שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    740 מ' מהתנגשות: דו"ח התקרית האווירית מעל חופי ת"א
    מהבדיקה הראשונית עולה כי מטוס כוח האו"ם היה אמור להישאר בגובה נמוך, אבל נסק והתקרב לבואינג 757 של "פדקס". הטייסים קיבלו התרעה מפני התנגשות מהמערכות האוטומטיות, חוקר התאונות הודיע כי ייפגש עם אנשי האו"ם כדי למנוע מקרים דומים בעתיד

     

     

    740 מטר מהתנגשות: טייסי המטוסים שהיו מעורבים אתמול בתקרית האווירית מעל חופי תל אביב - מטוס מטען מסוג בואינג 757 של "פדקס" ומטוס "קינג אייר" של כוח האו"ם - קיבלו התרעה ממערכות ההתרעה מפני התנגשות המותקנות במטוסים וכן ממגדלי הפיקוח של נתב"ג ושדה דב, בעת שהתקרבו זה לזה. כך עולה מבדיקה ראשונית של חוקר התאונות האוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז (רזצ'יק), שפרטיה נודעו ל-ynet.

     

    מהבדיקה עולה כי תנאי הראות באזור היו טובים וטייסי המטוסים המעורבים בתקרית יצרו קשר עין זה עם זה בעת ההתקרבות המסוכנת. כמו כן, הטייסים היו בקשר שוטף עם מגדלי הפיקוח של נתב"ג ושדה דב. לפיכך, קובע החוקר כי "הפוטנציאל להתנגשות בין שני המטוסים באירוע היה קטן מאוד".

    התמרון ברגע האחרון של טייס הבואינג 757  ()
    התמרון ברגע האחרון של טייס הבואינג 757

    מטוס קינג אייר. חוקר התאונות שוחח עם טייס כוח האו"ם (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
    מטוס קינג אייר. חוקר התאונות שוחח עם טייס כוח האו"ם(צילום: שאטרסטוק)

    מטוס "פדקס" ()
    מטוס "פדקס"

    לפי הבדיקה, אתמול בשעה 06:40 בבוקר מטוס מנהלים של כוח המשקיפים הרב לאומי המריא על מסלול 21 בשדה דב בדרכו לשארם א-שייח. באותה עת, מטוס מטען מסוג בואינג 757 של חברת פדקס שהגיע מאתונה היה בתהליך נחיתה אוטומטי תוך הנמכה לנחיתה על מסלול 12 בנתב"ג, כשהוא בגובה של כ-3,000 רגל לערך.

     

    התקרית התרחשה כשמטוס כוח המשקיפים הרב לאומי חצה את נתיב הגישה דרומה, לפני מטוס הפדקס, תוך כדי טיפוס ופנייה ימנית צפונה, בעוד שעל פי תכנון מגדל שדה דב הוא היה אמור להישאר מתחת לגובה 1,000 רגל. בפועל נוצרה חריגה מההפרדה התקנית בין המטוסים והם חלפו זה מול זה, במרחק אופקי של 740 מטר ובהפרדת גובה של כ-300 רגל. במהלך האירוע, מטוס פדקס היה בקשר עם מגדל הפיקוח בנתב"ג ומטוס המנהלים של כח המשקיפים היה בקשר עם מגדל הפיקוח בשדה דב. הפקחים בשני המגדלים התריעו על ההתקרבות לשני צוותי המטוסים.

     

    חוקר התאונות האוויריות הראשי במשרד התחבורה ממשיך בחקירת התקרית, שהוגדרה כתקרית טיס חמורה, תוך שיתוף פעולה עם הנהלת כוח המשקיפים הרב לאומי וגורמי הצבא הרלוונטיים. החוקר הראשי גם שוחח עם הקברניטים של שני המטוסים המעורבים באירוע. בנוסף לכך, החוקר הראשי נפגש עם מנהל כוח המשקיפים הרב לאומי וצוותו, במטרה להפיק לקחים למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. בין השאר, סוכם על תדרוך מיוחד שינתן לכל טייסי כח המשקיפים הרב לאומי, באשר למורכבות המרחבים האוויריים של שדה דב ואילת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים