שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טירונות נתב"ג: אוהל ענק יוקם לבידוק הביטחוני
    בשל מחסור חמור בעמדות בידוק בטרמינל, יוקם אוהל ענק וממוזג בטרמינל 3 שישמש לבידוק ביטחוני וצ'ק-אין. ברשות שדות התעופה מקווים כי האוהל יהיה מוכן לקראת פסח

     

     

    העומס המפתיע של חודש נובמבר 2017    (צילום: ניצן דרור)

    העומס המפתיע של חודש נובמבר 2017    (צילום: ניצן דרור)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    רשות שדות התעופה הוציאה השבוע מכרז לבניית אוהל ענק שישמש לבידוק ביטחוני וצ'ק-אין בטרמינל 3. הסיבה: מחסור חמור בעמדות בידוק בטרמינל. על פי תנאי המכרז, מדובר באוהל ממוזג ומואר שיוקם בשטח של כ-2,450 מ"ר, וגם שני שרוולים למעבר מזוודות לתוך הטרמינל שיתמזגו עם המסוע שנמצא כיום במתחם G, ומעבר מקורה לנוסעים אל הטרמינל.

     

    חודש נובמבר עמוס בנתב"ג

     

    האוהל יוקם במגרש חניה מספר 25 בצידו המזרחי של טרמינל 3, בקומת הקרקע. ברשות שדות התעופה מקווים שהוא יהיה מוכן לקראת חופשת הפסח. בקרוב תוציא הרשות מכרז להקמת מבנה קבע שיהיה מוכן בעוד כמה שנים.

     

    ברשות מסבירים כי בעת הקמתו של טרמינל 3 היה מספר הנוסעים שעברו בנתב"ג (7.6 מיליון) קטן ממחצית מספרם כיום. פתיחת עשרות עמדות בידוק נוספות בטרמינל 1, שנפתח מחדש, לא הקלה על העומס. על פי התחזית, 2017 תסתיים עם מעברם של יותר מ־20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.

    עומס בנתב"ג ()
    עומס בנתב"ג
     

    הרשות עתרה לבג"ץ 

    ובעניין אחר, רשות שדות התעופה עתרה לבג"ץ כדי שיוציא צו על תנאי שיאסור על שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרדו וראשי הרשויות בסובב נתב"ג, "להכניס את היד" לקופת הרשות ולשנות את מעמדו המוניציפלי של נתב"ג. בעתירה מציינת הרשות כי הנמל הוא שטח הנמצא מחוץ לתחום שיפוטה של רשות מקומית כלשהי. ההצדקה להותיר שטח מתחום לתחום שיפוטן של רשויות מקומיות מתקיימת כשמדובר במתקנים ביטחוניים או במתקני תשתית ארציים ייחודיים.

     

    העתירה היא נגד ועדת הגבולות שהקים השר דרעי, המתייחסת לעיריות לוד, אור־יהודה, יהוד־מונוסון, שהם, מועצה אזורית עמק לוד ומועצה אזורית חבל מודיעין.

     

    כוונת הוועדה היא לשנות את העצמאות המוניציפלית של נתב"ג ולהפוך את הרשויות סביבו לשותפות ברווחי הרשות. המשמעות מבחינת רש"ת היא שהוועדה, שתתכנס בתחילת דצמבר, שומטת את הבסיס הכלכלי של הרשות, שכיום מממנת מהכנסות נתב"ג את כל שדות התעופה, את עלויות הביטחון ואת ההשקעות שנעשות כיום בתשתיות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים