שתף קטע נבחר

והרי החדשות: עולם האופנועים חי ונושם

תערוכת האופנועים והקטנועים של מילאנו התגלתה כאחת ההפתעות היותר טובות בשנים האחרונות. קבלו סיכום אופטימי יחד עם זמני הגעה ארצה של הדגמים החדשים

אחרי לא מעט שנים בהן נדמה היה כי תעשיית הרכב הדו-גלגלי נכנסה לתרדמת, הגיעו תערוכות קלן ומילאנו האחרונות והחזירו את האופנועים למפה. ואם בגרמניה נחשפו תותחים כבדים תרתי-משמע, סופרבייקים חדשים ומתוחכמים, במילאנו נותר מקום לכל השאר. והשאר הוא המון, ערב-רב של אופנועי כביש ושטח בכל הגדלים, מתיחות פנים חשובות ואפילו הצצה אמיתית לעתיד הקרוב. עשרות כלים שיצרו מפגן שרירים מרשים.

 

 

מגמות, כוכבים ואכזבות

זה לא חדש, ובכל זאת אי אפשר שלא להצביע על גידול (נוסף) בפופולאריות של קטגוריית האדוונצ'רים. בשוק הרכב הארבע-גלגלי נוטשים כולם את המשפחתית הקלאסית ועוברים לרכב פנאי מסוגנן שבינו לשטח יש מעט מאד אם בכלל? שוק האופנועים אינו שונה, למעט העובדה שכאן מדובר בהתרחבות מלמטה - התעצמות עם גרסאות זולות ובסיסיות לדגמים מוכרים, לצד דגמי אדוונצ'ר קטני-נפח שמיועדים לרוכבים דלי-רישיון. ויש אפילו קטנוע כזה.

 

סוזוקי וב.מ.וו - שתיים שמהמרות על אדוונצ'ר קטן ()
סוזוקי וב.מ.וו - שתיים שמהמרות על אדוונצ'ר קטן

 

 

וכמובן, רטרו. השוק מראה עניין בכלים עם טעם של פעם וטכנולוגיה של היום, והיצרנים מגיבים בהתאם עם שלל קפה-רייסרים ספורטיביים, סקרמבלרים רב-שימושיים וייעודיים, ועירומים קלאסיים שנראים כאילו זינקו לאולמות התצוגה היישר משנות ה-60. אם פעם קסמו כלים כאלה בעיקר לקהל בוגר יחסית שרצה לחזור לימי נערותו, היום הגיע זרם היפסטרי של ילדי שנות ה-90 ששם את סממני העיצוב המיתולוגיים הישנים בחזרה על המפה.

 

והיו שני אופנועים מלהיבים במיוחד, למרות שלפחות כרגע, אין להם שום משמעות שיווקית. ולשניהם שלדת סיבי פחם. האחד הוא דוקאטי סופרלג'רה האקזוטי, נדיר ויקר להחריד, השני הוא אופנוע התצוגה ב.מ.וו HP4 'רייס', שמעניק - כך לוחשים לנו - הצצה ראשונה לשלדות עתידיות במגוון רחב יחסית של אופנועי ב.מ.וו, כבר בעתיד הלא ממש רחוק.

 

דוקאטי סופרלג'רה - סופר מהכל ()
דוקאטי סופרלג'רה - סופר מהכל

 

וקטנוע אחד, בשם הונדה X-ADV, שמכוון ממש לשטח. היו כאלה בעבר, אבל בטח לא באופן בו הונדה החליטה לתקוף את תת הקטגוריה הזו, עם טכנולוגיה מעניינת ובכל הכוח של יצרנית הענק הזו. אין ספק כי כל התעשייה סקרנית מאד לדעת כיצד יגיב אליו הקהל.

 

הונדה X-ADV - לשטח, עם קטנוע ()
הונדה X-ADV - לשטח, עם קטנוע

 

ה-TMax החדש של ימאהה הוא ללא ספק אחד הכלים החשובים שהוצגו בתערוכה, שכן מדובר במלך הבלתי מעורער של קטנועי העל, למרות מתחרים חזקים שהופיעו במהלך השנים. ברחוב ציפו אמנם לקטנוע חדש לחלוטין, חזק מבעבר וספורטיבי, אבל היצרנית החליטה ללכת בכיוון מעשי יותר, ובחרה לחזק את אחיזתה בקטגוריית קטנועי העל עם מספר גרסאות שיתאימו לכל טעם ושימוש. ההימור שלנו: בימאהה יכולים להיות רגועים. אף אחד לא יאיים על מעמדו הבכיר.

 

ימאהה TMAX - אבולוציה מרשימה ()
ימאהה TMAX - אבולוציה מרשימה

 

ומה תגידו על הוסקוורנה? זו איכזבה לאחר הצפת הרשת בטיזרים מעוררי עניין של שני אופנועי כביש אמיתיים האמורים לחזק את עתידה של החברה. אז כן, העיצוב מרתק והרעיון שובה, אבל היכן האופנוע? הייצור צפוי להתחיל רק באמצע 2017, כך שמבחינות רבות מדובר באופנועי תצוגה בלבד. למה ככה? להוסקוורנה פתרונים.

 

אפריליה: הציגה את הדורסודורו והשיבר המוכרים שחולקים פלטפורמה, אך עברו כעת הגדלת נפח מ-750 ל-900 סמ"ק ומציעים שליטה על 95 כ"ס בעזרת יד ימין. יש גם עדכונים במערכות העזר עם מערכת בקרת החלקה, ABS חדשה ושלושה מצבי ניהול מנוע. ואי אפשר בלי צביעה חדשה (שניהם) ועדכונים עיצוביים קלים (שיבר).

 

אפריליה שיבר - מעודכן ()
אפריליה שיבר - מעודכן

אפריליה דורסדורו - בצביעה חדשה ()
אפריליה דורסדורו - בצביעה חדשה

 

  • מעופר אבניר, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי שני הדגמים צפויים להגיע ארצה במהלך הרבעון הראשון של 2017.

 

ב.מ.וו: היצרנית הגרמנית הייתה עסוקה במיוחד לקראת תערוכת מילאנו עם חידושים שונים, הפתעות ואפילו פיתוחים יוצאי דופן. בראש ובראשונה הציגה החברה הבווארית את ה-G 310 GS, אח קטן וחדש למשפחת ה-GS עם מראה קרבי ויחידת הנעה שמתאימה לקטגוריה ההולכת וגדלה - כלים לבעלי רישיון בסיסי.

 

 

גרסת ה-GS הנוסטלגית ל-R nineT מרעננת ומושכת, וכך גם גרסת הראלי למתקדמים של ה-GS1200 הוותיק. ה-R nineT הבסיסי זכה לשינויים קלים, וכך גם ה-F800 על שתי גרסאותיו, או ה-K1600 הענק. דווקא ה-HP4 רייס הקונספטואלי עורר עניין רב, עם שלדת סיבי פחם שצפויה להגיע לשלל דגמי החברה בעתיד הלא ממש רחוק.

 

ובפירוט: ב.מ.וו מחדשת ומכוונת לרוכבים צעירים


למתכנני המסעות במדבר - GS1200 ראלי ()
למתכנני המסעות במדבר - GS1200 ראלי

R nineT בגרסת GS כובשת מדבריות ()
R nineT בגרסת GS כובשת מדבריות

 

 

 

  • דלק מוטורס תתחיל לשווק את ה-310 המסקרן במחצית השניה של 2017, מעט לאחר שתי גרסאות ה-800 וה-1600 המהודר שצפויים להגיע ברבעון הראשון של השנה. גרסת הראלי ל-1200 תגיע במהלך הרבעון השני של השנה, יחד עם ה-R nineT המעודכן. גרסת ה-GS-רטרו תגיע גם תגיע, אך עדיין אין תאריך יעד.

 

דוקאטי: האיטלקים שזכו לפתוח את התערוכה יום לפני פתיחת השערים (מגרש ביתי, כמובן), הבריקו עם הסופרלג'רה 1299 הסופר-קיצוני מגה-אקזוטי אקסטרה-יקר. 156 ק"ג, 215 כ"ס, טיטניום וסיבי פחם וכל הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת בעולם הדו-גלגלי כיום, פלוס תג-מחיר של 600 אלף שקל בישראל. נכון, הוא יגיע אלינו.

 

לצדו ניצב מונסטר 797, גרסת כניסה לעולם של דוקאטי עם מנוע הסקרמבלר הפשוט ותג-מחיר אטרקטיבי. יש גם מולטיסטרדה 950 כסוג של גרסת כניסה למשפחת התיור ההרפתקני עם המנוע של ההיפרמוטרד ומחיר נוח יותר. וכמובן, הרחבת גרסאות הסקרמבלר-רטרו.

 

דוקאטי סקרמבלר - בטעם של פעם, כפול 2 ()
דוקאטי סקרמבלר - בטעם של פעם, כפול 2

 

  • בליגל יבואנית דוקאטי לישראל, אומרים כי כל דגמי דוקאטי החדשים צפויים להגיע ארצה עד סוף הרבעון הראשון של השנה. גם הסופרלג'רה ב-600 אלף שקלים, לא כולל רישוי.

 

הונדה: רק לעיתים נדירות משעמם בהונדה, וגם בתערוכת מילאנו הבריקו היפנים עם יצירת תת-קטגוריה חדשה בעולם קטנועי העל הרווחי - אדוונצ'ר. ה-X-Adv החדש מציע לפי הונדה נוחות ויעילות של קטנוע גדל-נפח עם יכולת שטח אמיתית. את הבסיס המוטורי מעניקה הפלטפורמה ההיברידית ממילא של הקטנוע-אופנוע NC, עם אותו מנוע 55 כ"ס וגיר רובוטי עם אפשרות שליטה ידנית.

 

ובפירוט: הונדה ממציאה קטגוריה

 

 

לצד הכלי החדש הוצג הפיירבלייד, הפעם בגרסת בסיס צנועה יחסית, לאחר שנחשפו גרסאות קצה (SP ו-SP2) לפני מספר חודשים. מרכיבים חצי-אקזוטיים פינו אמנם מקום למערכות בלמים ומתלים סטנדרטיות יותר, אבל עדיין מדובר ב-189 כ"ס, 195 ק"ג והמון טכנולוגיה שזלגה מהמסלול בדמות בקרת משיכה ו-ABS סופר-מתוחכמים.

 

 

הונדה פיירבלייד - גרסת בסיס מעוררת חשק ()
הונדה פיירבלייד - גרסת בסיס מעוררת חשק

 

ארציים יותר הם CB650F ו-CBR650F, שני דגמים בנפח בינוני שמכוונים למאסת רוכשים רחבה במיוחד עם מתיחת פנים לכבוד 2017. ארבעת הצילינדרים בנפח 649 סמ"ק מפיקים כעת 90 כ"ס (4+) ויש מזלג שואה חדש מלפנים בקוטר 41 מ"מ ומערכת בלימה שתוכננה מחדש.

 

הונדה CBR650F - אמצע הדרך ()
הונדה CBR650F - אמצע הדרך

 

הדו-שימושי הקטן CRF250L זוכה אף הוא לעדכון בהשראת גרסאות R הקרביות. קצת יותר הספק (25 לעומת 23 כ"ס) ו-ABS שניתן לניתוק. הונדה הביאה למילאנו גם את גרסת הראלי החדשה של הדגם, עם מיכל מוגדל, משקף גבוה יותר, מהלך מתלים משופר, בולם שואה הפוך מלפנים ומראה של אופנועי דקאר.

 

  • ממאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר כי כל הדגמים החדשים - כולל קטנוע-שטח - צפויים להגיע ארצה במהלך הרבעון הראשון של 2017, למעט ה-CRF שימתין לרבעון השני.

 

הוסקוורנה: וויטפילן וסווארטפילן 401 (חץ לבן ושחור בשוודית, בהתאמה) הם שני דגמי כביש רציניים ראשונים של הוסקוורנה בגלגולה הנוכחי, ומבוססים על פלטפורמת הדיוק 390 של חברת האם ק.ט.מ, עם מראה שמשלב בין רטרו לחדשני-עתידני. הראשון מהשניים הוא קפה-רייסר עם קליפ-אונים וצמיגי כביש, ואילו הסווארטפילן הוא מעין סקרמלבר עדכני עם כידון גבוה וצמיגים בעלי פרופיל קרבי יותר. שני האופנועים צפויים להגיע לאולמות התצוגה ברבעון האחרון של 2017.

 

הוסקווארנה וויטפילן - עושה חשק ()
הוסקווארנה וויטפילן - עושה חשק

 

ווספה: במפתיע, החדשות היחידות מווספה בתערוכת מילאנו מתמקדות בקטנוע בודד אחד. לא במפתיע - הוא חשמלי בהתאם לעידן העכשווי. האיטלקים לא משחררים שום מידע (בינתיים) על האלטריקה החדש, אבל גם מבטיחים שזו תהיה ווספה "אמיתית" שראויה לשמה, עם תחילת ייצור מתוכננת למחצית השניה של 2017.

 

וספה אלטריקה - נחשו מה מניע אותה ()
וספה אלטריקה - נחשו מה מניע אותה

 

ימאהה: TMax חדש הוא כל מה שימאהה צריכה הייתה להודיע לקראת מילאנו, כדי להפוך את התערוכה למסקרנת וסופר-רלוונטית בעולם הדו-גלגלי. השמועות על פיצול הדגם למספר גרסאות התגלו כנכונות, עם גרסאות ספורט (SX), תיור (DX) ובסיס. יחידת ההנעה זהה, אך עיצוב הכלי עודכן, שלדת האלומיניום והזרוע האחורית תוכננו מחדש, וכך גם החישוקים והבולם האחורי. בקרת אחיזה הצטרפה ל-ABS והמשקל ירד ב-10 ק"ג.

 

ימאהה TMax - אחד לספורט, אחד לתיור ()
ימאהה TMax - אחד לספורט, אחד לתיור

 

ימאהה XSR900 אבארט' הוא אופנוע מסוגנן, קפה-רייסר מושקע שזכה למיתוג באדיבות חטיבת אבארט' (פיאט), וישווק ב-695 יחידות בלבד. הבסיס המכאני זהה ל-XSR900 המוכר (המבוסס בתורו על ה-MT09 הנמכר), אך העיצוב חדש לחלוטין, כולל הרבה סיבי פחם. התוצאה מרשימה.

 

ימאהה XS900 אבארט' - נראה מצוין ()
ימאהה XS900 אבארט' - נראה מצוין

 

  • ממטרו, יבואנית ימאהה לישראל, נמסר כי כל הדגמים החדשים של היצרנית יגיעו ארצה במהלך המחצית הראשונה של 2017. האם נקבל גם את האבארט'? לא ברור בינתיים. 

 

מוטו-גוצי: החברה האיטלקית חוגגת 50 שנות V7 עם מעט שינויי עיצוב וטכניקה. מנוע ה-V-טווין האורכי והמיתולוגי מקבל רכיבים חדשים ומפיק כעת הספק מרבי של 52 כ"ס. יש גם שלדה מעודכנת ומחוזקת בנקודות העומס כמו ראש ההיגוי, כדי לשפר את ההתנהגות והיציבות בפניות - כך היצרנית. עוד שינויים הם מושב נמוך יותר ורגליות שהוסטו בהתאם, אפשרות לכיוון עומס קפיץ ראשוני בשני הבולמים מאחור, ושני מצבי מערכת בקרת משיכה.

 

סוזוקי: היפנים חשפו GSX-S125, אופנוע מתחילים קלאסי, למעשה R125 בגרסה עירומה. לפי היצרנית, 133 ק"ג של משקל עצמי מעניקים לו את תואר "האופנוע בעל יחס ההספק-משקל הטוב בקטגוריה". עוד בנפח צנוע הוא ה-V-סטרום 250 שמצטרף לקטגוריית אדוונצ'רים-קטנים. זהו אופנוע חדש לגמרי ונאמן למראה הנדרש בקטגוריה, עם מנוע טווין-מקבילי שמפיק 24.7 כ"ס ומבטיח טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ.

 

סוזוקי - 125S למעלה ולמתחילים, 250R למטה, גם ()
סוזוקי - 125S למעלה ולמתחילים, 250R למטה, גם

 

בפירוט: סוזוקי הולכת על קטן

 

עם מנוע זהה הציגה סוזוקי את ה-GSX-R250, אופנוע ספורטיבי למתחילים עם מושב נמוך יחסית וקליפאונים גבוהים. לבסוף, קטנוע המנהלים הוותיק של היצרנית, הבורגמן 400, מקבל מתיחת פנים משמעותית עם עיצוב חדש, לוח מחוונים משודרג, שלדה מחוזקת, ריפוד מושב חדש וגלגל קדמי שצמח ל-"15. יחידת ההנעה נותרה זהה.

 

V-סטרום קטן - כמו גדול ()
V-סטרום קטן - כמו גדול

 

בגדי בורגמן החדשים ()
בגדי בורגמן החדשים

 

  • מעופר-אבניר, יבואנית סוזוקי לישראל, נמסר כי ה-125 הבסיסי יגיע ברבעון השני של 2017, בעוד ה-V-סטרום יעלה ברבעון האחרון של אותה שנה. ה-GSX-R הקטן ימתין לרבעון השלישי, והבורגמן בסביבות אמצע השנה הבאה.

 

קאוואסקי: ה-X300 הוא אח קטן וחדש למשפחת הוורסיס, עם מנוע טווין-מקבילי של ה-Z300 בשלדה ייעודית, שבקצותיה מיתלים ארוכי מהלך. החישוקים מצוידים בשפיצים כראוי לאופנוע שמתהדר בשם אדוונצ'ר-קטן, בקוטר "19 לפנים ו-"17 מאחור. היצרנית מבטיחה שיהיו שתי גרסאות אבזור עתידיות - אורבאן ואדוונצ'ר.

 

 

אופנוע מרכז הטבלה החדש Z650, מחליף למעשה את ה-ER650N ומצויד כמותו בטווין-מקבילי שעומד בתקנות יורו 4 ומפיק 68 כ"ס. השפה העיצובית - משפחת ה-Z כמובן. ואם כבר, ה-Z900 הוא עוד אופנוע חדש, עם מנוע 948 סמ"ק ו-124.5 כ"ס. שלדת הפלדה חדשה, הזרוע האחורית מאלומיניום והמשקל עומד על 210 ק"ג. לדברי קאוואסאקי, ה-900 קל להיגוי ומציע את הכוח באופן ידידותי למשתמש. גובה מושב צנוע, 794 מ"מ, הופך אותו מתאים גם לפחות תמירים, ואמור לסייע לתחושת ביטחון כללית.

 

 

  • ממטרו, יבואנית קאוואסאקי לישראל, נמסר כי כל דגמי היצרנית יגיעו ארצה במהלך המחצית הראשונה של 2017.

 

ק.ט.מ: היצרנית הציגה במילאנו את הדיוק 390 ו-125, שניהם לאחר שדרוג עיצובי שמחבר אותם, לפחות ויזואלית, לדגם הבכיר במשפחה - סופר-דיוק R. ה-390 זוכה במהלך השדרוג גם לשלדה חדשה וייעודית. הסופר-דיוק המעודכן זוכה למראה העדכני של החברה עם מסיכה מפוצלת, אך גם מנוע משודרג עם שסתומי יניקה מטיטניום והספק מרבי של 177 כ"ס. יש גם כיול חדש וקשיח יותר למיתלים, כידון נמוך יותר ולוח מחוונים בטכנולוגיית TFT.  ויש כמובן דיוק 790 בגרסת אב-טיפוס עם תצורת מנוע חדשה עבור החברה - טווין-מקבילי בנפח 800 סמ"ק שימצא מקום במספר דגמים עתידיים של החברה. כולם יגיעו ארצה ברבעון הראשון - חוץ מאב הטיפוס כמובן.

 

סופר ואב-טיפוס - ק.ט.מ מחדשת ומעניינת ()
סופר ואב-טיפוס - ק.ט.מ מחדשת ומעניינת

 

בפירוט: ק.ט.מ מרעננת במילאנו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ימאהה ואבארט' - מהדורה מאד מוגבלת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים