שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיה סורנטו V6 במבחן בזק – קוריאני אמריקאי
    פעם רכב פנאי עם יכולות שטח מרשימות, היום מוביל נוסעים שמתחרה באח התאום מבית ובשני ענקים אמריקאים. סיבוב בזק בקיה סורנטו V6

     

    קיה סורנטו

    קיה סורנטו

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    כאשר הושק קיה סורנטו לראשונה לפני כעשור וחצי, הוא היה אחד מרכבי הכביש-שטח האטרקטיביים בשוק. אלא שהדור השני מ-2009, כמו-גם השלישי והנוכחי מ-2014, התרחקו מהשטח והפכו מעשית אחים תאומים למוביל הנוסעים רב המושבים יונדאי סנטה פה, עם תג מחיר נמוך בגרסאות הבסיס.

     

    לאחרונה עבר הסורנטו מתיחת פנים שעיקרה תוספת מערכות בטיחות מתקדמות ושילוב מנוע V6 בנזין להיצע הדגמים. גרסה זו אמורה להתמקם בפסגת ההיצע ולספק אלטרנטיבה לענקים האמריקאים דוגמת פורד אקספלורר ושברולט טראוורס.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    מה השתנה: החידוש המשמעותי הוא יחידת ההנעה - V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר המפיק 277 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה והנעה כפולה-קבועה. הביצועים הרשמיים טובים הן בזינוק מהמקום (7.8 שניות ל-100 קמ"ש, 2.4 שניות פחות מגרסת הבנזין 2.4 ליטר הבסיסית) והן בתאוצות הביניים, ומגיעים בין היתר תודות לתיבת הילוכים יעילה הסוחטת את המנוע הלא מוגדש וצנוע המומנט.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בהקשר זה ראוי לציין כי ההבדלים בין מצבי הנהיגה השונים זניחים, כאשר אפילו במצב "ספורט" התיבה אינה שומרת את המנוע ברצועת הכוח ומחייבת תפעול ידני. כפועל יוצא מנתונים אלה, צריכת הדלק אכזבה עם נתון של 7.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. יתרון עיקרי של יחידת המנוע-גיר הזו – פעולה חרישית למדי (1,750 סל"ד ב-110 קמ"ש).

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    העיצוב התעדכן קלות בלבד עם יחידות תאורה שונות וכוורת פנסי לד בקצות הפגוש הקדמי. יש גם חישוקי גדולים באינץ' מאלה שבדגם היוצא ("19 בגרסה הנבחנת, "18 בבסיס) שנראים טוב, אך נוחות הנסיעה אינה נשכרת מכך, בעיקר בספיגת שיבושים קטנים.

     

    גם תא הנוסעים עבר עדכון קל עם גלגל הגה שונה, בלם יד חשמלי (במקום דוושה רגלית וארכאית) ומסך "7 לתצוגת נתונים (רבים) בלוח המחוונים. מסך המגע (מקורי כעת, בניגוד למקומי שהותקן בעבר) בגודל "8 כולל גם עם מצלמת נסיעה לאחור ותוכנת וייז אך תפעולו מסורבל והוא לא מציע צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto כמו בחו"ל. צביעה דו-גונית לדיפונים ולריפודי העור נראית טוב מבעבר.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)


    בהתחשב בתג המחיר, רשימת האבזור מאכזבת ונעדרת דלת תא מטען חשמלית. אבזור הבטיחות מרשים יותר וכולל כציוד תקני בכל הגרסאות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על ערנות נהג. הגרסה הנבחנת מוסיפה גם התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור).


    מה נשאר:
    כרכב פנאי בגודל בינוני עם שבעה מקומות ישיבה מציע קיה סורנטו מרחב מחייה נאה לארבעה מבוגרים ושני מתבגרים בשורה השלישית, הנהנים מאפשרות כיוון למרחק ולזווית המסעד של שורת המושבים השניה. הנוסעים מאחור נהנים גם מפתחי מיזוג בשליטה נפרדת, אבל שדה הראיה בשורה השלישית מזכיר חרך ירי.

    גם הנהג סובל משדה הראיה מוגבל עקב קורות A רחבות מדי, והמושבים הקדמיים יהיו נוחים בעיקר לבעלי מידות גוף אמריקאיות. קטנים מכך ימצאו אותם נעדרי תמיכה מספקת. תא המטען גדול - 320 ליטר בתפוסת נוסעים מלאה, 1,077 ליטר עם קיפול השורה השלישית ועד 2,066 עם קיפול השורה השנייה.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הסורנטו מציע איכויות נסיעה טובות יחסית, עם בידוד סביר של שיבושים במהירות נמוכה ושמירה טובה על ריסון המרכב במהירות גבוהה יותר. גם התנהגות הכביש מספקת לרכב שכזה (1.9 טון משקל עצמי), עם אחיזה כביש ויציבות כיוונית טובה.

    למרות ההנעה הכפולה, יכולת השטח צנועה ומוגבלת בעיקר בשל זוויות גישה ונטישה (21/16.9 מעלות בהתאמה) ומרווח גחון (18.5 ס"מ) צנועים. מערכת ההנעה מאפשרת את נעילת הדיפרנציאל המרכזי, אך הוא מתנתק מעל 40 קמ"ש וגם בקרת הירידה במורד אינה אפקטיבית.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף: החשוב ביותר בעדכון הסורנטו הוא במערכות הבטיחות המאפשרת לו להתמודד טוב מול המתחרה הישיר, יונדאי סנטה פה בו נעדרות המערכות החשובות, כמו גם - בגרסה הנבחנת - מול מתחרים אמריקאים כמו שברולט טראוורס ופורד אקספלורר שאף הם נעדרי מערכות מתקדמות כציוד תקני.

     

    לגרסת ה-V6 הבכירה שנוספה חשיבות בעיקר כמקדמת תדמית, וכאלטרנטיבה זולה במעט לצמד האמריקאי. למנוע הבנזין הגדול עדיפות בעיקר בשקט ובביצועים טובים (תחת לחץ), אך פרט לאלה היא מתקשה להציע יתרון כלשהו. ולכן, גרסאות הבנזין הבסיסית והטורבו דיזל ימשיכו להיות הפופולאריות בהיצע.

     


    קיה סורנטו V6

    קיה סורנטו V6
    מנוע V6
    נפח / סוג דלק 3,470 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 277 כ"ס ב-6,300 סל"ד
    מומנט מרבי 34.3 קג"מ ב-5,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית, 8 הילוכים
    אורך 480 ס"מ
    רוחב 189 ס"מ
    גובה 169 ס"מ
    בסיס גלגלים 278 ס"מ
    משקל 1,903 ק"ג
    נפח תא מטען / שורה 3 מקופלת 320 ליטר / 1,077 ליטר
    100-0 קמ"ש 7.8 שניות
    מהירות מרבית 210 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 9.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 238 גרם לק"מ
    מחיר רכב מבחן 280 אלף שקל
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים


    פורסם לראשונה 10/01/2018 19:52

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים