שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שנה ללא עצבים: התנהלות נכונה עם הילדים
    אחרי כל האיחולים והברכות הגיע זמן המעשים. קיבצנו שמונה המלצות להורים לשנה רגועה וחיובית יותר. דברים קטנים בשגרה שעשויים לשפר את ההרגשה שלכם ושל הילדים

     

    הורים - פעולות שיעזרו לכם לשלוט בכעס

    הורים - פעולות שיעזרו לכם לשלוט בכעס

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מצב הרוח שלנו מושפע לרוב מהסביבה הקרובה שלנו. כשיש קושי, עומס או מתח שמתחיל בתא המשפחתי הביתי, סביר להניח שהוא ישפיע גם על מצב הרוח שלנו ועל ההתנהלות שלנו בעבודה ובאורחות החיים. זהו קושי שחווים הרבה הורים לילדים ששוכחים לעצור לרגע ולנשום. שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת להתחלה חדשה, להסתכלות טובה ובריאה על הדברים ולהתייעלות בכל הקשור גם לגידול הילדים.

     

    כמה עצות כיצד לפתוח את השנה החדשה בצורה חיובית בהתנהלות עם הילדים:

     

    1. לפתוח יומן הצלחות

    יהיה נהדר שיהיה לכל ילד יומן הצלחות שבסוף כל יום ניתן יהיה לכתוב יחד במה הוא הצליח היום. הוא יכול לכתוב שם חוויות שונות, למשל - "הכרתי ילד חדש בבית הספר", "הצלחתי להתארגן בזמן", "הצלחתי להעתיק הכול מהלוח" ועוד.

     

    ההצלחות חייבות להיות חיוביות ולהיות כתובות ביומן מסודר, כיוון שאז ניתן יהיה להסתכל ולהשוות וכך גם ייווצר סל של הצלחות בו גם אנחנו כהורים נוכל להציץ ביומן בעצמנו בימים קשים, להתגאות בילדנו ולקבל חיזוקים ורגע של אופטימיות. ניתן גם להראות לילדים במטרה לשקף להם את נקודות החוזק שלהם ולהעניק להם מוטיבציה.

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    2. תקשורת בונה עם בית ספר

    הורים רבים נוטים להסתכל מה לא טוב אצל הגננת או אצל המורה. עם פתיחת השנה החדשה לא יזיק לנו ההורים להסתכל בצורה חיובית על צוות הגננות או המורים. אסור לשכוח שאנחנו "נותנים" את ילדינו לשש שעות מהיום למסגרות החינוך השונות, והרי שמדובר באמצעי חיובי, כי אם הוא היה שלילי - יותר טוב היה שלא נעשה את זה.

     

    3. לשתף

    מומלץ מאוד לשתף את הסביבה שחשובה לנו בקשיים ולשתף גם את הילדים. ברגע שנאגור הכעסים הם ייצאו בסיטואציה אחרת בצורה קשה יותר.

     

    4. לאכול ביחד ולדבר

    השתדלו לעשות ארוחות ערב משפחתיות בהן כל אחד מבני המשפחה משתף ומספר על היום שלו. גם ההורים ולא רק הילדים, זאת על מנת שהילדים ירגישו שגם ההורים משתפים ושיבינו שההורים הולכים לעבוד וגם הם מתמודדים עם אתגרים שונים. עניין זה מפתח את תפיסת החברה של הילד.

     

    בנוסף, בזמן ארוחת הערב המשותפת כולם מכבים את הטלפונים כדי שהארוחה תרגיש באמת עניין של כולם יחד. הורים שקשה להם בעבודה יכולים לסיים את היום בלספר לבני המשפחה מה היה טוב בעבודה, למרות הקושי. לסיים עם אוסף של דברים חיוביים כדי לצאת ממעגל השגרה ולחפש את הטוב.

     

    קראו עוד:

    זה מה שקורה כשאתם שולחים ילד חולה לגן

    15 משפטים שכדאי לומר לילדים פעם בשבוע

    ילד אחרון בדקה ה-90

     

    5. להתארגן ערב מראש

    כדאי לבדוק עם הילדים מה אפשר לעשות כדי לקדם את ההתארגנויות של מחר בבוקר. לחשוב יחד. ילד בגיל הגן כבר יכול לקבל אחריות כזו. כשהילד יקבל ויבין שיש לו אחריות – הוא ישתף פעולה ויוריד מההורים הרבה דאגות.

     

    6. לקום רבע שעה קודם

    הורים רבים נזכרים לנשום בלילה מאוחר ואז גם חושבים על הבוקר ועל היום המטורף שמחכה מחר בעבודה, הארגונים של הילדים בבוקר ועוד. במקום זה, נסו לקום בשש ורבע במקום בשש וחצי. פשוט רבע שעה קודם. לשתות קפה בשקט כשהבית עוד ישן ואז להעיר את כולם בחיוך ולא בעצבים. חשוב לזכור שאנחנו מנהלי הבוקר ואם התחלנו את הבוקר ברוגע - כל היום יהיה כך. חשוב מאוד שיהיה לנו רגע של רוגע עם עצמנו.

     

    7. לתת להם אחריות

    כדאי לתת לילדים אחריות במסגרת הגיל שמתאימה להם ולתת להם הרבה משובים מילוליים על מה שהם עושים טוב. לא לתת להם משובים חומריים ולא לקנות להם פרסים על זה שהם קיבלו אחריות, אלא לבלות איתם ולתת להם משובים מילוליים. לתת להם אחריות כמו לערוך שולחן או לקפל כביסה כי במשפחה כולם שותפים.

     

    8. לנשום

    הכי חשוב - לא לשכוח לנשום עמוק לפני כל דבר שעושים.

     

    הכותבת היא מומחית בתחום החינוך והחינוך המיוחד ומרצה במכללה האקדמית אחוה 


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    תנו לילדים אחריות ושבחו אותם על הצלחות קטנות
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים