שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "סטארטרק: אל האינסוף": הגיעו אל הגבול
    הסרט השלישי מבית "מסע בין כוכבים" מבטא את דעיכת הפרנצ'ייז במתכונתו הקולנועית העדכנית. את ההרהורים הפילוסופיים על סיפון האנטרפרייז החליפו ב"סטארטרק: אל האינסוף" סצנות אקשן מרהיבות. אך מה המניע להן? לא בטוח שיש מלבד ציפיית המפיקים לרווחי ענק שלא הגיעו

    הריבוט הנוכחי של סדרת סרטי "מסע בין כוכבים" מגיע לחלקו השלישי ב"סטארטרק: אל האינסוף" ("Star Trek Beyond"). שני הסרטים הקודמים - "סטארטרק" ו"האויב בתוכנו - סטארטרק" - בוימו ע"י ג'יי.ג'יי. אברמס והעלו את הסדרה בכמה דרגות מבחינת עלויות הפקה והכנסות. לא אחת הועלתה הטענה של ש"מסע בין כוכבים" זכה לעיצוב מחדש בהשראת אלמנטים מסדרת "מלחמת הכוכבים", עיצוב שאמנם הפך אותו לאטרקטיבי יותר לקהל הרחב, אך פגע במהות הסדרה.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    מהות זו מתבססת על שני מרכיבים: ראשית, תבנית המסע המולידה מפגשים בין גזעים וטכנולוגיות, מפגשים המשמשים להעלאת שאלות בעלות משקל סגולי. שנית, ההרמוניה במשפחה הרב-גזעית של צוות האנטרפרייז, וההבטחה המגולמת בה לאוטופיה טכנולוגית נאורה. שני הסרטים הראשונים לא עשו חסד עם מרכיבים אלו, והחלק השלישי לא משנה באופן ניכר מגמה זו.

     

    ביקורות נוספות בערוץ הקולנוע :

     

    אברמס זז לעמדת המפיק כדי שיוכל להקדיש את מירב זמנו לחלום חייו - להחיות את סדרת "מלחמת הכוכבים". כסא הקפטן הנטוש אויש על ידי ג'סטין לין - הבמאי הדומיננטי בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" (פרקים 3-6), מי שהצליח להפוך אותה מאקשן בינוני לאחת הסדרות המצליחות בקולנוע העכשווי.

     

    קשה לחשוב על שני קהלים שונים יותר - ה"טראקיז" עם תקוותם הכנה לחברה שתממש את האידיאל הרציונלי וההומניסטי של "מסע בין כוכבים", וחובבי המרוצים העירוניים של "מהיר ועצבני" עם המכוניות הרועשות בצבעים זרחניים והמראה המיוזע של וין דיזל בגופיה. "סטארטרק: אל האינסוף" מתחיל כסרט המתאים יותר לקהל הראשון, אבל במהותו הבלוקבאסטרית הוא משרת בעיקר את המנטליות של הקהל השני.

     

    התחלת הסרט היא איטית, כלומר, עדיין מכילה סצנות של דמויות מדברות ומהרהרות. אבל, כשהאקשן יגיע, זה יקרה במנות גדושות. אפשר לטעון כי האקשן מבוים היטב בסטנדרטים של עיסות האקשן העכשוויות, אבל אורכם של הסיקוונסים מעיד על מוקד העניין של יוצרי הסרט. במה העלילה מחדשת? איזה רעיון מעורר מחשבה מוצג בה? או, לכל הפחות, איזו התפתחות מעניינת ביחסים בין הדמויות? קשה למצוא לכך תשובה.

     

    הסרט פותח כששתי הדמויות הראשיות נמצאות בצומת דרכים מלנכולי. קירק (כריס פיין) מגיע לגיל שאליו אביו לא זכה להגיע. נקודת ציון זו מעוררת בו מחשבות על המשך הקריירה שלו - האם לעזוב את האנטרפרייז ולהפוך להיות אדמירל בבסיס קבע. "אם היקום הוא באמת ובתמים אינסופי, האם איננו חותרים למשהו שלנצח יהיה מחוץ להישג ידינו?".

     

    ספוק (זאקרי קווינטו) מתבשר על מותו של "ספוק מציר הזמן המקורי" (ליאונרד נימוי, שהופיע בפיתול הזמן של הפרקים הקודמים ומת לפני כשנה וחצי) - גם כאן עולות מחשבות שאמורות לתת לדמות נפח שעליו הסרט יבנה בהמשך. בפועל, דילמות אלו נזרקות למושב האחורי כאשר העימות המרכזי מתחיל.

     

     

    הנבל הוא קראל (אידריס אלבה קבור תחת שכבות איפור) שרוצה להשיג סוג של כלי נשק שנמצא בידיו של קירק. לשם כך הוא יוזם סדרת מתקפות אלימות שיגבו מחיר יקר מהאנטרפרייז ואנשי צוותה. מה כלי הנשק מסוגל לעשות? מדוע הוא רוצה להשיגו? אלו פרטים זניחים מבחינת התסריטאים (סיימון פג, שמשחק גם בתפקיד המהנדס הראשי סקוטי, ותסריטאי סדרות הטלוויזיה דאג יונג).

     

    חלק גדול מהסרט מתרחש על פני כוכב זר, מתכונת המזכירה את הפרקים של סדרת הטלוויזיה הקלאסית. ואכן, מלבד קטעי האקשן הספקטקולאריים, המהלך העלילתי יכול להיות משווה לפרק אדיר תקציב בסדרת הטלוויזיה. הבעיה שהגודל מועך את מה שמושג במתכונת האינטימית יותר של המסך הקטן.

     

     

    על הכוכב הנשלט על ידי כוחותיו של קרול הדמויות יפוצלו וינסו לשרוד. חלק מהן נשבות על ידי קרול, וחלק מהן נמצאות במסע הישרדות על פני השטח של הכוכב. קירק נמצא יחד עם צ'כוב (אנטון ילצין שנהרג בתאונת דרכים ביוני האחרון), סקוטי חובר לחייזרית אקזוטית ובעלת יכולת לחימה בשם ג'יילה (סופיה בוטלה), והצמד האחרון נותן זמן איכות משותף לשני ההפכים - הוולקאני האנליטי ספוק והד"ר הרגשן מקוי (קארל אורבן). בתיאוריה זה אמור היה להיות חביב, בפועל המהלך העלילתי סתמי ומדשדש.

     

    סצנת האקשן הגדולה בחלקו האחרון של הסרט אמורה לפצות על כל זה, והיא אכן עושה זאת עבור הקהל שנכנס עם שאיפה לאקשן מספק לאולם הקולנוע. אבל אז נשאלת השאלה - במה הריבוט של "מסע בין כוכבים" טוב מאקשן גנרי בחלל?

     

     

    "סטארטרק: אל האינסוף" הוא הקורבן האחרון למה שכבר זכה בקיץ 2016 לכינוי "מחלת הסיקוולייטיס" - מחלתם (הפיננסית) של סרטי המשך. מחלה משמחת שקורבנותיה יחסכו מאיתנו פרקים נוספים של "מכסחות השדים", "צבי הנינג'ה", "אליס" או "היום השלישי". כבר עתה ברור כי "סטארטרק: אל האינסוף" לא ירוויח יותר מקמצוץ מעבר להוצאות הפקתו, וסביר להניח שגם את זה לא. נכון לעכשיו עתידה של סדרת הסרטים במתכונתה הנוכחית תלוי על בלימה. אולי הגיעה העת לחזור לתקציבים קטנים יותר ורעיונות גדולים יותר? יתכן שסדרת הטלוויזיה "Star Trek: Discovery" (שאמורה לעלות בCBS ב-2017) תהיה צעד בכיוון הנכון.

     

    "סטארטרק: אל האינסוף" (ארצות הברית) - במאי: ג'סטין לין. שחקנים ראשיים: כריס פיין, זאקרי קווינטו, אנטון ילצ'ין, קארל אורבן, סיימון פג, זואי סלדנה, אידריס אלבה וג'ון צ'ו. אורך הסרט: 122 דקות.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    זאקרי קווינטו כספוק ב"סטארטרק: אל האינסוף"
    לאתר ההטבות
    מומלצים