שתף קטע נבחר

הישראלים קנו אונליין ב-11.8 מיליארד שקל בשנה

כך לפי הערכות של חברת פייפאל שביצעה סקר ב-32 מדינות, שכלל גם 800 ישראלים. רוב הרכישות אונליין נעשות מסין, ארה"ב ובריטניה. הישראלים קונים יותר דרך הסמארטפון, אך עדיין מעדיפים את המחשב והם יקנו יותר באתרים ישראלים, אם יציעו מבצעים ומשלוח חינם. הצפי ל-2017 - היקף רכישות של 13.5 מיליארד שקל

היקף הרכישות של הישראלים באינטרנט גדל משנה לשנה: בתקופה של ינואר-אוקטובר 2016 ההצרכנים הישראלים ערכו רכישות אונליין בהיקף של 11.8 מיליארד שקל, גידול של 18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

כתבות נוספות בנושא בערוץ הצרכנות :

אמזון בריטניה החלה במבצעי בלאק פריידי. גם לישראלים

 

הצפי הוא כי ב-2017 תירשם עלייה נוספת, אם כי מתונה יותר, של 14% בסך כל הרכישות אונליין - להיקף של 13.5 מיליארד שקל, כך לפי סקר צרכנים שהזמינה חברת פייפאל (PayPal) העולמית מחברת Ipsos MORI. המשתתפים בסקר טענו שמשלוח חינם יעודד אותם לקנות יותר באתרים ישראלים. גורמים נוספים שיעודדו רכישות אצל קמעונאי אונליין מקומיים הם: קופונים, הנחות ומבצעים.

 

לפייפאל נתוני אמת על כ-20% מהרכישות בלבד

בסקר, שנערך באופן מקוון ב-21-14 בספטמבר, השתתפו 800 צרכנים מישראל ובסך הכל 28 אלף צרכנים מ-32 מדינות, כשבפולין וברוסיה השתתפו בו 2,000 צרכנים בכל מדינה. יש לקחת בחשבון שמדובר בהערכה ושהתשובות אינן משקפות לגמרי את המציאות, שכן צרכנים לא תמיד זוכרים כמה הוציאו או לא תמיד אומרים אמת בסקרים. בפייפאל אמרו ל-ynet כי הנתונים חושבו לפי תשובות הצרכנים לסקר.

 

בידיי פייפאל נתוני אמת עבור רק כ-20% מרכישות המסחר האלקטרוני בעולם (סך היקף התשלומים עומד על 282 מיליארד דולר). נציין כי לא ניתן להשתמש עדיין בפייפאל בעלי אקספרס וגם לא באמזון - שתי ענקיות קמעונאות שהרוכשים דרכן משתמשים בכרטיס אשראי או בשירותים חלופיים כמו ali pay.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

קונים בסין בזכות המחיר, בארה"ב בזכות המגוון ובבריטניה בזכות האיכות

מהיכן מעדיפים לרכוש הישראלים? בעיקר בסין - 53% מהצרכנים הישראלים שהשתתפו בסקר טענו כי קנו מאתרים סיניים ב-12 החודשים האחרונים. בנוסף, לפי הסקר, לראשונה מזה שלוש שנים סין היא המדינה הפופולרית ביותר ברכישות אונליין בעולם - 21% מכלל המשתתפים בסקר העולמי העידו כי רכשו באתרים סינים ב-12 החודשים האחרונים.

 

30% מהישראלים טענו שקנו מוצר שמקורו מארה"ב ב-12 השנים האחרונות ו-18% טענו שקנו מבריטניה. יחד עם זאת, הישראלים טוענים שהם מוציאים באתרים אמריקניים סכום דומה לזה שהם מוציאים באתרים סיניים. כלומר קונים יותר מסין ובזול, בשל מחירים אטרקטיביים. 90% מהישראלים שקנו מסין והשתתפו בסקר אמרו שהם עושים זאת בזכות המחירים הנמוכים.

 

הישראלים העידו כי הסיבה העיקרית לביצוע רכישות מארה"ב היא המגוון הגדול של מוצרים שלא ניתן להשיג בארץ. 72% מהרוכשים באתרים מארה"ב אמרו שהם מחפשים מוצרים חדשים ומעניינים, 66% אמרו את אותם הדברים על המוצרים הסיניים. 

 

59% מהישראלים טענו שהסיבה העיקרית לרכישה באתרים בריטייים היא איכותם הגבוהה של המוצרים. רק 10% מהרוכשים הישראלים ציינו שאיכות היא הסיבה העיקרית לרכישת מוצרים מאתרים סיניים.

 

קונים יותר דרך הסמארטפון, אך עדיין מעדיפים את המחשב

לפי תשובות הנסקרים הישראלים, יש עלייה של 52% בקניות במובייל (סמארטפונים וטאבלטים), אך רוב הישראלים עדיין קונים דרך מחשבים ניידים ונייחים. יחד עם זאת, בפייפאל צופים עלייה של 33% בהיקף הרכישות במובייל ב-2017 לסכום של 3.6 מיליארד שקל.

 

"שוק המסחר באינטרנט בישראל גדל משמעותית", אומר אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה בפייפאל. "74% מהגולשים באינטרנט בישראל, מעל גיל 18 שהשתתפו בסקר, טענו כי קנו אונליין ב-12 החודשים האחרונים. כ-77% מהנסקרים שטענו כי רכשו דבר מה אונליין, הצהירו שימשיכו לרכוש באותו היקף או יגדילו את היקף הרכישות בשנה הקרובה.

 

"בקרב הנסקרים שהצהירו כי יגדילו את היקף הרכישות אונליין ב-12 החודשים האחרונים; 77% הצהירו שיעשו זאת בגלל הנוחות שבקניות אונליין, 41% ציינו שיגדילו את היקף הרכישות בגלל רצון לחסוך כסף, 21% בגלל שינוי במצבם הכלכלי, 21% בגלל צפי למשלוחים מהירים יותר ו-20% בשל ציפייה להוזלה במשלוחים".

 

צרכנים יקנו באתרים ישראלים אם המשלוח חינם ואם יש קופונים ומבצעים

הישראלים קונים בחו"ל בעיקר אופנה, ככל הנראה כיוון שמדובר בקנייה תכופה יותר. 58% מהנשאלים ציינו כי קנו מוצר אופנה ממדינה אחרת ב-12 החודשים האחרונים. 36% טענו שקנו מוצר מקטגוריית צעצועים ותחביבים ממדינה אחרת אונליין, ו-36% טענו שקנו מוצרי אלקטרוניקה ממדינה אחרת אונליין. 22% אמרו שקנו מחו"ל מוצרי חינוך ובידור דיגיטלי, 16% טענו שקנו מוצרי בריאות מחו"ל ו-27% ענו שקנו מוצרי איפור וטיפוח מחו"ל.

 

לפי הסקר, החסמים העיקריים המונעים מצרכנים הרוכשים באתרים בינלאומיים להגדיל את היקף הקניות בחו"ל, הם: החשש שיקבלו מוצר שונה מהמוצר שהזמינו (40%), עלויות משלוח (34%) וזמן המשלוח (33%). רבים מתחילים הליך רכישה באתרים בינלאומיים ומתייאשים באמצע. הסיבות לכך: עלויות משלוח גבוהות (46%), חיפוש אחר מחיר טוב יותר (36%) ובעיות טכניות (26%). שלושת התמריצים לקנייה מחוץ לגבולות המדינה הם: משלוח חינם (57%), דרך בטוחה לתשלום (50%) ומשלוח מהיר (48%).

 

שירות חדש וזמני עם DHL: לא לכל הצרכנים ולא לכל האתרים

פייפאל עורכת סקר מסוג זה מדי שנה במטרה לפתות סוחרים להשתמש בשירותיה. החברה מאפשרת לצרכנים קנייה בטוחה (יחסית) באינטרנט מבלי לחשוף פרטי אשראי, בעוד שהסוחר משלם לה עמלה מהקנייה. עד לאחרונה, פייפאל היתה חברה אחות של איביי (eBay).

 

בישראל פייפאל מפרסמת את נתוניה במקביל להשקת שירות חדש עם חברת המשלוחים. DHL. שירות זה מאפשר החזרת מוצרים שנרכשו באינטרנט בארץ או בחו"ל, באמצעות DHL ועם החזר כספי של עד 120 שקל מעלות המשלוח, לחשבון הפייפאל. השירות יינתן עד 28 בפברואר 2017 והוא מצריך חשבון פייפאל ורישום ל-DHL אקספרס. כיוון שלא כל האתרים עובדים עם DHL, או עם פייפאל – השירות לא רלוונטי לכל הצרכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים