שתף קטע נבחר

פייט לרשתות השיווק? אתר קניות מתחייב לספק מצרכים לביתכם תוך 4 שעות

אמזון בגרסה הישראלית: אתר "ברינג ברינג" החדש מציע משלוחים מהירים עם אחריות על המוצרים (הלא זולים). קוקה קולה שותפה באתר, ככל הנראה כתגובת נגד למותג הקולה הפרטי שהשיקה שופרסל

העתיד הקמעונאי הוא בלוגיסטיקה: קבוצת ישראלים הקימה את מיזם "ברינג ברינג" (bring bring) המבטיח לספק לצרכן את המצרכים תוך ארבע שעות, עם מחירים אחידים בכל הארץ. המיזם הוקם בהשקעה של כ-15 מיליון שקל, על ידי אלון זמיר (בכיר לשעבר בחברת קוקה קולה), משה מקסימוב (ממייסדי מכולת בשכונה) ואיש העסקים אופיר שטיינברג, שמגיע מתחום הלוגיסטיקה והקמעונאות.

 

שופרסל החלה למכור קולה תחת המותג הפרטי

מדוע שליש מהמזון בארץ נזרק לפח בשנה האחרונה

 

בין המשקיעים במיזם, ניתן לציין את קוקה-קולה, אשר השקיעה כ-25% מעלות המיזם, על רקע המתיחות בינה לשופרסל וככל הנראה בעקבות השקת משקה קולה במותג פרטי על ידי שופרסל בחודש אוגוסט האחרון ובעקבות פתיחת המרכז הלוגיסטי החדש של שופרסל, Cash and Carry, במסגרתו היא מוכרת ישירות מוצרים למכולות ולמינימרקטים בתעריפים שלעתים נמוכים מאלו שמציעות הספקיות לחברות המפיצות, ובכך פוגעת ברווחיות היצרניות. כמו כן, שותפים למיזם החדש גם משקיעים פרטיים נוספים מתחום ההיי טק.

 

המיזם מושק תחילה בתחום של רשתות המזון, אך בהמשך יתרחב לתחומים נוספים. נכון להיום הוא נמצא בפריסה חלקית, מנתניה עד גדרה, ועד סוף השנה הצפי הוא לפריסה נרחבת יותר. המחירים לא מתיימרים להיות הכי זולים בשוק ואין מותג פרטי. אמנם אין דמי משלוח (העומד על 30 שקל באתרים המובילים של רשתות המזון), אך יש סכום קנייה מינימלי של 200 שקל.

ברינג ברינג ()
ברינג ברינג
 

קבוצת היזמים טוענת כי בעזרת שימוש בלוגיסטיקה ובמערך מינימרקטים קיים, ובלי להחזיק מחסנים עם סחורה, הם הצליחו לפצח את הקושי של ה"לאסט מייל דליברי" - הבעיה האמיתית שיש לרשתות השיווק כיום, אשר גורמת להם לספק את המשלוח באיחור גדול יחסית (יום במקרה הטוב, יומיים במקרה הרע). המתחרים הגדולים שלהם בזירת האונליין: שופרסל, רמי לוי, מגה וויקטורי.

 

בדומה למהלך של גט (בעבר, גט טקסי) בעולם הזמנת המוניות, בו חיברה בין נוסעים למונית הקרובה אליהם ביותר, כך גם מקימי ברינג ברינג מחברים בין צרכנים שמעוניינים במשלוח מהיר לבין המינימרקט הקרוב אליהם.

יוזמי האתר (צילום: מאיר עוזיהו)
יוזמי האתר(צילום: מאיר עוזיהו)
 

בין הקריטריונים להשתתף במיזם: מחזור חודשי של כחצי מיליון שקל, כמות קופות מינימלית והפעלת משלוחים

הסיסמה של המקימים היא התחייבות לספק את המשלוח לבית הלקוח במהלך ארבע שעות בלבד, תוך שהם משתמשים במינימרקטים הפזורים ברחבי הארץ, ומספקים עבורם את הליקוט ואת המשלוח. מבחינת הצרכן, הוא לא יודע מאיזה מינימרקט הגיעו המצרכים, שכן המוצרים ארוזים במיתוג של מפעילי המיזם: שקיות וארגזים ממותגים תחת השם "ברינג ברינג".

 

בכל מקרה של איחור במשלוח, תקלה במוצר, חוסרים או כל תלונה אחרת - הוא פונה אל מפעילי המיזם ולא אל המינימרקט. המיזם מפעיל שירות לקוחות זמין בין השעות 8:00 ל-21:00, בצ'אט באתר, במייל, בפייסבוק ובטלפון.

 

יש להניח כי מכיוון שמקימי המיזם הם הראשונים בתחום, המחירים ש"יתקבעו" לא צפויים להיות מחירי לואו-קוסט. אז הצרכנים יצטרכו להתלבט בין סל הקניות הזול ביותר לבין זה שיגיע הכי מהר לביתם. כי בינתיים, על נוחות וזמינות – משלמים.

ברינג ברינג ()
ברינג ברינג
 

על פי המקימים, עד כה נרשמו למיזם כמה עשרות מינימרקטים מתוך כ-1,000 העומדים בקריטריונים להצטרפות למיזם. בין הקריטריונים: מחזור חודשי של כחצי מיליון שקל, כמות מינימלית של קופות הפועלות במינימרקט, הפעלת שירות משלוחים והחזקת סל של כ-5,000 מוצרים הקיימים באתר.

 

"מתחייבים להיות אטרקטיביים"

מדוע לא צירפתם מכולות למיזם?

"כדי שנוכל לעמוד בטווח של 4 שעות, לא ליצור צוואר בקבוק בבתי העסק שעובדים איתנו, וכדי לעמוד במגוון מוצרים ארצי המקיף אלפי מוצרים, החלטנו להתמקד במינימרקטים שאינם חלק מרשת".

 

כיצד מתבצעת חלוקת הרווחים בין ברינג-ברינג לבין המינימרקטים?

"המינימרקט מספק את המצרכים, מבצע את הליקוט וכן את המשלוח. אנחנו מספקים למינימרקט את העבודה, ומייצרים לו הזמנות שלא בהכרח היו מתבצעות ללא המיזם", אומר שטיינברג. "על כך, הוא משלם עמלה כוללת מסל המוצרים. צריך להבין, למינימרקט יש ממילא עובדים שעובדים אצלו והמשרה שלהם לא ממוקסמת. יש לו שליחים שהוא מחזיק. על הזמן הבלתי מנוצל אנו מספקים לו הזמנות נוספות, והוא מלקט את המוצרים שהוזמנו באמצעות האתר שלנו".

 

מה גובה העמלה שמשלמים המינימרקטים עבור ההשתתפות במיזם?

שטיינברג: "בשלב זה אנו לא מעוניינים לחשוף את פרטי ההסכמים עם המינימרקטים".

 

יוזמי האתר (צילום: מאיר עוזיהו)
יוזמי האתר(צילום: מאיר עוזיהו)

בעידן האפליקציות והאתרים להשוואת מחירים, הצרכן יודע לאתר את סל הקניות הזול ביותר הקרוב לביתו. האם אתם מתחייבים להציע את סל הקניות הזול ביותר באתר?

שטיינברג ציין כי "שופרסל כיום היא המתחרה העיקרית שלנו. היא חולשת על כ-70% משוק הזמנות האונליין בענף רשתות המזון ועובדה שהמחירים שהיא מציעה הם לא הזולים ביותר. יכול להיות שנהיה יקרים יותר במוצר בודד, אבל באופן כללי מבחינת סל מוצרים כולל אנו מתחייבים להיות אטרקטיביים מולם. זה שוק שמגלגל 2.5 מיליארד שקל ואנו בהחלט יכולים להיכנס לנישה הזו".

 

כיום לצרכנים חשוב לעשות השוואות מחירים, ויש לרשתות הדיסקאונט יתרון משמעותי.

"אנו לא מתיימרים להיות תחרותיים ביחס לרשתות הדיסקאונט הכבדות. צריך לזכור שאנו רוכשים את המוצרים ממינימרקטים, שהם עם כוח קנייה חלש יותר בהשוואה לרשתות השיווק. המינימרקטים חייבים לנצח במחיר הבודד של המוצר, ולא יכולים להרשות לעצמם לעשות מחירי הפסד על מוצר מסוים. אנו פונים לקהל יעד שמעוניין לשלם על מהירות המשלוח. כיום כל המיזמים הגדולים ביותר הם כאלו שחוסכים זמן לצרכן: אמזון, אתרים להזמנות מלונות ולהשוואות מחירים".

 

כיצד הצרכן יוכל להשוות מחירים אם אתם לא מחויבים בחובת הדיווח למאגרים הממשלתיים?

מקסימוב: "כיום אנו לא מחויבים לדיווח על פי חוק המזון למאגרים הממשלתיים, כשנעמוד ברף של מספר מכירות שנתי הנדרש לצורך דיווח, כמובן שנדווח. היתרון שלנו הוא לא בהכרח במחיר, אלא בשירות ובמהירות ההזמנה. הצרכן היום מפונק ולא אכפת לו לשלם אפילו 50 שקל יותר, אבל לא לצאת לסופר, להסתובב עם עגלה ולעמוד בתור".

 

"אנו בונים על הראשוניות ובטוחים בשירות שיצרנו"

האם המינימרקטים חתומים אתכם על הסכם בלעדיות?

מקסימוב: "יש הסכמים מסחריים ארוכי טווח איתם".

 

מדוע קבעתם מינימום הזמנה של 200 שקל?

שטיינברג: "מינימום ההזמנה הקיים כיום באתרי האונליין של הרשתות הוא 250 שקל. מתחת לכך, לא ישתלם לנו להציע שירות כולל ליקוט המוצרים ומשלוח בחינם".

 

האם יש לצרכן אפשרות לדרג את איכות השירות והאם הדירוג חשוף ליתר המזמינים?

מקסימוב: "הצרכן מדרג בסוף כל הזמנה את טיב השירות, האם היו חוסרים במשלוח והאם המוצרים הגיעו לשביעות רצונו. זה מאפשר לנו מידע על הספקים שאנו עובדים מולם. הדירוג לא חשוף ליתר המזמינים, שכן ממילא הם לא יודעים מאיזה מינימרקט הגיעו המוצרים לביתם".

 

כיצד תושפעו במידה והמתחרים יקצרו את משך המשלוח?

מקסימוב: "יש מקום לכולם, ואנו מברכים כל מתחרה שיגיע. אנו בונים על הראשוניות, אבל גם בטוחים בשירות שיצרנו. כיום הרשתות הגדולות מציעות משלוח בממוצע של יום עסקים עד 48 שעות. בתקופות עומס ובתקופות של חגים זמן המשלוח יכול להגיע גם ליותר".

 

כיום מותג פרטי הוא דרך טובה של רשתות השיווק להוזיל את סל הקניות לצרכן. אתם מתכננים מותג פרטי משלכם?

שטיינברג: "מותג פרטי זו אכן דרך טובה להוזיל את סל הקניות, אבל כרגע זה לא חלק מהשיקולים שלנו. אם נראה שיהיה נכון לעשות זאת, נוסיף בהמשך".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים