שתף קטע נבחר

תושבי ראש העין נגד הסכם הגג: "קטסטרופה תחבורתית"

במכתב שחתום על ידי נציג התושבים המתנגדים לתוכנית נטען כי הסכם הגג שיוסיף לעיר כ-120 אלף תושבים עד שנת 2022 יוביל לכאוס תחבורתי. התושבים דורשים מוועדות התכנון שלא להעניק היתרי בנייה נוספים לעירייה, עד שתסיים את התשתיות התחבורתיות שהתחייבה עליהן. העירייה: "משקיעים חצי מיליארד ש' לפיתוח תשתיות"

תושבי ראש העין מעלים הילוך במאבק נגד הסכם הגג, בטענה כי אינו עונה על בעיות התחבורה החמורות בעיר. במכתב ששלח השבוע עו"ד ישי אדוארד, נציג התושבים המתנגדים לתוכנית, לוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, הוא קובל על ה"כאוס התחבורתי" בעיר.

 

אדוארד, שהכריז לאחרונה על התמודדותו לראשות העיר, מציין כי מספר התושבים בעיר מטפס בשל תנופת הבניה, מכוחו של הסכם הגג שנחתם לפני כשלוש שנים לעיר. ההסכם קובע בסך הכל אכלוס כ-16 אלף יחידות דיור עד שנת 2022, שיוסיפו לעיר כ-120 אלף תושבים.

 

במסגרת ההסכם גם נקבע כי העירייה תספק תשתיות מתאימות שיוכלו לעמוד בעלייה המשמעותית במספר תושבי העיר. אבל התושבים טוענים כי העירייה לא עמדה בהתחייבותה. כתוצאה מכך, טוענים התושבים, הבעיה התחבורתית ממשיכה להחמיר ונוצר עומס בצירים המרכזיים לכל אורך היום.

ראש העין (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
ראש העין(צילום: אבי מועלם)

במכתב מבקש אדוארד מוועדות התכנון שלא להעניק היתרי בנייה נוספים לעירייה, עד שתסיים את התשתיות התחבורתיות שהתחייבה עליהן במסגרת הסכם הגג. "גורלה התחבורתי של העיר בראייה עתידית פרוץ בשל הבנייה המאסיבית במתחמים החדשים, דבר שיוביל את העיר ראש העין לקטסטרופה תחבורתית", הוא מציין.

 

נזכיר כי מאבק תושבים זה מתקיים במקביל למאבקם של תושבי ערים בשרון, שהתאחדו נגד תוכניות המתאר שאושרו להן בשנים האחרונות, גם הם בטענה כי תוכניות אלו אינן מספקות מענה הולם לבעיות התחבורה הקשות בצירים המרכזיים.

 

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "התניות התחבורה שקבעה הוועדה המחוזית נמצאות כיום בבחינת המשרד ומטה הדיור מול עיריית ראש העין, משרד התחבורה והוועדה המחוזית, במטרה ליצור מתווה שיאפשר שיפור משמעותי במצב התחבורה במרחב ראש העין, במקביל להמשך שיווק ופיתוח השכונות המזרחיות בהתאם להסכם הגג שנחתם".

 

"עומסי התנועה בשעות השיא אינם נחלת תושבי ראש העין בלבד"

תגובת עיריית ראש העין: "הסכם הגג יוסיף לראש העין כ-60 אלף תושבים, ובסוף תהליך האכלוס יגורו בעיר כ-100 אלף תושבים.

 

"לולא הסכם הגג שנחתם ב-2014, העיר הייתה קורסת כלכלית ותחבורתית. בהסכם הפיתוח הקודם שנחתם מספר שנים לפני כן, בין העירייה למשרד השיכון לבניית כ-8,500 יחידות דיור, לא היו שום פתרונות תחבורתיים, לא התקבלו כל הטבות לעיר, והעירייה הייתה נושאת בנטל הכלכלי הכרוך באכלוס של אלפי תושבים חדשים.

 

"הסכם הגג הנוכחי הזרים כחצי מיליארד שקל לטובת פיתוח תשתיות, מבני ציבור במימון מלא של המדינה, 2 מחלפים ביציאות מהעיר, כביש עורפי לאזור התעשייה אפק - בעלות של 200 מיליון שקל, הרחבת כביש 444, הפעלת תחנת הרכבת המזרחית בעלות של כ-100 מיליון שקל, פיתוח הגן הלאומי מגדל צדק, ועוד עשרות מיליוני שקלים לטובת פיתוח העיר הקיימת, בחינוך, בתשתיות ועוד.

 

"עומסי התחבורה בשעות השיא אינם נחלת תושבי ראש העין בלבד וסובלים מכך כל יישובי אזור השרון והמרכז. למרות זאת, ראש העיר פועל מול משרדי הממשלה לקדם פתרונות תחבורתיים והנגשת הרכבת לעיר כדי להקל על עומסי התחבורה. זאת בנוסף ללחץ מתמיד על משרדי הממשלה להקדים את הקמת המחלף ביציאה המזרחית מהעיר וקידום פתרונות תחבורתיים ובהם נתיב תחבורה ציבורית על כביש 5, כביש 444 שמתוכנן להסתיים באפריל 2018 ועבודות התשתית של המחלף מזרחית לעיר שיחלו במהלך 2018. יש לציין כי ההתניות התחבורתיות שהוצגו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הינן על פי דרישת ראש העיר". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים