שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    כבל: חשש לליקויים בטיפול הדואר בחבילות שלא נדרשו
    ועדת הכלכלה דנה במכירות פומביות של דברי דואר שלא נדרשו בדואר ישראל, לאחר שפורסם כי החברה מבצעת מכירות פומביות לאותם מוצרים "עלומים", ומכניסה את הרווח לקופתה. במהלך הדיון יו"ר הוועדה כבל ביקש לקבל סיכום של דברי הדואר שלא נמסרו בשנת 2017 ולבחון את דרכי פרסום המכירות הפומביות

    ועדת הכלכלה דנה היום (ב') במכירות פומביות של דברי דואר שלא נדרשו בדואר ישראל. הדיון התקיים לבקשת ח"כ עליזה לביא, עמר בר לב ומסעוד גנאים. הדברים עלו בעקבות תחקיר ערוץ 10, ממנו עלה כי חברת דואר ישראל מבצעת מכירות פומביות של מוצרים מתוך חבילות שלא נדרשו ומכניסה את הרווח לקופתה.

     

    ח"כ לביא אמרה בדיון כי מהתחקיר עלה שבדואר נשארות חבילות המוגדרות "עלומות" והן מועברות למכירה פומבית, המתקיימת אחת לחצי שנה ורוב משתתפיה הם עובדי הדואר עצמם. "מישהו עושה עלינו סיבוב, הופתעתי לגלות שהמכירות התקיימו כבר ב-2010, אז דובר על חמישה ימי מכירות. ממש 'בלק פריידיי' של הדואר".

     

    לביא ביקשה לדעת מהי כמות החבילות העלומות, ומי נתן את האישור למכירתן. ח"כ בר לב הוסיף שיש ניגוד אינטרסים במעורבות עובדי הדואר במכירה ובכך שההכנסה מגיעה לקופת החברה. לדבריו, צריך לאסור על השתתפות עובדי הדואר במכירה ולהעביר את הכסף לאוצר.

     

    סמנכ"ל התפעול של חברת דואר ישראל, חיים מזעקי, דחה את הטענות ואמר כי "הדברים שנאמרו בכתבה נוטים ללשון הרע ומטילים רפש ביותר מ-5,000 עובדי הדואר הנאמנים". הוא הוסיף כי הטיפול בדברי הדואר העלומים נעשה לפי החוק, ואמר כי בשנה מתקבלים 400 מיליון דברי דואר, מתוכם רק 16 אלף פריטים עלומים.

     

    מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל(צילום: מירב קריסטל)

    מזעקי ציין ש-70% מדברי הדואר מוחזרים לשולח, ובמקרים שבהם לא מאותר השולח - הפריטים מאוחסנים למשך 18 חודשים למקרה ומישהו ידרוש אותם. לאחר מכן הם מועברים למכירה פומבית מאחר ותופסים מקום רב.

     

    עוד הוא ביקש להבהיר כי חל איסור על עובדי הדואר להשתתף במכירה, ובעקבות התחקיר אף נעשתה בדיקה ולא אותר ולו עובד אחד שהשתתף בה. "אם יש עובד שחטא נטפל בו בצורה חמורה", אמר.

     

    בעקבות הדברים ביקש יו"ר הוועדה איתן כבל מנציגי הדואר ומשרד התקשורת לבצע בדיקה נוספת, ולהוציא הבהרה לעובדים על האיסור שחל עליהם להשתתף במכירה הפומבית. כבל הוסיף וביקש לקבל סיכום של דברי הדואר שלא נמסרו בשנת 2017, לפי פילוח הסיבות שגרמו לכך, ולבחון את דרכי פרסום המכירות הפומביות, על מנת שהדבר יובא לידיעת הציבור הרחב.

     

    "אני לא חושב שצריך למנוע מהם (דואר ישראל. צ"ל) לקבל הכנסות מהמכירה, שכן יש להם הוצאות. 16 אלף חבילות שלא נדרשו זה לא מעט, אבל צריך לזכור שמדובר בסך הכל ב-400 מיליון דברי דואר. הוועדה תמשיך לעקוב אחר תיקון הליקויים", סיכם כבל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כבל: חשש לליקויים בטיפול הדואר בחבילות שלא נדרשו"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים