שתף קטע נבחר

דאצ'יה דאסטר החדש - רגע לפני נחיתה בארץ

הדור השני של דאציה דאסטר ינחת כאן בחודש הבא עם כוונות להתברג בצמרת המכירות בקטגוריה. מה אנחנו יודעים עליו?

יבואנית דאציה לישראל, חברת קרסו, תשיק בחודש מאי את הדור השני לדאסטר. הדגם החשוב ביותר עבור המותג בישראל והיקר ביותר של היצרנית העממית בקבוצת רנו-ניסאן. הדאסטר החדש שמשווק כיום עם תג-מחיר שמתחיל ב-100 אלף שקלים לגרסת ההנעה הקדמית או 120 אלף לכפולה, צפוי להתייקר במעט אבל עדיין יהיה רכב הפנאי הזול מסוגו בישראל.

 

 

כפי שדיווחנו בעבר, העיצוב החיצוני שומר על קווי המתאר של הדאסטר היוצא יזכה לרענון עם יחידות תאורה משולבות לד מלפנים ומאחור, חרטום שונה מגן מוכסף ומודגש לפגושים מלפנים ומאחור וחישוקי "17 קלים ("16 בדגם היוצא) בעיצוב שונה, כמו-גם פסי גגון מסיביים מעוצבים מחדש.

דאצ'יה דאסטר ()
את השינוי המשמעותי שמרו בדאצ'יה לתא הנוסעים, שם צפוי הדאסטר להציג שיפור משמעותי באיכות החומרים והנדסת האנוש - מנקודות החולשה של הדגם הנוכחי. מסך המגע ימוקם גבוה יותר ויהיה לכם נוח מבעבר לשימוש, וכולל גם מחשב דרך מפורט ותצוגת מצלמות היקפיות לסיוע בנהיגת שטח או תמרונים עירוניים.

 

גם לוח המחוונים עוצב מחדש עם מסך מידע גדול במרכזו, אך באופן תמוה עדיין ללא מד חום מנוע. במקום מיזוג מכאני תהיה בקרת אקלים אלקטרונית (עדיין חד-אזורית), עם שלושה פתחים במרכז במקום שניים בעבר - בין היתר במטרה לשפר את הקירור מאחור.

דאצ'יה דאסטר ()

מתג כיוון המראות - הגדולות יותר - עבר למיקום הגיוני יותר משמאל להגה, במקום המיקום המוזר בעבר - מתחת לבלם היד. גלגל ההגה מתכוון כעת גם למרחק והמושבים החדשים יציעו - כך דאצ'יה - נוחות ותמיכה טובות יותר וכיוון גובה מושב הנהג יתבצע באמצעות ידית נפרדת. הדאסטר ממשיך להתבסס על פלטפורמת הדגם היוצא ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (267 ס"מ) אך נפח תא המטען יעמוד כעת על 445 ליטר, במקום 475.

.
דאצ'יה דאסטר ()

לרשימת האבזור הצנועה יחסית נוסף מפתח חכם וחשוב יותר, ציוד הבטיחות השתפר והדאסטר מיישר קו עם המקובל כיום ומציע שש כריות אוויר בטיחותיות לעומת ארבע בלבד בדגם היוצא. הוא כולל מעתה גם התראה על שטחים מתים אך עדיין אינו מציע מערכות בטיחות אקטיביות כלשהן. בהתאם זכה הדאסטר לציון נמוך במיוחד של שלושה כוכבי בטיחות בלבד במבחני הריסוק של יורו NCAP.

דאצ'יה דאסטר ()
הדאסטר החדש ישמור על יחידות ההנעה של הדגם הנוכחי, טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית, או שישה הילוכים ידניים בצירוף הנעה כפולה. כמו בדגם היוצא, יחסי העברה של תיבת ההילוכים בגרסה כפולת ההנעה קצרים יותר, כאשר ההילוך הראשון משמש כמעין הילוך כוח.

 

מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת נסיעה בהנעה קדמית עם העברת כוח אוטומטית לאחור כשהקדמיים מאבדים אחיזה, או נעילה מלאה לדיפרנציאל המרכזי. לגרסה זו נוספה גם מערכת בקרת ירידה במורד. גרסאות הבנזין (1.2 ליטר מוגדש עם 125 כ"ס) ששווקו כאן בעבר (עם תיבת הילוכים ידנית בלבד) לא זכו לפופולריות ולכן יעלמו מההיצע.

 

הדגם החדש יעבור גם להגה מתוגבר חשמלית, במקום ההגה ההידראולי הכבד ללא צורך וחסר התחושה בעבר. דאצ'יה מבטיחה חומרי בידוד משופרים שיפחיתו משמעותית את רעשי הרוח והדרך וכיול חדש למתלים לטובת שיפור ההתנהגות.


דאצ'יה דאסטר ()

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים