שתף קטע נבחר

תנובה השיקה יוגורט עם 20 גרם חלבון

למוצר קוראים יופלה GO והוא מכיל תוספת של שני חלבוני חלב. עד כה שטראוס הייתה לבד על המדף עם דנונה פרו, שמכיל 12 גרם חלבון. למוצר שני טעמים: רגיל ובמתיקות מעודנת. המחיר לקמעונאים גבוה ב-11% לעומת יוגורט רגיל. ואיך הטעם?

חברת תנובה השיקה יוגורט עם 20 גרם חלבון - הכמות הגדולה ביותר של חלבון פר גביע בשוק היוגורטים בישראל. המוצר המועשר, יופלה GO שמו, מגיע בגרסה טבעית ובגרסת "מתיקות מעודנת". לשם השוואה, ביוגורטים שאינם עתירי חלבון יש 11-7 גרם חלבון.

20 גרם חלבון בגביע יוגורט של 200 גרם (כשיוגורטים מכילים בדרך כלל 11-8 גרם חלבון לגביע) ()
20 גרם חלבון בגביע יוגורט של 200 גרם (כשיוגורטים מכילים בדרך כלל 11-8 גרם חלבון לגביע)

הגרסה במתיקות מעודנת ()
הגרסה במתיקות מעודנת

כשיגיע לנקודות המכירה, הוא יימכר לקמעונאים במחיר גבוה בכ-11% מיוגורט של החברה שאינו עתיר חלבון. מדובר בתוספת מחיר לקמעונאי של כ-40 אג'. יוגורט דומה עתיר חלבון של שטראוס, דנונה פרו, שהקדים את תנובה כשהושק ב-2016, יקר יותר לצרכנים מיוגורט "רגיל" בכמעט 100% כשמדובר במחיר לגביע ולעיתים אף ביותר מכך, בהשוואה ליוגורטים שנמכרים במארז.

 

נראה ששטראוס ותנובה מתחרות ביניהן מי תשיק ראשונה מוצרים עתירי חלבון בקטגוריות שונות, לאור התעצמות טרנד הספורט, שמחייב צריכה מוגברת של חלבון עד כשעה אחרי אימון, כדי לבנות מסת שריר. טרה כרגע - מחוץ למשחק. בעוד ששטראוס השיקה ראשונה יוגורט עתיר חלבון, תנובה השיקה לפניה משקה עתיר חלבון מחלב טרי, שנקרא גם הוא תנובה GO. המשקה עתיר החלבון של שטראוס (תחת המותג יטבתה) הושק מאוחר יותר השנה והוא מכיל חלב עמיד.

 

הביקורת של צרכנים על משקאות החלב הייתה שהם ממותקים, מה שלכאורה לא מתאים לספורטאים, ועם זאת, נתח השוק שלהם בעלייה. מנהלת השיווק של חטיבת החלב של תנובה לילך שולומון, אמרה ל-ynet: "יש ביוגורט החדש כמות גבוהה של חלבון וסידן. מוצרי חלב עתירי חלבון הושקו בישראל רק לפני שנתיים ומאז הם זוכים לגידול דו-ספרתי במכירות. כרגע, זו הקטגוריה הצומחת ביותר בשוק החלב. שוק מוצרי החלב עתירי החלבון גדל עד כה ב-2017 (ינואר-אוקטובר מ"ק) ב-60% לעומת התקופה המקבילה ב-2016 וגלגל כ-40 מיליון שקל מתחילת השנה.

 

"בארץ, זו רק תחילת הדרך של הטרנד הזה. יש יותר אנשים שעוסקים בספורט והוא נותן גם פתרון של שובע למי ששומר על דיאטה. נתחי השוק של המוצרים נחשבים לקטנים, אבל זה מוצר ייעודי. בנוסף, אנחנו כרגע לא חושבים על נתחי שוק. האתגר פה זה שכמה יותר צרכנים יתנסו במוצרים". 

 

השוואה: יוגורט פרו של שטראוס מול יוגורט יופלה של תנובה

כיוון שבמקרר החלב בסופר יש, כאמור, מותג אחד בלבד של יוגורט עתיר חלבון, המוצר של שטראוס, בו תנובה תתחרה ראש בראש, בדקנו את הרכיבים והערכים התזונתיים של המוצרים.

 

השוואת רכיבים:

גביע יוגורט יופלה גו של תנובה מכיל חלב, חלבוני חלב (7.3%) ואבקת חלב. שלושה רכיבים בלבד. רכיב החלבון קיים ביוגורט אך במקרה זה היוגורט מועשר בתוספת חיצונית, מספק חיצוני, שמקורה גם היא בחלב. בתוספת שני חלבונים: Whey שמקורו במי גבינה ונחשב לאיכותי מבין חלבוני החלב וחלבון נוסף.

 

גביע יוגורט דנונה פרו של שטראוס מכיל חלב מפוסטר. רכיב אחד בלבד. הערות: מכיל חיידקי יוגורט וסוכר מהחלב.

 

מסקנה: שטראוס מנצחת במקרה הזה, כי יש לה פחות רכיבים, מה שהופך את המוצר ל"טבעי" יותר ונראה שאין תוספת חיצונית של חלבון ליוגורט שלה (כשהשיקה אותו מסרה כי מקור החלבון בחלב ממנו מופק היוגורט). לשתי החברות יש חיידקי יוגורט במוצר וסוכר שמקורו מהחלב, אך רק שטראוס בוחרת לציין זאת על גבי האריזה, כאקט שיווקי.

תוספת חיצונית של חלבוני חלב (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
תוספת חיצונית של חלבוני חלב(צילום: מירב קריסטל)

הערכים התזונתיים (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
הערכים התזונתיים(צילום: מירב קריסטל)

  

השוואת ערכים תזונתיים:

גביע יוגורט יופלה גו של תנובה מכיל 163 קלוריות, 20 גרם חלבון, 7.6 גרם פחמימות מתוכן 7.6 סוכרים, 5.8 גרם שומן, 3.4 חומצות שומן רוויות, 17.4 מ"ג כולסטרול, 124 מ"ג נתרן ו-300 מ"ג סידן.

 

גביע יוגורט דנונה פרו של שטראוס מכיל 111 קלוריות, 12 גרם חלבון, 6 גרם פחמימות מתוכן 3.15 סוכר 4.35 גרם שומן מתוכן 2.85 גרם חומצות שומן רוויות 13.05 מ"ג כולסטרול, 60 מ"ג נתרן ו-100 מ"ג סידן.

 

מסקנה: המוצר של תנובה מנצח בתכולת החלבון והסידן (פי 2 לעומת שטראוס). כיוון שהמוצר של תנובה מכיל 50 גרם יותר מהמוצר של שטראוס, הוא מכיל יותר קלוריות, יותר שומן, מעט יותר פחמימות ויותר נתרן. מהשוואה ל-100 גרם מוצר עולה שבמוצר של תנובה יש אמנם יותר קלוריות ונתרן, אך גם יותר חלבון וסידן ומעט פחות פחמימות מהמוצר של שטראוס.

 

בגביע יופלה GO 20 גרם חלבון של תנובה עם מתיקות מעודנת, יש 17 גרם פחמימות, כשלשם השוואה, במוצר דנונה פרו עם תות של שטראוס, יש 15.8 גרם פחמימות. במובן הזה, המוצר של שטראוס עדיף, אבל יש בו הרבה פחות חלבון: 10.1 גרם לעומת 20 גרם חלבון במוצר של תנובה, שמביס אותו במובן הזה.

בגרסה עם המתיקות המעודנת: תוספת סוכר ויותר חלבוני חלב (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
בגרסה עם המתיקות המעודנת: תוספת סוכר ויותר חלבוני חלב(צילום: מירב קריסטל)

יוגורט במתיקות מעודנת: יותר קלוריות ופחמימות (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
יוגורט במתיקות מעודנת: יותר קלוריות ופחמימות(צילום: מירב קריסטל)

רכיבי דנונה פרו של שטראוס, היוגורט עתיר החלבון שהקדים את תנובה ()
רכיבי דנונה פרו של שטראוס, היוגורט עתיר החלבון שהקדים את תנובה

  

איך הטעם?

טעמנו את שני המוצרים. כל הטועמים אהבו את טעמם. חלקם טעמו את המוצר הטבעי, אחרים טעמו את המוצר במתיקות מעודנת - וכולם חיבבו את המוצר עד אהבו אותו מאוד. הטועמים מסרו שהמוצר המועשר סמיך מהרגיל, משביע. חלקם אמרו שאין הבדל בטעם לדעתם לעומת יוגורט רגיל, אחרים אמרו שהוא יותר טעים.

 

טועמת שנוהגת לקנות יוגורט דנונה פרו של שטראוס אמרה שהיא לא חשה בהבדל משמעותי במוצרים, "יש הבדל בטעם אבל שניהם טעימים". טעם אחר כן העיר שהמוצר של שטראוס יותר מתוחכם לדעתו, רק בזכות האריזה הרחבה יותר, שיותר נוחה לטעמו ומשדרת יותר חדשנות. תנובה זקוקה מאוד לחדשנות, אחרי שנתח השוק שלה בשוק החלב ירד ירידה היסטורית אל מתחת ל-50%. לאחרונה גם פורסם כי תשלם 25 מיליון שקל קנס על מעללי ההנהלה הקודמת שלה.

כמה מוצרים מליין המוצרים המועשרים בחלבון של ענקית החלב הדנית ארלה. הדגשת מספר הגרמים מזכירה את המוצר החדש של תנובה ()
כמה מוצרים מליין המוצרים המועשרים בחלבון של ענקית החלב הדנית ארלה. הדגשת מספר הגרמים מזכירה את המוצר החדש של תנובה

 

טרנד עולמי: העשרת מוצרי חלב בחלבון

שטראוס הגיעה עם היוגורט שלה לנתח שוק של כ-3% משוק היוגורטים. המשקה של תנובה שהושק מוקדם יותר השנה, צבר נתח שוק של כ-5% משוק משקאות החלב (לא כולל משקאות יוגורט). 

 

בעולם, יוגורטים ומשקאות חלב עתירי חלבון קיימים בפורטפוליו של חברות ענק כמו ארלה ודנונה. העיצוב של תנובה מזכיר במעט את עיצוב היוגורטים של ארלה – עם הדגשה על גבי האריזה של מספר הגרמים של החלבון המצויים במנה.

 

הטרנד פרץ במקביל לטרנד היוגורט היווני שכבש את ארה"ב. במהלך השנה האחרונה 43% מההשקות בעולם החלב היו של מוצרים עשירים בחלבון. גם בתערוכת המזון הבינלאומית Sial שהתקיימה בשבוע שעבר - היצרנים הגדולים התמקדו במוצרים עתירי חלבון.

 

ממחקר שנערך ב-2014 על ידי Euromonitor עולה כי קיים גידול של 15% במכר מוצרים עתירי חלבון באירופה בין 2010, בה מוצרים עתירים בחלבון גלגלו מחזור של 55 מיליון אירו, ל-2013, בה הם גלגלו 77 מיליון אירו.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים