שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרשות להגנת הצרכן לבזק: נקנוס אתכם בכ-240 אלף שקל בשל הטעיית צרכנים
    לדברי הרשות, בזק הפרה את תקנות הגנת הצרכן במסגרת שירות "סמארט נט" ששיווקה משום שפרסמה שירות בעל יכולות מסוימות "מבלי שניתן לספק יכולות אלו". לבזק רשות לערער
    הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ג') כי בכוונתה לקנוס את בזק ב-243 אלף שקל בעקבות הטעיית צרכנים. לבזק יש זכות לערער על ההחלטה.

     

    דו"ח משרד התקשורת: החברות המובילות במספר התלונות ב-2017

    בקשה לייצוגית: רשת מגה הטעתה צרכנים במחירי מוצרים

     

    במסגרת חקירה שנוהלה ברשות עלה כי בזק הפרה את תקנות הגנת הצרכן במסגרת שירות "סמארט נט" ששיווקה. ברשות מסבירים כי השירות שהוצע נועד להגן על כל המכשירים המחוברים אל הרשת הביתית, כולל הגנה מפני וירוסים ומערכת המונעת ניסיונות פריצה לרשת הביתית.

     

    ברשות מציינים כי בזק פרסמה באמצעות אתר האינטרנט והפייסבוק של החברה, פרסומות ברחבי האינטרנט ובערוצי הטלוויזיה שהציגו את השירות ככלי המעניק הגנה מושלמת מפני תקיפות ווירוסים ברשת האינטרנט הביתית. בין המסרים שהועברו לציבור טענה בזק כי השירות מעניק "הגנה מושלמת על הבית שלכם", וגם "האינטרנט החכם והבטוח של בזק הוא כיפת הברזל של הבית שלכם, השירות היחיד שמספק לכם הגנה היקפית ומושלמת על הבית", "האינטרנט החכם והבטוח של בזק יודע לזהות, לחסום ולנטרל כל ניסיון פריצה לרשת הביתית" ועוד.

       (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)
     

    עוד עולה כי במסמכי תנאי השירות שבזק הציגה נכתב באחד הסעיפים, כי הלקוח מצהיר שידוע לו כי בזק או ספק האינטרנט אינם יכולים להתחייב כי השירות מקנה חסינות מוחלטת מפני תוכן מזיק וכל סוג שהוא ושאר מזיקים דיגיטליים.

     

    "בזק פרסמה שירות בעל יכולות מסוימות מבלי שניתן לספק יכולות אלו", כך נכתב. "השימוש בביטויים 'חכם ובטוח', 'כיפת ברזל', 'הגנה היקפית ומושלמת', 'כל ניסיון פריצה' יוצר מעין הבטחה של בזק כי מדובר בשירות בלתי ניתן לפריצה ומגן באופן מושלם על הרשת הביתית. עם זאת בפועל, לאור האמור במסמך תנאי השימוש שבזק פרסמה, עולה כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת כאמור בפרסום – כך שמדובר במעשה העלול להטעות צרכן".

     

    אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "בזק הבטיחה לציבור בפרסומיה הגנה מושלמת לרשת האינטרנט שלהם, ובכך הטעתה את הציבור, חשוב להבין שמדובר בשירות מורכב בעבור הצרכן וברוב הגדול של המקרים אין ביכולתו של הצרכן כלל לבדוק זאת. זה מסוג הדברים המחייבים אותנו כרגולטורים להיות ערניים ולפעול לבדיקות בשטח ואכן עבודת מודיעין שעשינו העלתה זאת. הרשות פועלת כל העת לספק את ההגנה הנדרשת לצרכן ונחושה למצות את הדין עם כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה בציבור הצרכנים".

     

    בזק מסרה בתגובה כי "בזק תתייחס לטענות הרשות להגנת הצרכן במסגרת השימוע שייערך בעניין זה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים