שתף קטע נבחר

כך מוכרים ישראלים קוסמטיקה בסין

300 אלף מבקרים הגיעו לתערוכת הקוסמטיקה צ'יינה ביוטי אקספו, שהתקיימה לאחרונה בשנגחאי וביקרו גם בביתן הישראלי. "יש המון הערכה לשוק הישראלי", אומר עידו מגל, מייסד חברת הקוסמטיקה Lavido. לפני כחודש הכניס מגזין האופנה הנחשב בעולם elle את מוצרי החברה, ברשימת 15 המוצרים הטובים בעולם

לפני מספר ימים הסתיימה תערוכת צ'יינה ביוטי אקספו (China Beauty Expo CBS) בשנגחאי. בתערוכה אשר על פי הערכות הגיעו למעלה מ-300 אלף מבקרים, הציגו 26 מדינות ולמעלה מ-2,200 חברות - בהן שמונה חברות קוסמטיקה ישראליות שהציגו בביתן הישראלי שהוקם לראשונה בתערוכה זו, על ידי נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בשנגחאי ומכון היצוא.

 

בין המציגות בביתן הישראלי, חברת TavTech, המייצאת מכשור קוסמטי מתקדם, המתבסס על עקרונות תעופה והאצת טילים וחברת ש.שוורץ שהציגה מוצרי קוסמטיקה המבוססים על תמציות תמרים. עוד הציגו החברות: Lavido, ביסקול, כ.צ.ט, ספא קוסמטיקה, א.משי, ותעשיות תמרוקים "שיק".

 

עוד בנושא

ההזדמנות הישראלית באסיה - יצוא קוסמטיקה

איך מוכרים לסינים דרך עליבאבא?

 

על פני נתוני הלמ"ס ב-2015 חלה ירידה של כ-10% מהיצוא הישראלי בענף הקוסמטיקה שהסתכם בכ-546 מיליון דולר, אך לעומת זאת בשוק האסיאתי יצוא מוצרי קוסמטיקה ישראלים לאסיה זינק בשנת 2015 לבדה ב-35% ועמד על 27.8 מיליון דולר.

 (צילום: רונן מנגן) (צילום: רונן מנגן)
(צילום: רונן מנגן)

"היהודים - העם החכם ביותר בעולם"

"אנחנו רואים שהלקוחות שמתעניינים בשוק הסיני והאסייתי, אלו בעיקר לקוחות שמבקשים לקנות באמצעות האינטרנט, כל המסחר בסין עובר ל'און-ליין' בצורה אגרסיבית מאוד", אומר עידו מגל (39) מייסד ובעלים של חברת Lavido - חברת קוסמטיקה ישראלית טבעית, "כמעט ולא פגשנו בעלי רשתות". לדבריו, יש דרישה גדולה מאוד למותגים ישראליים. "השוק האסיאתי הוא שוק שמאוד אוהב אותנו. יש המון הערכה לשוק הישראלי כשוק יהודי, כי הם מאוד מעריכים תרבויות עתיקות. אחד הלקוחות הקוריאנים אמר לי שהוא יודע שהיהודים הם העם החכם ביותר בעולם".

 

חברת הקוסמטיקה Lavido הוקמה בשנת 2003 ע"י מגל. בתקופת לימודיו לרפואת צמחים סינית ומערבית פיתח וייצר בביתו קרם החתלה טבעי לאחיין שלו ומוצרי קוסמטיקה טבעיים לחברים קרובים. מאז פיתח ליין שלם של מוצרים טבעיים על בסיס שמנים אורגניים טהורים, עם יעילות מוכחת קלינית , לטיפוח עור הפנים, הגוף והשיער. כיום נמכרים מוצרי החברה בחמש חנויות מותג, בכל רשתות הטבע ובכ-350 בתי טבע ובתי מרקחת בישראל, אך לפני כשנתיים פרש המותג כנפיים והחל לייצא למדינות שונות מעבר לים.

 

כחלק משיפור ברמת החיים הסינית וגידול מעמד הביניים, שוק הקוסמטיקה נמצא בצמיחה אדירה, עם זאת, מדגישים במשרד הכלכלה ובמכון היצוא, כי חדירה לשוק הקוסמטיקה הסיני אינה פשוטה וכרוכה בהליך רגולטורי ובמאמצי שיווק לבניית מותג בשוק. "אנחנו כבר עכשיו בסגירת חוזה עם לקוח קוריאני וכבר מוכרים בסין דרך האינטרנט", מציין מגל. "כדי למכור בסין בחנויות יש לבצע קודם ניסויים בבעלי חיים לבדיקת המוצרים. אנחנו לא עומדים לעשות את זה", אומר. "כרגע בוחנים את כל האפשרויות ואת שיטות העבודה שיאפשרו לנו למכור בשוק הסיני בלי לקיים את הניסויים על בעלי חיים".

 

המתנות אמריקן אקספרס - המוצר קוסמטיקה מישראל

אך Lavido החלה לפרוס כנפיים - ולא רק במזרח. בינואר האחרון חילקה חברת האשראי אמריקן אקספרס לחברי המועדון בארה"ב 50 אלף ערכות של חברת Lavido -  ולפני כחודשיים הכניס מגזין elle הצרפתי - הנחשב למגזין האופנה החשוב ביותר בעולם, את מוצרי החברה ברשימת 15 מוצרי הקוסמטיקה הטובים ביותר בעולם. כעת היא פורצת את דרכה גם למזרח הרחוק.

 

"אנחנו היינו המתנה ל-50 אלף הלקוחות של אמריקן אקספרס בכל ארה"ב", מציין. אך לדבריו זה הגיע בהפתעה: "אפשר לתכנן תכניות שיווקיות הכי גדולות שיש, אבל הכול זה מזל", קובע. "זה יכול לעבוד פעם אחת ולא פעם שנייה. אני אפילו לא יודע איך זה קרה, אבל קיבלנו פניה דרך לקוחה שלנו שיש לה מכרים באמריקן אקספרס שנתנה להם להתנסות במוצר והשאר היסטוריה".

 

ניצן פייקוב, מנהלת ענף קוסמטיקה והטואלטיקה, במכון היצוא מציינת כי לחברות הישראליות מוניטין מצוין, זאת בזכות משאבי הטבע הייחודיים בארץ דוגמת ים המלח, צמחי המדבר והגליל ועוד. "חומרי גלם אלו משמשים לייצור מוצרים חדשניים ואיכותיים אשר זוכים להערכה רבה ולביקוש גובר והולך בשווקי העולם. ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה במכון היצוא פועל לחשיפת תעשייה זו בפלטפורמות הבינלאומיות כדוגמת התערוכה הזו, להגברת המודעות העולמית וליצירת הזדמנויות עסקיות עבור החברות הישראליות. הענף מסייע לחברות להתגבר על חסמים שונים דוגמת רגולציה, שיווק מוצרים, מציאת שותפים עסקיים מתאימים, ייעוץ בסמינרים שונים ועוד".

 

עינת לב, הנספחת המסחרית הכלכלית בשנגחאי מוסיפה כי עבור הסינים קניות הן למעשה בילוי חוויתי. "הסינים אוהבים לצרוך מוצרי קוסמטיקה תוצרת חו"ל, בעיקר מיפן וקוריאה. מוצרי הקוסמטיקה הישראלים שבעיקר מזוהים עם מוצרי ים המלח נחשבים בסין לאיכותיים ויוקרתיים. הנספחויות הכלכליות של מינהל סחר חוץ בסין בשיתוף מכון היצוא, עובדים יחד כדי לסייע לחברות קוסמטיקה ישראליות לפעול בהצלחה בשוק הסיני תוך ליווי בפעילות בשוק, חיזוק המותג הישראלי, יצירת קשרים עם יבואנים ומפיצים של הרשתות המקומיות וסיוע בנושאים רגולטוריים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן מנגן
תערוכת ציינה ביוטי אקספו
צילום: רונן מנגן
צילום: רונן מנגן
עידו מגל
צילום: רונן מנגן
מומלצים