנית".

     

    עוד נקבע כי "אמנם הוועדה (המחוזית - ה.צ) אינה חייבת לקבל את עמדת העותרות ורשאית להגיע למסקנה אחרת, אך היא אינה רשאית להתעלם מהטענות ולסכור את פיהם של נציגי העותרות. משבחרה הוועדה לסמוך על נתונים חלקיים, שנאספו שנתיים לפני מועד הדיון לפניה, אין להותיר את החלטתה על כנה ודינה להתבטל. החלטת ועדת הערר, שאימצה את עמדת הוועדה המחוזית, מבוטלת אף היא".

    הדמיית התוכנית שהוחזרה בשלב זה לדיון נוסף (הדמיה: באדיבות עיריית הרצליה)
    הדמיית התוכנית שהוחזרה בשלב זה לדיון נוסף(הדמיה: באדיבות עיריית הרצליה)

     

    1,325 חדרי מלון חדשים במקום 200 כיום

    נזכיר כי במסגרת התוכנית להרחבת מלון דן אכדיה בהרצליה פיתוח, נקבע כי במקום 200 חדרי מלון כיום - ייבנו 1,325 חדרי מלון חדשים ב-3 מבנים: מבנה צפוני בן 8 קומות, מבנה אמצעי בן 8 קומות בסמוך למבנה הקיים שיישמר, ומבנה נוסף של 17 קומות בדרום המתחם. עוד כוללת התוכנית שטח ציבורי פתוח בחלקו הצפוני של המלון.

     

    עוד במסגרת התוכנית הוחלט כי בתת הקרקע של המתחם המלונאי יוקצו 268 מקומות חניה ציבורית לרווחת באי החוף, כאשר סך אורך החזית הבנויה לא יעלה על 200 מטרים והיא לא תהיה רציפה. זאת במטרה לפתוח את המבטים אל החוף לכלל הציבור. החלק הצפוני של המתחם המיועד לגן ציבורי יכלול, בין השאר, מעלית חוף ושבילי הנגשה אליה. פיתוח הגן יעשה בד בבד עם בניית המלון הצפוני הראשון.

     

    עוד כוללת התוכנית 4 צירי רוחב, שהעיקריים שבהם הם המשך הרחובות מדינת היהודים וזבולון. אלה מתחברים ל-3 הטיילות הכלולות במתחם - עליונה, המצוק והחוף. כמו כן, תואמת התוכנית את תוכנית המתאר הארצית בתחום פיתוח התיירות העירונית.

     

    נזכיר כי התוכנית הופקדה להתנגדויות הציבור עוד ב-2012, לאחר שהוועדה המחוזית אישרה להפוך את מלון דן אכדיה לאחד מבתי המלון הגדולים בישראל. זאת חרף הביקורת דאז על בעלי המלון, משפחת פדרמן, שמשלמים רק 350 שקל דמי חכירה, ועל אף החששות של ארגוני הסביבה מנזקים בלתי הפיכים לסביבה החופית ולמצוק הכורכר המתפורר.

     

    לאחר פרסום החלטת בית המשפט, אמר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "אני מברך על החלטת בית המשפט ומשוכנע כי עכשיו, כשהתוכנית הוחזרה אל שולחן הוועדה, יימצאו הפתרונות הנאותים לטובת כל הצדדים".

     

    עו"ד ענת בירן, שייצגה את תושבי הבניינים הסמוכים שהתנגדו לתוכנית, ציינה בעקבות פסק הדין כי "אני שמחה שבית המשפט קיבל את הטענות - שהעלינו בשם התושבים לאורך כל הדרך בדבר חוסר הסבירות של הבדיקות התחבורתיות שנעשו. פסק הדין מוכיח שלא צריך להתייאש ושהנחישות משתלמת".

     

    עוד בהרצליה: מתנגדים לתוכנית אפולוניה - מוזמנים לצפות בראיון

    עוד בהרצליה: מתנגדים לתוכנית אפולוניה    (צילום: יוגב אטיאס ואלי סגל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תוכנית דן אכדיה: "קטסטרופה תעבורתית""
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים