שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חרוב וקינמון: מצאנו עבורכם את תחליפי הסוכר הבריאים

    כשמתחשק משהו מתוק, אבל סוכר הוא בכלל לא אופציה. הנה לפניכם 5 תחליפי סוכר טבעיים ובריאים, וטעימים לא פחות

    כשמדובר בסוכרת, מומלץ להיוועץ ברופא בנוגע לתחליפים מומלצים. הנה כמה אפשרויות שמציע אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית.

     

    1. חרוב

    החרוב מחזק את מערכת החיסון, פועל נגד חיידקים, מוריד רמות שומנים בדם, מסייע לריפלוקס ואף מגן על מיתרי הקול. דבש החרובים ידוע לפי המסורת כמטפל בפצעים בפה בזמן כימותרפיה.

      

    אופן השימוש: להמתקה ניתן להשתמש בפרי בצורה של אבקה או בדבש המופק מבישול ארוך של החרובים.

      

    2. קינמון

    הקינמון מכיל מתיקות שאיננה גלוקוז ומקורה מגליקוזידים מתוקים שנמצאים בצמח והוא נחשב יעיל בטיפול ברמות סוכר ושומנים גבוהות בדם, במיתון שלשול, בחימום ובחיטוי בחורף ובהקלה במצבי גזים ומעי רגיז.

     

    אופן השימוש: כתחליף לסוכר מומלץ להשתמש בעיקר באבקת הקינמון. מומלץ להוסיף רבע כפית קינמון לכוס מים פושרים, לערבב ולשתות בכל יום כדי למתן רמות סוכר בדם.

     

    קינמון. יעיל בטיפול ברמות סוכר ושומנים גבוהות בדם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    קינמון. יעיל בטיפול ברמות סוכר ושומנים גבוהות בדם(צילום: shutterstock)

     

    3. ליקוריץ (שוש קירח)

    המתיקות מגיעה מרכיב שנקרא חומצה גליצריזית, שידועה כמעלה לחץ דם, ולכן מומלץ להגביל את השימוש בשורש היבש במינון שלא יעלה על שני גרמים ביום. הליקוריץ נחשב יעיל בטיפול בכיבים במערכת העיכול, באלרגיות, בשיעול, במחלות דלקתיות במעי, בדלקות בדרכי הנשימה, באפטות בפה, בתמיכה בגיל המעבר ועוד.

     

    אופן השימוש: מומלץ להרתיח מקל ליקוריץ אחד בליטר מים למשך עשר דקות. לאחר מכן יש לכבות את האש, להניח על השיש לחצי יום ואז להכניס למקרר. ניתן להוסיף לחליטות, לסלטי פירות ולשגרת המטבח.

     

    ליקוריץ. להגביל את השימוש בשורש היבש במינון שלא יעלה על שני גרמים ביום (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ליקוריץ. להגביל את השימוש בשורש היבש במינון שלא יעלה על שני גרמים ביום(צילום: shutterstock)

     

    4. סטיוויה

    הסטיוויה מכילה רכיבים מתוקים שאינם סוכר והיא צמח מרפא נהדר, נטול קלוריות, המתאים לחולי סוכרת, מוריד רמות סוכר בדם, מסייע במניעת תהליכי עששת ובמיתון היווצרות פלאק בשיניים, מפחית תחושת רעב ומוריד לחץ דם.

     

    אופן השי

    מוש: השימוש הוא בעלי הצמח, בצורתם היבשה, שלמים או טחונים, או בתמצית הצמח.

      

    5. וויטניה

    הוויטניה היא צמח מרכזי ברפואה המסורתית ההודית. היא מכילה רכיבים מתוקים בכמות קטנה התורמים לחיזוק חיסוני ולסיוע לעיכול וכן רכיבים נוגדי חמצון ודלקת, מחזקי ליבידו נשי, מורידי רמות סוכר ושומנים בדם, מגיני לב, מסייעים במצבי אנמיה, בוני עצם ועוד.

     

    אופן השימוש: השימוש הוא בשורשי הצמח, יבשים וגרוסים. מומלץ להרתיח בכל יום שני גרמים ממנו עם כוס מים, לסנן ולשתות. כדאי לצרוך את הצמח לתקופות ארוכות של חודשים רצופים לפחות.


     הכתבה מתפרסמת במוסף "זמנים בריאים" של ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    לא רק סוכר. ממתקים בריאים
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים