שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      אושרה ייצוגית: לאומי קארד העלתה עמלות מבלי להודיע כנדרש
      את התביעה הגיש בעל חנות, שטוען כי חברת האשראי העלתה לבתי עסק את עמלת הסליקה מבלי להודיע להם כראוי על השינוי. השופטת: "אי אפשר ליידע את הלקוח על שינוי במחיר באמצעות הודעה שאינו מבחין בה"

      בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לנהל תביעה ייצוגית נגד חברת האשראי לאומי קארד, לאחר שזו העלתה באופן חד צדדי את עמלות הסליקה לבתי העסק, מבלי שניתנה להם הודעה ראויה מראש על כך.

       

      על פי כתב התביעה, אותה הגיש בעל חנות לסירי ברזל לפני כשנתיים, חברת כרטיסי האשראי העלתה את עמלת הסליקה שהיא גובה מבית העסק בגין כל עסקה בכרטיס, מ-1.3% ל-1.9%.

       

      לאומי קארד: פרישה מרצון של 130 עובדים; מועדון לקוחות עם פוקס

      שופרסל החליטה לעזוב? לאומי קארד משיבה מלחמה

       

      לטענת התובע, החברה לא הודיע כנדרש על העלאה זו והוא שם לב לשינוי, בתעריף הגבוה שנגבה ממנו, רק במקרה כעבור כמה חודשים. מסתבר שהחברה הודיע על השינוי, אך בפרופיל נמוך במיוחד – שורה באותיות קטנות שהופיע בדף החיוב החודשי.

       

      לאומי קארד אמנם קבעה בחוזה בינה לבין מקבלי שירותי הסליקה, כי היא רשאית להעלות את עמלת הסליקה באופן חד צדדי, אך מנגד, מקבלי השירותים רשאים להפסיק את החוזה באופן מיידי. כדי שמקבלי השירות יוכלו לשקול כיצד לפעול עליהם לדעת כי התעריף עלה.

       

      השאלה שהתעוררה היא באיזה אופן על ספק השירות להודיע ללקוחותיו על שינוי חד צדדי בתנאי ההתקשרות, והאם די להודיע זאת, כפי שעשתה לאומי קארד, בהודעה בת שורה וחצי במסגרת דפי החשבון החודשיים.

       

      כרטיסי אשראי לאומי קארד ()
      כרטיסי אשראי לאומי קארד

       

      השופטת מיכל אגמון-גונן הסכימה להכיר בתביעה כייצוגית, לאחר שהשתכנעה כי לאומי קארד הודיעה על העלאת התעריף באופן לא ברור דיו, וקבעה כי אופן ההודעה נוגד את חובת תום הלב בקיום חוזה. השופטת הדגישה כי על השאלה כיצד יש להודיע על שינויים בתנאי ההתקשרות: "יש להשיב בשים לב לטיב השינוי: לא דין שינוי הנוגע לפרט זניח ושולי בהתקשרות הצדדים כדין שינוי הנוגע לפרט מהותי, העומד בלב ההתקשרות, כדוגמת מחיר ההתקשרות.

       

      השופטת הוסיפה כי אין לאפשר לספקי שירותים ליידע את לקוחותיהם על שינויים חד צדדיים במחיר השירותים הניתנים על ידם באמצעות הודעה הנטמעת בקלות בדף פירוט החיובים, כך שהלקוח אינו מבחין בה ולא יכול לבחור כיצד לפעול לאור השינוי במחיר.

       

      מלאומי קארד נמסר בתגובה: "אנחנו לומדים ובוחנים את הנושא. יצוין, כי כבר היום אנחנו מעדכנים חודש מראש על שינוי בעמלת הסליקה שנגזרת מפעילות העסק. הודעה ברורה נשלחת בדפי הפירוט החודשיים".

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים