שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    פרשת פייסבוק: מייסד SpaceX ו"טסלה" מחק את כל חשבונותיו
    היזם אילון מאסק נשאל מצד עוקביו בטוויטר אם יהיה מוכן לוותר על העמודים הרשמיים של ענקיות הטכנולוגיה שבבעלותו בשל הביקורת על החברה. מאסק השיב כי "העמודים נראים עלובים" - והם הוסרו

    אילון מאסק, יזם הטכנולוגיה ומייסד "טסלה" ו-"SpaceX", הסיר אמש (ו') את עמודי הפייסבוק הרשמיים של שתי החברות שלו בעקבות הביקורת הקשה על הרשת החברתית על פרשת "קיימברידג' אנליטיקה".

     

    אילון מאסק. מוחק את חשבונות הפייסבוק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    אילון מאסק. מוחק את חשבונות הפייסבוק(צילום: AFP)

    מאסק הגיב לציוץ המקורי של בריאן אקטון, אחד ממייסדי "ווטסאפ" שהתחיל עם ההשטאג DeleteFacebook#, ושאל אותו בהתרסה: "מה זה פייסבוק?". אחת מעוקביו של מאסק הגיבה לו בצירוף צילום של עמוד הפייסבוק של חברת החלל SpaceX, ושאלה אם הוא מוכן להסיר את החשבון.

      

    מאסק אמר כי הוא כלל לא היה מודע לקיומו של העמוד, אך מתרשם שהוא רשמי כך שיוסר בקרוב. עוקב נוסף שאל את היזם אם יהיה מוכן להסיר גם את עמוד הפייסבוק של חברת הרכבים האוטונומיים טסלה - והוא השיב "בוודאי. הוא נראה עלוב בכל מקרה". שני עמודי הפייסבוק של החברות אינם זמינים נכון לשעה זו.

     

     
     
    הדמייה של שיגור רכב טסלה על גבי טיל הפאלקון לחלל

    הדמייה של שיגור רכב טסלה על גבי טיל הפאלקון לחלל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    הצהרותיו של מאסק לעיני 20 מיליון עוקביו פורסמו בתום שבוע קשה במיוחד לחברה של מארק צוקרברג, שנחקרת כעת בעקבות דליפת מידע על מיליוני משתמשים. על פי החשד, חברת הייעוץ האסטרטגי "קיימבריגג' אנליטיקה", פיתחה מבחני אישיות לגולשים - וכשפייסבוק התחילה לחשוד בה - הציגה את פעילותה כ"אקדמית".

     

    על אף שמאסק מחק את חשבונותיו בפייסבוק, הוא לא ויתר על עמודי האינסטגרם הפופולריים שבבעלותו, על אף שהחברה נרכשה ע"י פייסבוק. עוקביו של מאסק דרבנו אותו להתנתק מהרשת החברתית וקראו לו לפתח אחת משל עצמו.

     

    מדליף הפרשה, כריסטופר וויילי, חשף את שיטות הפעולה של החברה שייעצה גם למטה הבחירות של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ - ונחסם מכל הפלטפורמות שבבעלות פייסבוק. על פי תחקיר בערוץ 4 הבריטי, מנהלי החברה הודו בשיטות שבהן הם מוצאים מידע מפליל על מתחרים פוליטיים או עסקיים של לקוחותיהם.

     

    המנכ"ל אלכסנדר ניקס אמר בקולו כי הוא מפעיל מרגלים ישראלים ובריטים שאוספים עבורו את המידע. בשיחה עם כתבי הערוץ שהתחזו ללקוחות פוטנציאליים אמר המנכ"ל כי דרך נוספת להשיג את מבוקשך היא ליצור "שערוריית מין" ליריבך. "שולחים כמה בנות לבית של היריב. נביא כמה אוקראיניות במהלך החופשה שלו, אם אתה מבין למה אני מתכוון".


    פורסם לראשונה 23/03/2018 21:25

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים