שתף קטע נבחר

פייר, התגעגענו: שיחקנו בסופר נינטנדו המחודש. צפו

שנתיים אחרי ההצלחה המסחררת עם ה-NES - נינטנדו החזירה למדפים את הסופר נינטנדו בגרסה מיניאטורית, עם 21 משחקים קלאסיים שמוטענים עליה ובמחיר סביר. האם הקסם שגדלנו עליו עדיין שם? שיחקנו וחזרנו עם מסקנות

 

 

ב-1992 הגיע הסופר נינטנדו למערב וסימל את הניצחון של נינטנדו. כבר מספר שנים שהחברה שלטה בשוק המשחקים עם מותגים חמים ועם הלהיט הגדול שהביא את משחקי הווידאו לסלון של מיליוני בני אדם ברחבי העולם: מערכת הבידור של נינטנדו, NES. הבשורה הגדולה לעומת המכשיר הישן יותר הייתה קונסולה עם מעבד 16 ביט וגרפיקת מחשב שעוד לא נראתה במכשיר ביתי. כמה מהמשחקים האהובים בכל הזמנים יצאו לקונסולה הזו: זלדה, עולמו של מריו, מריו קארט ועוד.

 

אלא שכמה שנים לאחר מכן הוציאה סוני את הפלייסטיישן, ה-16 ביט הפך ל-64 ונינטנדו איבדה את הבכורה בשוק ובהמשך הפסיקה לייצר את המכשירים.

 

 

בדיוק לבלוטת הנוסטלגיה הזו מכוונת נינטנדו, עדיין חיה ובועטת, כשהיא מוציאה מחדש את הסופר נינטנדו מוטען עם 21 משחקים. הקונסולה החדשה קטנה משמעותית מקודמתה, יש לה יציאה לכבל HDMI סטנדרטי לכל טלוויזיה מודרנית ושני שלטים שנראים ומרגישים כמו הישנים. מעכשיו יש למעריצים דרך לחוות מחדש את המשחקים האלה במחיר נמוך יותר מכל קונסולה חדשה: 80 דולר. בימים האחרונים היא הגיעה לישראל: באג מוכרת אותה ב-499 שקל. יותר יקר מחו"ל, אבל עדיין משתלם למעריצים.

 

מריו בפעולה - בסופר נינטנדו המתקמבק (צילום: טל שמעוני) (צילום: טל שמעוני)
מריו בפעולה - בסופר נינטנדו המתקמבק(צילום: טל שמעוני)

 

לפני שנתיים הוציאה החברה מחדש את הנינטנדו הישן יותר, גם הוא טעון במיטב המשחקים שלה. הוא הפך למתנה נחשקת במיוחד בחג המולד: תורים נוצרו בחנויות והביקוש עלה בהרבה על ההיצע. התוצאה: נינטנדו לא הצליחה לייצר מספיק קונסולות עבור כל המשתמשים. גם המוצר הזה הפך, בדיוק כמו הנינטנדו המקורי, ליקר ערך. נינטנדו הפסיקה לייצר אותו כדי לעבור הלאה לסופר נינטנדו, עוד לפני שהספיקה לענות על הביקוש הרב שהיה למכשיר הקודם.

 

רבים מאוד ברחבי העולם מעריצים את המשחקים הללו ומוכנים לעשות הרבה בשביל להשיג אותם. הדבר תורם כמובן לנינטנדו בהכנסות, אבל מייצר לה עוד משהו חשוב יותר: היא נשארת בתודעה.

 

עוד להיט אהוב מהעבר (צילום: טל שמעוני) (צילום: טל שמעוני)
עוד להיט אהוב מהעבר(צילום: טל שמעוני)

 

היא מחזקת את המותגים שלה בעזרת הביקוש שהיא יוצרת למשחקים הקלאסיים שלה, וכך היא יכולה להמשיך לשמור על המותגים שלה חזקים. "מריו" לבדו הוא מותג שמכניס לנינטנדו הרבה מאוד כסף, ממכירה של חולצות ועד משחקים חדשים למובייל. וכמובן: נינטנדו היא עדיין חברת משחקים, והנינטנדו סוויץ' החדש שלה הפך בשנה האחרונה להצלחה מסחררת, מפתיע את בכירי סוני ומיקרוסופט שלא מצליחים להבין איך הקונסולות הכבדות והמשוכללות שלהם לא נהנות מכזו צמיחה של משתמשים כמו הקונסולה הקטנה והממזרית של נינטנדו.

 

רבע מהגודל המקורי

אז איך הסופר נינטנדו החדשה? האמת שהיא מרגישה ממש כמו הישנה. השלטים הנהדרים הועתקו בצורה מושלמת. כמעט לא ניתן להבדיל בין הישנים לחדשים, אפילו ברמת הקליק של הכפתור, והדרך שבה השלט מרגיש ביד. המכשיר עצמו הוא חיקוי של המקורי, בכרבע מהגודל. חריץ הקלטות לא עובד, וחריץ השלטים הוא מזויף ומחביא את המחברים האמיתיים.

 

קומפקטי ונוח (צילום: טל שמעוני) (צילום: טל שמעוני)
קומפקטי ונוח(צילום: טל שמעוני)

 

20 משחקים קלאסיים מוטענים עליו: זלדה, סופר מריו וורלד, מריו קארט, סטריט פייטר 2 ועוד. בנוסף מוטען עליו משחק בונוס: סטאר פוקס 2, שנגנז בשעתו ומופיע בקונסולה הזו לראשונה. היא עובדת מצוין עם כל טלוויזיה והצבעים הבוהקים של הסופר נינטנדו נראים נהדר גם על מסכים מודרניים. המשחקים האלה הם כמה מהטובים ביותר שנוצרו, וכל מי ששיחק בהם לפני 25 שנה ייהנה מהם גם היום.

 

ובכל זאת יש דברים שהזמן לא עשה להם טוב, כמו כבלים לשלטים, שבקונסולה הזאת הם קצרים מדי ולא מגיעים עד לקונסולה שיושבת מתחת לטלוויזיה. זה יגרום לכם כל הזמן למשוך את הקונסולה ולהפיל אותה לרצפה.

 

גם העובדה שבשביל להחליף משחק צריך, בדיוק כמו פעם, לקום מהספה וללחוץ על כפתור האתחול שעל המכשיר - מבאסת. ועדיין, למי שמתגעגעים ורוצים לחוות מחדש את תקופת הסופר נינטנדו בצורה הכי קרובה למקור, מדובר ברכישה טובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שמעוני
המשחקים ישנים, הקונסולה חדשה. בערך
צילום: טל שמעוני
מומלצים