שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    AIRBUS A380: סיפורה של מפלצת השמיים

    אורכו 72 מטרים, גובהו 24 מטרים, מוטת הכנפיים שלו כ-80 מטרים והוא יכול להכיל יותר מ-800 נוסעים, גם אם הוא שוקל יותר מ-500 טון. זהו סיפורו של מטוס ה-A380 של היצרנית AIRBUS - ב-60 שניות

    60 שניות על AIRBUS A380    (אנימציה ועריכה: בן שפייר)

    60 שניות על AIRBUS A380    (אנימציה ועריכה: בן שפייר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    ב-4 בספטמבר 2006 המריאה הטיסה הראשונה של מטוס AIRBUS A380 כשהסיפון מלא בנוסעים, 474 במספר. הנוסעים היו כולם עובדי יצרנית המטוסים, שנלקחו על מנת לבחון את מפלצת השמיים החדשה.

    שתי קומות, עד 853 נוסעים (צילום: AIRBUS) (צילום: AIRBUS)
    שתי קומות, עד 853 נוסעים(צילום: AIRBUS)

    A380 של היצרנית האירופית הוא מטוס הנוסעים הגדול בעולם הפעיל כיום. הוא כולל שתי קומות מלאות, בניגוד ל-747 של המתחרה, בואינג, המכיל שתי קומות רק בחלקו הקדמי. בתפוסתו המלאה הוא יכול להכיל 525 נוסעים בתצורה רגילה של מחלקת תיירים, מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה, או עד 853 נוסעים במחלקת תיירים בלבד. אם תרצו, יותר מכל השחקנים של כל הנבחרות בגביע העולם בכדורגל.

    כנפיים כמעט בגובה של הביג בן (צילום: AIRBUS) (צילום: AIRBUS)
    כנפיים כמעט בגובה של הביג בן(צילום: AIRBUS)

    אורכו של המטוס יותר מ-72 מטרים, גובהו 24 מטרים ומוטת הכנפיים שלו מגיעה לכמעט 80 מטרים, שהם כמעט כמו הביג בן בלונדון או חצי מאנדרטת וושינגטון. טווח הטיסה המירבי של המטוס הוא כמעט 14 אלף קילומטרים, אפילו יותר מהמרחק בין ישראל לאוסטרליה. משקל המטוס ללא נוסעים ומטען הוא 280 טון, ועם הנוסעים והמטען הוא יכול להמריא גם במשקל של 561 טון. 

     

    נכון להיום החברות הבולטות המחזיקות במטוס מהדגם הגדול בעולם הן סינגפור איירליינס שגם היתה הראשונה לרכוש אותו, אייר פראנס, לופטהנזה, קוואנטס האוסטרלית וחברות התעופה מהמפרץ הפרסי. לחברת אל על שעובדת באופן מסורתי עם המתחרה מארצות הברית - בואינג, נכון להיום אין כל תוכניות לרכוש מטוס בגודל שכזה.

     (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)

    אם לא די בכך, המטוס בכלל לא רשאי לנחות כיום בנתב"ג. כדי לפנות AIRBUS A380 יש צורך בשרוול כפול. בימים אלה נבנים שניים כאלה בשדה התעופה הישראלי ורק לאחר מכן יוכלו להנחית כאן את מפלצת השמיים הענקית.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים