שתף קטע נבחר

אודי A7 חדשה - בישראל באמצע 2018

הדגם הנוכחי יוצא לגמלאות, דגם חדש עומד להגיע. אודי A7 תשווק אצלנו באמצע השנה הבאה

אודי חושפת את ה-A7 החדשה, סלון יוקרתי בעיצוב דמוי קופה עם ארבע דלתות, במקום ה-A7 היוצאת שהושקה כאן ב-2010. לדברי צ'מפיון, יבואנית אודי לישראל, היא תנחת כאן באמצע השנה הבאה.

 

 

הדור השני של ה-A7 נראה מודרני ואגרסיבי מהדגם היוצא בזכות סבכת משושה ענקית אותה היא חולקת עם ה-A8 החדשה, יחידות תאורת לד מטריקס חדות ופגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור מודגשים. יחידות התאורה מאחור נמתחות לכל רוחב דלת תא המטען וספוילר חשמלי המתרומם מעל מהירות של 120 קמ"ש או בלחיצת כפתור.

 

 

גם עיצוב הפנים מגיע מספינת הדגל A8 וכולל מלבד לוח מחוונים דיגיטאלי גם צמד מסכי מגע לשליטה במערכות השונות. העליון בגודל "10.1 אחראי על מערכת הבידור והניווט, התחתון בגודל "8.6 על המיזוג והנוחות.


 

בשלב ראשון לא תציע ה-A7 את מערכת הנהיגה האוטונומית רמה 3, שכן בדומה ל-A8 היא עדיין במצב המתנה לאישורים רגולטוריים. היא כן תצויד בבלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים ואפשרות למערכת חניה אוטומטית השולטת גם בהילוך ובדוושות או משלט המכונית.

 

ה-A7 מתבססת על פלטפורמת MLB EVO משותפת ל-A8. היא שומרת על מידות דומות למכונית היוצאת, קצרה ב-0.5 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים גדול ב-1.2 ס"מ (292.6 ס"מ). אודי טוענות לשיפור מרחב מחיה בתא הנמוסעים תודות לתוספת של 2.1 ס"מ באורך כתוצאה מתכנון מחודש. תא המטען מציע כבעבר 535 ליטר.

 

 

ה-A7 מושקת בשלב ראשון רק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר המפיק 340 כ"ס (7 כ"ס יותר מהמנוע היוצא בעל מגדש על). הוא מצויד במערכת חשמל 48V ומערכת קינטית לאגירת אנרגיית בלימה דרך האלטרנטור, המאפשרת לדומם את המנוע בשיוט (בטווח מהירות שבין 55 ל-160 קמ"ש) וגם מקדימה את פעולת הדימום של מערכת עצור וסע (בגלישה לעצירה החל מ-22 קמ"ש). לדברי אודי, בנהיגה יומיומית תחסוך המערכת 0.7 ליטר של בנזין ל-100 ק"מ.

 

 

המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה מסוג קוואטרו, קדמית בבסיסה המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים כשנדרש על מנת לחסוך בצריכה. הביצועים נותרו כבעבר - 5.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.


 

ה-A7 תוצע כאופציה עם שלושה סוגי מערכי מיתלים לבחירת הלקוח: פלדה - רגילים, ספורטיביים נוקשים ומונמכים (בס"מ) ומיתלי אוויר אדפטיביים. מערכת היגוי דינמית כוללת יחס העברה משתנה לגלגלים הקדמיים והיגוי אחורי אקטיבי לאחוריים (הפונית בזווית הפוכה או באותה זווית לגלגלים הקדמיים בהתאם למהירות) ומאפשרת צמצום רדיוס הפניה ב-1.1 מטר, כמו-גם שיפור היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים