שתף קטע נבחר

נהגי המוניות יוצאים נגד התעריף המוזל

לפני שנה אישרה הכנסת לנהגי המוניות לתת הנחה על נסיעות שיתופיות, אבל רק אובר עושה זאת. גורם בענף: "הנוסחה שנקבעה לא כדאית"

בשבוע שעבר נחשף ב"ממון" שאובר מרחיבה את שירותי ההסעה עם נהגים פרטיים למרות כתבי אישום שהוגשו נגדה ונגד כמה מנהגיה על אותו שירות. המדינה מתנגדת לכניסת אובר לישראל. למרות זאת, במשרד התחבורה טוענים כי אינם מתנגדים לתחבורה שיתופית והסכימו להצעה שגובשה עם האוצר, ולפיה נהגי המוניות יוכלו לאסוף כמה נוסעים ליעדים שונים ויעניקו להם לפחות 20% הנחה מהתעריפים הרגילים. ההזמנה תתבצע באפליקציה או בטלפון לתחנה.

 

 

אובר משיקה שירות נסיעות במרכז: "נהיה זולים בעשרות אחוזים ממונית"

24 שעות ביממה? לא הצלחנו להזמין נסיעת אובר

 

לפני שנה, בנובמבר 2016, אישרה ועדת הכלכלה את התקנה המאשרת את ההסדר וקבעה שזו תיכנס לתוקף בסוף מארס 2017. אבל 7 חודשים לאחר מכן אובר ממשיכה להיות הגורם היחיד שמפעיל בארץ שירותי נסיעה שיתופית בניגוד לחוק, לטענת המדינה. התקנה הממשלתית נותרה אות מתה בחוק.

 

עוד כשאושרה התקנה נדחתה הצעת יו"ר ארגון נהגי המוניות יהודה בר אור, לאפשר לחלק את הקבלה מהמונה לעד ארבעה נוסעים בכל נסיעה, בלי קשר למסלול הנסיעה ולאופי ההזמנה וכך להוזיל דרמטית את הנסיעות. נהגי המוניות לא היו מרוצים משיטת חישוב דמי הנסיעה שנבחרה באמצעות תעריפים קבועים באפליקציה ולא על ידי המונה, המחשב בזמן אמת את המחיר לפי שילוב בין מרחק הנסיעה ומשך הנסיעה.

 

גורם בענף המוניות שבחן כניסה לתחום אמר כי "לא ידוע לי על אף התארגנות רצינית לפיתוח האפליקציה הדרושה לנסיעות שיתופיות כי הנוסחה שאושרה לא כדאית לא לנהגים ולא לנוסעים. אם הנהג ייתקע בפקק פתאומי הנוסחה לא תפצה אותו כפי שעושה המונה".

 

עם זאת, גורמים ממשלתיים טוענים כי יש גופים שמתארגנים להשקת האפליקציה בחודשים הקרובים. לטענת הגורמים, המחירון הקבוע שהגדירה המדינה מביא בחשבון את זמני הנסיעה הממוצעים, וכי הסירוב לאפשר חלוקה פשוטה על הקבלה בין כמה נוסעים נובע מחשש שיגרום לנהגים להאריך את הנסיעות כדי להגדיל את הרווח.

 

הידיעה פורסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות" 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים