שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אושר בוועדה: כל החברות במשק יחוייבו לספק מענה קולי תוך 6 דקות
    ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק המחייב חברות לספק לצרכן מענה אנושי בתוך 6 דקות, כולל בנקים וחברות ביטוח. יו"ר הוועדה ח"כ כבל התרעם על משרד התקשורת שקבע אתמול הוראות זהות: "גם כשגונבים הצעת חוק צריך שתהייה קצת בושה"

    ועדת הכלכלה השלימה היום (ג') תיקון בחוק הגנת הצרכן המחייב עוסקים המספקים שירות טלפוני לספק לצרכן תוך 6 דקות של המתנה מענה אנושי מקצועי בפניות של דיווח על תקלות, בירור חשבונות וסיום התקשרות. הצרכן הפונה יקבל את המענה לפנייתו תוך 6 דקות לאחר בחירת השפה המבוקשת.

     

    אושר סופית: סוף ל"צינתוק" ולפרסומות המטרידות בסלולרי

    הרשות להגנת הצרכן לבזק: נקנוס אתכם בכ-240 אלף שקל

     

    התיקון יחול על כל החברות במשק ובכלל זה גם על הבנקים וחברות הביטוח. הוא צפוי להיכנס לתוקף בעוד כ-9 חודשים. עקרונות ההצעה אושרו היום והיא צפויה לעלות לאישור סופי של הוועדה בשבוע הבא.

     

    הוועדה המכינה את תיקון החוק לקריאה שנייה ושלישית לפי הצעת הממשלה, אישרה עקרונית פה אחד את התיקון. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) דחה לשבוע הבא את ההצבעה הסופית על כל התיקון לאחר שהיועץ המשפטי שלה ישלים את שיפוץ הצעת החוק המלאה הכולל את התיקונים הטכניים שהכניסה בו במהלך עבודתה על הצעת הממשלה. דובר הוועדה ציין כי לאחר ההצבעה העקרונית היום "אפשר לומר ש"החוק החדש אושר לקריאה שנייה ושלישית וסופית במליאת הכנסת".

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    בפועל כמעט שאין היום מוסדות ציבור ועסקים פרטיים גדולים שאינם מפעילים את השירותים שבהצעת הממשלה. אבל מאחר שאינם מוסדרים על פי חוק קבוע מהותם היקפם ואיכותם של שירותי המענה הקולי האוטומטי נקבעים ומתנהלים לפי הבנתם, צרכיהם ויכולתם של המנהלים והבעלים אך ללא בסיס אחיד.

     

    היו"ר כבל אמר: "היום נדמה שהתחרות היא מי ייתן את השירות הגרוע יותר ולציבור הגיעו מים עד נפש". כבל אף מתח ביקורת על משרד התקשורת שנזכר אתמול לקבוע הוראות זהות לחוק. "גם כשגונבים הצעת חוק שאני מטפל בה כבר 10 שנים צריך שתהייה קצת בושה", אמר.

     

    המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, התנצל ואמר: "התיקונים היו במגירות חמש שנים ולא היו יוצאים משם אילולא הצעת החוק של היו"ר כבל והדיונים בוועדה".

     

    היועצת המשפטית של לאומי קארד, עו"ד מיכל לב שבתאי, ביקשה שהחוק יכנס לתוקפו רק בעוד שנתיים, ואמרה: "אנחנו צריכים לגייס נציגים וזמן ההכשרה שלהם ארוך יותר ממקומות אחרים".

     

    היו"ר כבל אמר בתגובה: "בקשתך נדחתה על הסף. מעליב אפילו שמחשבה כזו עברה לך בראש". עם זאת אישרה הוועדה כאמור תקופת היערכות של 9 חודשים. שר הכלכלה יוכל לאפשר, בצו באישור ועדת הכלכלה, דחייה של 3 חודשים נוספים.

     

    שינוי ברשיונות משרד התקשורת

    אתמול שינה משרד התקשורת את רישיונות חברות התקשורת (קווית וסלולר). על פי המצב החוקי החדש החברות יהיו מחויבות לספק מענה מקצועי של נציג רלוונטי לתחום הפנייה תוך לא יותר מ-6 דקות, עם התחייבות לעמוד בממוצע של מענה תוך 3 דקות. אם עד היום החברות יכלו לענות לכם ולהסתפק במתן הודעה שיחזרו אליכם תוך כמה שעות, הרי שכעת הן יהיו חייבות לתת מענה ענייני ומהיר.

     

    כמו כן, נקבע שאסור יהיה לחברותלהעביר לקוח מנציג לנציג, להשמיע מסרים פרסומיים בעת ההאזנה למערכת ניתוב השיחות או להציע להצטרף למבצע שלהן. במקרה זה, האיסור ייכנס לתוקף רק בעוד 10 חודשים.  

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים