שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא, פייסבוק, פרסומת לחומוס היא לא נאום הסתה
    "האם פוסט זה מכיל דברי הסתה?" - אם גם אתם ראיתם את השאלה הזו בכל פינה בפייסבוק, אתם לא לבד. האם זה הפתרון של הרשת החברתית לסינון תכנים לא ראויים?

    באג או פיצ'ר? כנראה, קצת משניהם: אם שמתם לב לשינוי קטן אבל משמעותי בפיד של פייסבוק, אתם לא לבד. הרשת החברתית שחררה אתמול (ג') לכלל המשתמשים כפתור קטן בצבע כתום, ולצידו שאלה: "האם פוסט זה מכיל דברי הסתה?". המשתמשים הוזמנו לסמן "כן" או "לא" בתשובה, כנראה מתוך תקווה שהלחצן החדש יסייע להגביר את פעילות ניטור התכנים ברשת החברתית.

     

    חומוס מסית. מתוך פייסבוק (צילום מסך)
    חומוס מסית. מתוך פייסבוק(צילום מסך)

     

    אלא שהלחצן החל להופיע מתחת לכל פוסט - ולא ממש חשוב מה הופיע בו: גיף של חתול מתמתח, שאלת מוחכוורת, תמונה של הילד או פרסומת לחומוס, כולם הפכו לחשודים מיידיים ולנאומי הסתה פוטנציאליים.

     

     

    הרשתות החברתיות נמלאו טענות ותהיות: איך יכול להיות שדווקא פייסבוק, שנמצאת עכשיו בשיאו של משבר הפרת פרטיות משתמשים, ביום של כנס המפתחים השנתי שלה, הרשת החברתית שמתגאה בהיותה מובילה טכנולוגית של תחום הבינה המלאכותית - דווקא היא מפעילה פיצ'ר שמוחל באופן מיידי על כלל הפוסטים, עבור כל המשתמשים - ללא שום סינון אוטומטי ראשוני?

     

    אחד ממנהלי המוצר ברשת החברתית, גיא רוזן, צייץ מיד בטוויטר שמדובר בטעות: "זו הייתה בדיקה - באג שתיקנו בחזרה בתוך 20 דקות. הוא הופיע על כל הפוסטים, ולא משנה מה נכתב בהם".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לא, פייסבוק, פרסומת לחומוס היא לא נאום הסתה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים