שתף קטע נבחר

פשרה בייצוגית: דיסקונט יחזיר עמלות שגבה מבעלי חשבון מט"ח

בכתב התביעה נטען כי דיסקונט פתח חשבונות מט"ח ללקוחות שביצעו פעולות במטבע זר, ללא ידיעתם והסכמתם, ואף גבה מהם עמלות. בהסדר הפשרה נקבע כי הבנק יפצה את הלקוחות בסכום של 1.4 מיליון שקל

בנק דיסקונט יפצה לקוחות שגבה מהם עמלות שלא כדין, בסכום כולל של 1.4 מיליון שקל, כך נקבע במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגש לאחרונה לבית המשפט המחוזי בלוד.

 

 

בכתב התביעה, שהוגש ביולי 2013, נטען כי בנק דיסקונט פתח חשבונות מט"ח ללקוחות שביצעו פעולות במטבע זר ללא ידיעתם, ואף גבה בגין חשבונות אלו עמלות וריביות.

 

לטענת התובע, הוא גילה במקרה כי הבנק פתח עבורו חשבון דולרי וחשבון ליש"ט ללא ידיעתו והסכמתו ומבלי שחתם על טופס כלשהוא לפתיחת חשבון כזה. הבנק חייב מפעם לפעם את החשבונות הללו בעמלות ("עמלות מינימום") למרות שלא היתה בהם כל תנועה. כתוצאה מתשלום העמלות הללו החשבונות הללו נכנסו ל"מינוס" והבנק אף הגדיל לעשות וחייב את הלקוח בריבית בגין יתרת חובה.

 

אם לא די בכך, מעת לעת הבנק העביר כסף מחשבון העו"ש של הלקוח לאותם חשבונות מט"ח כדי "לכסות" את המינוס שהבנק יצר בעצמו, וגם זאת ללא ידיעתו של הלקוח.

 

על פי כתב התביעה, התופעה הזו חזרה על עצמה מדי מספר חודשים. כך, הבנק גבה עמלות והכניס את החשבון למינוס, גבה ריבית על יתרת החובה, והעביר כסף מחשבון העו"ש בכדי לכסות אותה.

 

בבנק טענו מנגד כי החשבונות נפתחו לבקשת המבקש, וכי הבנק נוהג על פי נהלים מסודרים בעניין הזה. למרות זאת, לא הצליחו בבנק להציג מסמך שמאשר כי הלקוח ביקש לפתוח חשבון וחתם על הטפסים הרלוונטיים.

 

במסגרת הסדר הפשרה סוכם כי דיסקונט ישלם סכום כולל של 1.4 מיליון שקל, מתוכם כ-760 אלף שקל החזר עמלות שנגבו, על פי חישובי הבנק. היתרה תועבר כתרומה לתועלת הציבור.

 

על פי ההסכם, הבנק יבצע השבה פרטנית של דמי הניהול בחשבונות שנפתחו מחודש יולי 2006 ובוצעה בהם פעולה יזומה אחת בלבד על ידי הלקוח, ובלבד שהחשבון היה פתוח מעל 90 יום.

 

הבנק התחייב גם לפרסם מודעה לבעלי חשבונות מט"ח, למשך שלושה חודשים, הקוראת להם לבחון את המשך הפעלת החשבון תוך בחינת העלויות הכרוכות בניהולו.

 

הסכם הפשרה טעון את אישורו הסופי של בית המשפט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים