שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מכרז המוניות בוטל: לא תינתן הנחה של 31% בנתב"ג

    תחנת המוניות "הדר לוד" החליטה שלא להשתתף במכרז להפעלת שירותי המוניות בנתב"ג. עקב כך, החברה תאבד את הבלעדיות בנתב"ג והחל מיום ג' בשעה 00:01, כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג. רשות שדות התעופה תעמיד לרשות הנוסעים אוטובוסים בחינם למרכזי הערים, והרכבות יתוגברו

    רשמית מיום ג' בשעה 00:01 כל מונית תוכל להיכנס לנתב"ג ולאסוף נוסעים, זאת לאחר שמכרז המוניות בוטל, כך הודיעה הבוקר (א') רשות שדות התעופה. בעקבות מחלוקת עסקית בין חברת המוניות הדר לשותפתה במכרז, חברת Gett, והפגיעה הצפויה בשכר העובדים, הודיעה הדר לרשות כי לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת המוניות בשדה התעופה בן גוריון.

     

    עוד על פרשת מכרז המוניות בנתב"ג בערוץ הצרכנות:

    החל מיום ב': כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג

    מכרז הנסיעות מנתב"ג: מוניות הדר מבקשת הארכה של 30 יום

    אחרי שזכו: מוניות הדר פורשים ממכרז המוניות בנתב"ג 

     

    בעל מניות במוניות הדר, צחי שוורץ, התארח באולפן ynet והסביר על תופעת ה"חאפרים" בנתב"ג שצפויה להתגבר בעקבות קריסת המכרז:  

    צלם אלי סגל

    צלם אלי סגל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    רשות שדות התעופה הודיעה כי החל מיום ג' בשעה 00:01, תממש את הבטחתה להתיר לכל המוניות להיכנס לנתב"ג ולאסוף נוסעים, לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות שדות התעופה עד להודעה חדשה. בתקופה האמורה לא תגבה רשות שדות התעופה דמי זיכיון בסך 5 שקלים מנהגי המוניות.

     

    בנוסף, תעמיד הרשות לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות העומס, כשחסרות מוניות. כמו כן, רכבת ישראל תתגבר את קווי הנסיעה מנתב"ג. הרשות טענה כי תדאג שהנהגים יגבו מחירים כחוק: "כחלק מההכנות יגויסו דיילי שירות שיתנו לנוסעים את מחיר המחירון של הנסיעה ובמקומות שאין מחיר מחירון ידרשו הדיילים מהנהג להפעיל מונה".

     

    עוד מסרה כי: "דמי הזיכיון במכרז הוזלו ב-30% במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן. כפי שקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות שיהיה זמין לנוסעים, תחת פיקוח והן פועלות באמצעות הרשאה.

     

    "בכך מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב"ג זמין בכל עת ובכל תדירות. רשות שדות התעופה תאפשר מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ בשעות פעילות של 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים".

     

    הנהגים החליטו: לא רווחי להסיע בהנחה של 31%

    אמש בדיון לילי מיוחד, בעלי המניות במוניות הדר לוד הצביעו נגד מתן הנחה של 31% לנסיעות מנתב"ג. ההנחה הובטחה על ידי חברת Gett (לשעבר גט טקסי) שניגשה עם מוניות הדר לוד למכרז בנתב"ג. התחנה כבר נותנת הנחה בשיעור דומה בנסיעות לנתב"ג, מערים מסוימות.

    אסיפת הנהגים הערב ()
    אסיפת הנהגים הערב
     

     

    לדברי מנכ"ל תחנת המוניות הדר-לוד מנחם בר-חיים, "נהגי הדר-לוד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. לצערנו Gett חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת הדר-לוד לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג.

     

    "Gett הציעו במכרז שיעור הנחה של 31% מתעריף הנסיעה של משרד התחבורה, אבל אנחנו מכירים את העבודה בשדה התעופה ויודעים שמדובר בתמחור לא ריאלי. אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יונהגו תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון הפרנסה של הנהגים בשדה. יש מקום לבחון הורדה מידתית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג". 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    נהג מונית על פתיחת נתב"ג: "הנוסעים צריכים להתמקח"

    ביום שישי הצביעו בעלי המניות בעד ההנחה אחרי שלטענתם אוימו בתביעות אישיות, אך ההצבעה הייתה של מיעוט בעלי המניות. כלל נהגי המוניות שמחים על המהלך לפתוח את נתב"ג לכולם, אך השאלה אם הוא ייטיב עם הצרכנים - נשארה פתוחה. החשש הוא שחאפרים יגבו מנוסעים מחירים גבוהים.

     

    נציג נהגי המוניות בירושלים, מתי שבתאי, אמר ל-ynet: "זה טוב לנהגי המוניות כי כולם יוכלו להתחרות. זה מהלך מצוין, מעולה, אין תכתיב של איזו חברה אחת. הנהגים ייתנו הנחה מעצמם".

     

    איזו הנחה? באיזה שיעור?

    "כל אחד ייתן מה שירצה. הנוסעים צריכים להתמקח ולבקש הנחה".

     

    ומי שלא טוב בלהתמקח? נניח קשיש שנהג יאמר לו מחיר מופקע מראש?

    "ישראלים מתמקחים. זה שוק פתוח, זה מהלך מבריק. היו צריכים לעשות את זה מזמן".

     

    נהגי המוניות מעדיפים שלא תהיה תחנה אחת בנתב"ג?

    "כן. היום דמי הכניסה לנתב"ג עומדים על 5 שקלים. צריך שהרשות תעמיד סדרנים מטעמה ולא יהיה חוסר במוניות. המוניות שמגיעות לנתב"ג יירשמו וייקחו נוסעים בצורה מסודרת".

     

    לא יחסרו מוניות?

    "להפך. יהיה שפע של מוניות, לא צריך תחנה בשביל זה".

      

    בעל מניות במוניות הדר, גדי שוורץ, אמר ל-ynet: "לחברת הדר זה לא טוב אבל לנהגים זה טוב. אנחנו לא נשלם דמי תחנה, לא נשלם תוספת 5.80 שקלים שהם רצו במכרז על כל נסיעה ולא נוריד 31% ממחיר הנסיעה".

     

    אם אין תחנה בנתב"ג זה לא יגרום לבלגן?

    "בהחלט, יהיה בלגן. כרגע אין סדרנים, אלא אם יפעילו אנשים משלהם. הם יודעים שיהיה בלגן, לכן הם יביאו אוטובוסים. זה טוב לנהגים אבל לא טוב לצרכנים".

     

    נהג של Gett שביקש לא להזדהות אמר ל-ynet: "בכלל לא בטוח שזה טוב לנוסעים. הרי לא ידוע מה תהיה זמינות המוניות עכשיו, כשאין תחנה במקום, אם כי לנו יש בדרך כלל זמינות גבוהה. לא ניתן הנחה, כי אם אפשר לקחת במחיר מחירון או במונה אז למה לתת הנחה? אבל אני בטוח שיצאו למכרז חדש. המצב לא יישאר ככה. יהיה ג'ונגל".

     


    פורסם לראשונה 27/05/2017 23:17

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים