שתף קטע נבחר

מרצדס וב.מ.וו עם הכוונת על פורשה

הראשונה הציגה בתערוכת ז'נבה GT4 ספורטיבית, השניה חשפה אב-טיפוס ל-M8 גראן קופה, ושתיהן ינסו להתמודד עם פורשה פנאמרה המצליחה

מרצדס חושפת בתערוכת ז'נבה את ה-AMG GT4, גרסת ארבע דלתות במרכב דמוי-קופה ל-GT. יבואנית המותג לישראל, חברת כלמוביל, תתחיל בשיווקה בסוף השנה הנוכחית.

 

 

מראה ה-GT4  מזכיר את ה-CLS החדשה בה נהגנו לאחרונה אך הוא שרירי יותר, עם סבכת הפסים המוכרת (פאנמריקנה) השמורה לדגמי חטיבת הספורט של היצרנית, רביעיית מפלטים וספוילר אחורי מתרומם חשמלית או מסיט אוויר גדול וקבוע כאופציה.

 

תא הנוסעים כולל את צמד המסכים המוכר והגדול ("12.3) של מרצדס, האחד משמש כלוח מחוונים והשני כמערכת בידור-נוחות, כאן עם אפשרות להצגת נתוני טלמטריה לרבות תאוצה צידית, זינוק ל-100 קמ"ש ואפילו זווית ההחלקה. הגה הספורט שטוח בחלקו התחתון והקונסולה שבין המושבים כוללת בורר הילוכים ומתגים בעיצוב דומה ל-GT.

היצע המנועים כולל V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר ובשתי רמות הספק - 585 כ"ס ב-63 או 639 כ"ס ב-63S. שני המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט (MCT) והנעה כפולה-קבועה עם חלוקת מומנט משתנה לפנים אחור. הזינוק ל-100 קמ"ש יארך 3.4 או 3.2 שניות בהתאם למנוע, בדרך למהירות מרבית של 310 או 315 קמ"ש בהתאמה.

מרצדס תשלב ב-GT4 גם את יחידת ההנעה המודרנית שחשפה ב-CLS53, שילוב בין טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר ומערכת חשמל 48V עם מנוע עזר חשמלי קטן (22 כ"ס) והספק משולב של 435 כ"ס. אף הוא עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה אך ביצועים (מעט) צנועים יותר: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ו-285 קמ"ש מרביים.


 

מערכת המיתלים הסטנדרטית ב-53 כוללת קפיצי פלדה עם בולמי זעזועים אדפטיביים, ומתלי אוויר כאופציה. ה-63 החזקה יותר על שתי גרסאותיה מצוידת במיתלי אוויר. ה-S כוללת גם מצב "דריפט" בו מבוטלת בקרת היציבות ונשמרת הנעה אחורית בלבד. בלמים קרמיים יוצעו כאופציה (יקרה) בתוספת תשלום.

ב.מ.וו עוד לא הגיעה לשלב ייצור עם ה-M8 גראן קופה, אך היא בהחלט קרובה לכך. כמו במרצדס, גם כאן מדובר במכונית GT כוחנית עם ארבע דלתות ומרכב דמוי קופה, על בסיס סדרה 8 קופה הצעירה. לדברי דלק מוטורס, יבואנית המותג לישראל, היא צפויה להגיע לקראת סוף 2019.

 

 

העיצוב החיצוני של ה-M8 דרמטי בהתאם לייעוד, מעין גרסה מוארכת ל-8 קופה, כמובן עם סבכת כליות מוכרת ופתחי אוויר עצומים בתחתית וצדי הפגוש. דלת תא מטען משמשת גם כמסיט אוויר ובתחתית מאחור רביעיית מפלטים.

ב.מ.וו לא מפרסמת עדיין נתונים טכניים, אך הגראן קופה תבוסס על פלטפורמת CLAR המשותפת לסדרה 7, עם שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחם במטרה לשמור על משקל עצמי נמוך ככל האפשר. היצע המנועים בגרסאות הרגילות יגיע אף הוא מספינת הדגל, לרבות מנועי טורבו-בנזין ודיזל עם שישה צילינדרים בטור, V8 ועד V12 כשהם משודכים להנעה אחורית או כפולה-קבועה.

 

ה-M8 שתהיה גרסת הקצה תקבל כנראה את יחידת ההנעה של ה-M5 החדשה, 4.4 ליטר עם 600 כ"ס לפחות, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה מתוחכמת המאפשרת גם ניתוק ההנעה לציר הקדמי לטובת הנעה אחורית טהורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים