שתף קטע נבחר

אושרה הקמת המגדל הגבוה בישראל: 100 קומות בגובה 400 מטר

הוועדה המחוזית ת"א הפקידה את התוכנית למגדל שצפוי להיבנות ליד מתחם הבורסה, בין ת"א, ר"ג וגבעתיים על פני 11 דונם. בתוכנית - תעסוקה, מסחר ומלונאות בשטח של 121 אלף מ"ר

אושרה הקמת המגדל הגבוה בישראל: הוועדה המחוזית ת"א אישרה אתמול (ב') להפקדה תוכנית להקמת מגדל בן 100 קומות, הצפוי להתנשא לגובה של 400 מטרים, במשולש הגבולות של ת"א, ר"ג וגבעתיים. מדובר על תוכנית להקמת מגדל לשימושי תעסוקה/ מלונאות, מסחר ושטחי ציבור ברחוב בגין ברמת גן על שטח שבבעלות עיריית תל אביב.

 

התוכנית, המכונה "בין ערים", מתייחסת לשטח של כ-11 דונם בין רחובות בגין ורחוב ז'בוטינסקי רמת גן לבין רמפת היציאה של מחלף הרכבת מנתיבי איילון צפון. בפועל משמש היום השטח כמגרש חניה. השטח נמצא בבעלות עיריית תל אביב-יפו, אשר מקדמת את התכנית.

 

בעירייה מציינים כי שטח התוכנית כלול באזור תעסוקה מטרופוליני, כאשר בידודו של הפרויקט וריחוקו ממבני מגורים קרובים בעיר תל אביב-יפו אינו מאפשר שימושי מגורים. הפרויקט יכלול שטחי ציבור (משרדים עירוניים).

 

 

 (צילום: הדמייה) (צילום: הדמייה)
(צילום: הדמייה)

 (צילום: הדמייה) (צילום: הדמייה)
(צילום: הדמייה)

 

 (צילום: הדמייה) (צילום: הדמייה)
(צילום: הדמייה)

 

אדריכלי הפרויקט, גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ מסרו כי "העיצוב מבטא פרשנות להיותו הצטלבות בין 3 ערים (גבעתיים, רמת גן, תל אביב) 3 חזיתות, 3 תנועות דינמיות שנפתחות לשמיים וחושפות את ממד העומק של המגדל". בין השותפים לעיצוב - האדריכל משה כץ.

 

אזור מסוף ארלוזורוב צפוי לעבור מהפכה

נזכיר כי עיריית ת"א אישרה בנובמבר 2016 תוכנת אב למתחם 2000 בסמוך למסוף ארלוזורוב, לא הרחק מהמגדל המתוכנן. מדובר במתחם שיכלול מוקד תחבורה משודרג, לצד שימושי תעסוקה, מגורים ומסחר. בסך הכל מתוכננות להיבנות במתחם 1,280 יחידות דיור, לצד 205 דונם פארק ושטחי ציבור בשטח של כ-420 דונם.

 

במסגרת התוכנית יוקם מוקד עירוני חדש בקצה הצפוני של מרכז העסקים הראשי (המע"ר) בעיר, שיחד עם מרכזי העסקים הסמוכים ברמת גן (אזור הבורסה) ובגבעתיים, יוצר מרכז חדש למטרופולין כולו. המוקד יהווה מרכז של שימושים מעורבים: תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ומרכז תחבורה, המשולבים בתוך מרחב הולכי רגל ורוכבי אופניים במפלס אחיד, עם חציית כבישים מעטה ככל הניתן.

תוכנית אב של מסוף ארלוזורוב (הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים) (הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים)
תוכנית אב של מסוף ארלוזורוב(הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים)

תוכנית אב של מסוף ארלוזורוב (הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים) (הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים)
תוכנית אב של מסוף ארלוזורוב(הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים)
 

מרכז תחבורה ישתרע על שטח של כ-100 אלף מ"ר בנוי במבנה תלת-קומתי, אשר ימוקם על הקירוי מעל רציפי הרכבת הקיימים ונתיבי איילון, וישלב מגוון אמצעי תחבורה: תחנת רכבת, מסוף אוטובוסים, תחנות רכבת קלה (הקו האדום והקו הסגול), מוניות וחניוני רכב דו גלגלי.

 

מתחמי התעסוקה יכללו תשעה מבנים רבי קומות המשלבים תעסוקה, מסחר ומלונאות בגובה של 100-40 קומות בכ-820 אלף מ"ר בנוי מעל פני הקרקע. מרבית הבינוי על יחידת קרקע גדולה, המשמשת כיום בעיקר חניונים ומסוף אוטובוסים, ממזרח לדרך נמיר בין רחוב על פרשת דרכים לגשר דורי. בנוסף יוקם מגדל "בין ערים" - מבנה רב קומות המשלב תעסוקה, מסחר ומלונאות בגובה של כ-100 קומות ובשטח של כ-166,500 מ"ר בנוי מעל פני הקרקע.

 

מגדלים בגובה של 40 קומות ו-1,280 יח"ד במתחם ארלוזורוב

אשר למתחמי המגורים, התוכנית מציעה הקמה של שמונה מבנים בגובה של כ-40 קומות, הכוללים 1,280 יחידות דיור בשטח של כ-189,000 מ"ר ברוטו מעל פני הקרקע וכן חניה תת-קרקעית. הבינוי מוצע לאורך הגדה המערבית של האיילון: ברצועה בין רחוב ספיר, רחוב ההלכה וגשר דורי וכן גוש נוסף מדרום לפארק צמרת. תמהיל הדירות ושטחן הממוצע ייקבע בהמשך.

 

על פי התוכנית, את מתחמי התעסוקה והמגורים תעטוף מעין "טבעת ירוקה" שתכונה TLV LOOP - שדרה רחבה, כ-40 מטר אורכה, במפלס הרחובות הגובלים. היא צפויה לשמש מתחם פעילות ופנאי. התכנון כולל חיבור לתוכנית האב של קירוי האיילון ויצירת תנאים להקמת מתחם תחבורה וקירוי התחום שבין גשר מודעי לגשר ההלכה, כך שתתאפשר הקמת מגדלי מגורים לאורך רצועת האיילון במקביל ליצירת פארק ציבורי מעל האיילון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים