שתף קטע נבחר

מתאמצים להרשים: משרדי ההייטק המושקעים בישראל

טיפול בילדים בימי החופשה, ארוחות צהריים בניצוחם של שפים פרטיים, קבוצת כדורסל ולהקה משרדית - חללי העבודה הצבעוניים והפינוקים המשרדיים, תפסו את מקומם של תנאי השכר המפתים. הצ'ופרים שמציעים במשרדים

לאחר שנות בועת ההייטק, בהן התחרות על המהנדסים התבטאה בתנאי שכר חסרי תקדים - תנאי המשחק השתנו. אחד מהתמריצים שמציעות החברות כיום הוא חלל עבודה יוצא דופן, שאמור לעודד יצירתיות ולהרשים את העובדים ואת המבקרים כאחד. גם סטארט-אפים של כמה עשרות אנשים אימצו את הגישה שהחלו חברות הענק - פייסבוק, אפל ומייקרוסופט - והחלו להקדיש לכך תקציבים גדולים במטרה ליצור תוצאה סופית שכבר לא נוגעת רק לפונקציונליות - אלא גם לרושם.

 

משרדי מייקרוסופט בארץ (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
משרדי מייקרוסופט בארץ(צילום: איתי סיקולסקי)

כתבות נוספות בערוץ הנדל"ן

 

מדובר בתכנית עבודה קבועה - חברת ההייטק שוכרת או רוכשת משרדים ריקים, אשר מכונים "מעטפת". בפועל מדובר בחלל בסיסי ללא צבע וריצוף. החברה מעבירה אז את עבודות הגמר לחברה מתמחה, אשר בונה את המשרד עד לשימוש סופי.

 

בישראל אחראיות על הפרויקטים האלו כמה חברות המתמחות בתחום גמר בנייה, אשר התרגלו עם השנים לבקשות מוגזמות ושכללו את הסטנדרטים בהתאם. ״חברות ההייטק מסתכלות אחת על משרדי השניה, ומסרבות להיות אלו שבנו את המשרדים הפשוטים יותר", מסביר אבים וייס, מנהל ומייסד חברת א. וייס אשר ניהלה את בניית המשרדים הישראליים של פייסבוק, מייקרוסופט, אפלייד מטיריאלס, emc, Yahoo ואחרות.

 

משרדי פייסבוק (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
משרדי פייסבוק(צילום: איתי סיקולסקי)

"בפועל מדובר בעלויות אדירות עבור אותן חברות לעומת משרדים אחרים. כך למשל, בעוד שעבודות גמר במשרדים יפים של משרד עורכי דין מסתכמות בעלויות של כ-3,500 שקל למ״ר - העלויות במשרדי הייטק יכולות להגיע לשיא של עד 12 אלף שקל למ״ר".

 

המטרה: להפוך לחברה הנחשקת ביותר

"ההשקעה בסביבת העבודה ובתנאי העבודה היא חלק ממיתוג החברה בקרב העובדים", מסבירה תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi אשר עורכת מדי שנה את דרוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן. "בשנים האחרונות ניכר כיצד מראה המשרדים והאופי שלהם משפיע על דירוג החברות, באופן אשר מחייב את כולן לשתף פעולה".

 

המירוץ למשרד הנוצץ ביותר מתחיל בשאלת המיקום. משרדי פייסבוק לדוגמה ממוקמים בקומה גבוהה בשדרות רוטשילד בתל אביב, עם נוף פנורמי לים. בעיצוב הפנים הושקעו מאות אלפי שקלים, בין היתר בקיר ייחודי הבנוי כולו מצמח מטפס, אשר נועד ליצור תחושה של חיים ומרחב. קיר אחר במשרדי החברה הוקדש ליצירה של אמן גרפיטי שהוזמן מאירופה.

 

משרדי פייסבוק (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
משרדי פייסבוק(צילום: איתי סיקולסקי)

בחברת אריקסון בכפר סבא נבנו קירות שעליהם הוצמד אזוב מיוחד שעבר תהליך חניטה ביבוא מגרינלנד, מה שהופך אותו לבעל צבע מיוחד ומרהיב.

 

"העבודה על קירות מעוצבים בהזמנה אישית דורשת עבודה מורכבת - המשלבת מספר מומחי ברזל, נגרות ומתקיני מערכות מולטימדיה מתקדמות", מסביר וייס. "בפועל מדובר בעלויות פר מטר הגבוהות בעשרות ואף מאות אחוזים לעומת קיר ׳סטנדרטי׳ שרואים במשרדים אחרים. כל זאת מוסיף לתחושת הפרימיום של החלל המשרדי״.

 

 (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
(צילום: איתי סיקולסקי)

וייס מספר על מקרה בו השקיעה אחת מחברות ההייטק הבינלאומיות לא פחות מ-1.3 מיליון שקל בפרויקט שדרוג חדר ישיבות בודד בשטח של 65 מ״ר - עלות חסרת תקדים של 20 אלף שקל למ״ר, אשר הושקעה במסגרת הכנות לביקור מנכ"ל החברה.

 

מגלשות בין קומות המשרד

ההשקעה בייחודיות של המשרדים היא לא רק פונקציונאלית - ומתמקדת במקרים רבים גם על אלמנטים עיצוביים ייחודיים ואישיים. באחד המקרים הזמינה חברה טלפון ציבורי אדום מאנגליה, אשר הוצב במרכז החלל המשרדי.

 

משרדי מייקרוסופט (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
משרדי מייקרוסופט(צילום: איתי סיקולסקי)

במשרדי גוגל בבניין אלקטרה בתל אביב נבנו מגלשות המחברות בין הקומות השונות במשרד. בחברת טאבולה בישראל נבנו מדרגות איכותיות מפלדה ועץ לחיבור של 3 קומות בזווית לא שגרתית, מה שמאפשר לעובדים גם לעלות קומה וגם לרדת.

 

בחברת פלייטיקה, שנמכרה באחרונה בתמורה ל-4.4 מיליארד דולר, נבנה אולם אירועים פרטי בשטח של 300 מ״ר בבניין עצמו, אשר מוקדש לאירועי החברה והעובדים. רמות הגימור באולם לא מביישות אולמות אירועים והופעות מובילים כגון הזאפה.

 

קבוצות כדורסל ולהקת עובדים

במסגרת הסטנדרטים החדשים משקיעות החברות גם בשעות הפנאי של העובדים - כולל פתרונות לילדים בחופשות. בחברת emc מקדישים בימי החופשות של הילדים אזור מיוחד במשרד, בו מוקדשות לילדי העובדים פעילויות פנאי. מטרת העל היא כמובן למנוע מהעובדים את הצורך לטפל בילדים בזמן החופשות - ולייעל את זמן העבודה.

 

במרכז הפיתוח של eBay ישראל בנתניה מופעל מגרש כדורסל בגג הבניין, שבו התקיים בעבר טורניר בהשתתפות 8 חברות הייטק - בהן אינטל, מייקרוסופט,hp, פייפאל וסיסקו. בחברה מקיימים גם קבוצת כדורסל של העובדים, אשר מתאמנת בימים קבועים במגרש. בנוסף פתחו בחברה קבוצת ריצה, ופעמיים בשבוע מתקיים במשרד אימון HIT.

 (צילום: עדי סיצ'וק) (צילום: עדי סיצ'וק)
(צילום: עדי סיצ'וק)

 

 (צילום: עדי סיצ'וק) (צילום: עדי סיצ'וק)
(צילום: עדי סיצ'וק)

בנוסף הוקם ב-eBay ישראל גם חדר מוזיקה - להקה בשם e-Band, שמתאמנת בחדר באופן קבוע ומופיעה באירועי החברה. ״חדר מוסיקה הוא אלמנט מגבש מאד בקרב העובדים״, מסבירה עדי סיצ׳וק, מנהלת הרווחה והתפעול של eBay בישראל.

 

עוד בערוץ הנדל"ן: כך ייראה הבניין הגבוה בארץ:

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים