שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חברות התעופה המדייקות: איבריה במקום הראשון, אל על במקום 33 מתוך 41
    דו"ח דיוק חברות התעופה הבינלאומי: אחרי שהגיעה למקום האחרון בסיכום השנתי של 2016, אל על מציגה שיפור קל במחצית הראשונה של 2017. במקום הראשון: חברת התעופה הספרדית איבריה. ומי באחרון?

    דו"ח חברת FlightStats האוספת נתונים על הדיוק המבצעי של חברות התעופה ברחבי העולם קובע כי איבריה היא חברת התעופה הדייקנית ביותר למחצית הראשונה של 2017. חברת התעופה הספרדית החוגגת השנה 90 שנה להיווסדה, ניצבה במקום הראשון בחודשים ינואר, פברואר, אפריל, מאי וגם ביוני. הדיוק המבצעי שלה נע סביב 92%. בחודש מרס איבריה ניצבה במקום השני אחרי אוסטריאן איירליינס.

     

    איבריה חוגגת 90 במקום הראשון    (צילום: איבריה)

    איבריה חוגגת 90 במקום הראשון    (צילום: איבריה)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    על פי נתוני החודש האחרון, חודש יוני, אחרי איבריה שכאמור הייתה במקום הראשון נמצאות שתי חברות התעופה היפניות - JAL ו-ANA, אתיחאד במקום הרביעי וחברת התעופה של סרי לנקה, SriLankan, במקום החמישי. קוואנטס האוסטרלית הגיעה למקום השישי, סאות' אפריקן לשביעי, במקום השמיני סינגפור איירליינס, אמירייטס בתשיעי וסוגרת את רשימת עשר החברות המדייקות LATAM הברזילאית.

    אל על. מקום 33 (צילום: בואינג) (צילום: בואינג)
    אל על. מקום 33(צילום: בואינג)

    ומה באשר לישראל? אל על, שהציגה בחודש ינואר נתון עגום כשהגיעה למקום האחרון בעולם, מציגה הפעם שיפור מסוים וניצבת במקום 33 מתוך 41 חברות תעופה גלובליות. את המקום ה-41 והלא מכובד תופסת הפעם אייר אינדיה. עבור אל על מדובר במקום דומה לזה בו הייתה גם בחודש מאי. עם זאת, הדיוק המבצעי של חברת התעופה הישראלית ירד ביוני ל-70.93%, כלומר שזהו אחוז מטיסות החברה שהגיעו בזמן ליעד. זמן האיחור הממוצע של טיסות החברה עמד על 58 דקות.

    אייר אינדיה. במקום האחרון והמאוד לא מכובד ()
    אייר אינדיה. במקום האחרון והמאוד לא מכובד

    גם בחודש מאי החברה ניצבה במקום 33 מתוך 41 חברות שנסקרו, עם דיוק מבצעי של 73.44%, שיפור משמעותי לעומת נתוני חודש אפריל שבו אל על עדיין הייתה בתחתית הטבלה (41 מתוך 42) עם דיוק מבצעי של 60.83%, או במלים אחרות: 40% מהטיסות הגיעו באיחור ליעד. באפריל עמד זמן האיחור הממוצע של החברה הישראלית על 44.5 דקות.

     

    מתחילת השנה נמצאת אל על במקומות לא טובים בדו"חות הדיוק המבצעי, המקובלים על ידי רשויות התעופה בעולם. בינואר ניצבה במקום 36 מבין 40 חברות, בפברואר במקום 37 מתוך 41 חברות ובחודש מרס במקום 35 מתוך 43 חברות תעופה.

     

    בחברה טובה?

    אם צריך להתעודד מהנתונים שמציגה חברת אל על כדאי להסתכל על הדו"ח של חודש יוני, שבו כאמור היא נמצאת במקום 33. חברת אייר קנדה נמצאת בחודש יוני במקום 36 וחברת קתאי פסיפיק, הנמנית על חברות התעופה הטובות בעולם נמצאת במקום 39 עם דיוק מבצעי של 62.67% בלבד. בדו"ח של חודש מאי שגם בו אל על נמצאת במקום 33, אפשר לראות את קתאי פסיפיק במקום 34 ואת אייר קנדה במקום 35, כך שאל על נמצאת בחברה טובה.

    אייר קנדה. במקום 36, נמוך יותר מאל על (צילום: Air Canada) (צילום: Air Canada)
    אייר קנדה. במקום 36, נמוך יותר מאל על(צילום: Air Canada)

    חברת FlightStats נחשבת למובילה בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתונים בזמן אמת של חברות התעופה ברחבי העולם. הדו"ח החודשי שלה סוקר מאות חברות תעופה ברחבי העולם ומחלק אותן לקטגוריות בהתאם לפעילותן, כמו חברות גלובליות, חברות מקומיות, חברות לואו-קוסט ועוד.

    קתאי פסיפיק. מהטובות בעולם, מהנמוכות בדיוק ()
    קתאי פסיפיק. מהטובות בעולם, מהנמוכות בדיוק

    חברת אל על נמצאת בקטגוריה של חברות התעופה הגלובליות, הכוללת 43-41 מחברות התעופה הטסות ליעדים רבים ברחבי העולם ובהן חברות התעופה הצפון-אמריקאיות כמו יונייטד, דלתא ואייר קנדה, החברות האירופיות כדוגמת בריטיש איירווייס, איבריה, לופטהנזה וסוויס, וכן חברות תעופה מובילות מהמזרח כמו קתאי פסיפיק, ג'פאן איירליינס (JAL), סינגפור איירליינס וקוואנטס.

     

    דו"ח החברה מתבצע באמצעות סקירה מקיפה של חברות התעופה, ובודק את הדיוק המבצעי שלהן בנחיתות. כלומר, עד כמה הגיעו המטוסים ליעד בזמן המתוכנן. זאת כאשר הגעה ליעד נחשבת לנחיתה בפרק זמן של עד 15 דקות מהזמן המתוכנן.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים