שתף קטע נבחר

חמישה רכבי שטח שכל אחד מכם היה רוצה

לקראת עונת טיולי השטח המשגרת מדי שנה אלפי חובבים לשבילים, המעלות והמורדות של ישראל הלא מיושבת, קבלו חמישה רעיונות מיוחדים ששווה לחלום עליהם

 


הקיץ שכבר הגיע מסמל כבכל שנה גם את פתיחת עונת הטיולים בשטח. שעות היום הארוכות וכמובן החופש הגדול מוציאים את המשפחות, בבודדים או בקבוצות, למסלולי שטח שונים ברמות עבירות מגוונות מצפון הארץ ועד דרומה. עונה זו פופולארית עד כדי כך שבעבר, פתיחת הקיץ הייתה מסמלת גם זינוק במחירי רכבי שטח משומשים. היום פחות.

רכבי שטח (צילום: אלי סגל)
(צילום: אלי סגל)
 

ורכב השטח השווה ביותר לכיבוש המדבר? בקרב נהגי שטח זו שאלה עם אינספור תשובות בהתאם להעדפות בעל הרכב וכמובן, רכבו האישי והאהוב (ואיך לא, המושקע). לא ננסה כאן לקבוע אלוף, אם כי יש לנו דעה מאוד ברורה בנושא, אבל כן נציג לכם חמישה רכבי שטח מיוחדים שאף אחד מכם לא היה מתנגד להעמיד בחניית הבית.

 

מר עולם - מרצדס G קלאס עם 900 אלף ק"מ

מרצדס G קלאס ()

באוקטובר 2014 נכנס - לאחר מסע סובב עולם בן רבע מאה - למוזיאון מרצדס בשטוטגרט G300d כשמד הקילומטרים שלו עומד על מעט פחות מ-900 אלף, יותר מהמרחק בין כדור הארץ לירח וחזרה. לדברי מרצדס, כרבע מיליון קילומטרים בוצעו בשטח, החל מדרכי כורכר, בוץ, חול וסלעים, ובכך ספגו שלדת הרכב והמיתלים עומס שווה ערך ל-2.5 מיליון קילומטרים בכבישים רגילים.

מרצדס G קלאס ()

ה-G המכונה Otto שימש את כריסטין וגונתר הולטורף במסע של 26 שנים סביב העולם במהלכו ביקרו ב-215 מדינות. שהו בטמפרטורה של בין 50 מעלות צלזיוס באאוטבק האוסטרלי ועד מינוס 27 בערבות סיביר, נשמו אוויר דליל בחמצן בגובה של 5,200 מטרים מעל פני הים במחנה הבסיס של האוורסט, ואפילו צללו 300 מטרים מתחת לפני הים על שפת ים המלח במהלך ביקורם כאן - פעמיים, ב-2007 וב-2010. עם רקורד כל-כך יוצא דופן, כנראה ששום דבר לא באמת יכול לשבור את ה-G הקלאסי הזה. אפילו מעלה עשוש.

 

רקדנית בלט בנעלי טיפוס - טסלה מודל X⁴

טסלה מודלX⁴ ()
המודל X מוגדר אמנם כרכב הפנאי של יצרנית הרכב החשמלי מעמק הסיליקון, וקבע אפילו שיא גינס בגרירת מטוס בואינג 787-9 במשקל 130 טון. אבל במקור אין לו כל יומרה (או יכולת) לרדת מהאפסלט לשטח. את סדנת delta4x4 הגרמנית זה דווקא איתגר, ומהנדסיה החליטו לשדרג את יכולת העבירות של רכב הפנאי החשמלי. יותר נכון, את היכולת לנוע בדרכי כורכר בשקט המוחלט שמאפשרת יחידת ההנעה החשמלית.

טסלה מודלX⁴ ()

השינויים אינם דרמטיים אמנם וכוללים בעיקר החלפה לצמיגי שטח MT קרביים במידה 255-60 על חישוקי "18 עם מנגנון נעילה כנגד פריקת הצמיג בנסיעה בלחץ אוויר נמוך. כדאי להזכיר כי המודל X מצוידת ממילא במיתלי אויר המאפשרים את הגבהת המרכב עד מרווח גחון סופר-מרשים של 22.6 ס"מ, סנטימטר יותר מטויוטה לנד קרוזר.

 

הכי קרוב לדקאר - טויוטה היילקס V8

טויוטה היילקס V8 ()

בין שלל קונספטים ייחודיים לטנדר טויוטה היילקס, זה שהעניקה לעצמה החטיבה הדרום אפריקאית של טויוטה לרגל ייצור הטנדר המיליון במפעל המקומי, הוא לטעמנו לפחות המרשים ביותר. החטיבה האחראית בין היתר על קבוצת המירוצים של היצרנית בראלי דקאר, השתילה בהיילקס מנוע V8 בנזין בנפח 5.0 ליטר המגיע מלקסוס IS-F. סעפת יניקה ופליטה מטנדר המירוץ ומחשב ניהול מנוע של קוזוורת' מעמידים את ההספק המרבי על 499 כ"ס, פי שלושה יותר מהספק מנוע הטורבו-דיזל המקורי.

 

 

שאר מערכת ההינע נותרו זהות לגרסת המקור, פרט לשינוי ביחסי העברה של הדיפרנציאלים כדי להתאים למהירות גבוהה יותר ומצמד מירוצים של AP להתמודדות עם העומס המוגבר. הבלמים מגיעים ישירות מטנדר המירוץ (קוטר עצום של 350 מ"מ מלפנים), המרכב מונמך ב-5 ס"מ תודות לבולמי זעוזועים של OME עם מיכל חנקן והקפיצים מאחור רכים יותר כדי לשפר את אחיזת הציר האחורי שאינו נושא מטען. קשה לנו לחשוב על כלי רכב עם רישוי לכביש הציבורי שקרוב יותר לטנדר המעוטר של מירוץ הסיבולת המפרך והמאתגר בעולם.

 

פי שישה יוקרה - ריינג' רובר 6X6

ריינג' רובר 6X6 ()
אחרי מרצדס, ג'יפ ופורד, גם רכב הפנאי והשטח של היצרנית הבריטית מקבל גרסת 6X6. חברת T. Fotiadis מברלין, המתמחה דווקא בעיצוב יאכטות, חשפה איורים של גרסת 6X6 לריינג' רובר, אותה תציג בתערוכת כלי שייט (איך לא) שתיערך במונטה קרלו (כמובן) בסוף ספטמבר.


ריינג' רובר 6X6 ()

לדברי החברה את ההסבה ניתן יהיה לבצע לכל ריינג' קיים, החל בהיברידי-נטען ועד ה-SVA הבכיר. עיקר השינוי הוא לחלק האחורי אשר עוצב לטענת הסדנה בהשראת יאכטה, למרות שלנו הוא מזכיר הרבה יותר גרסת טנדר. שינויים נוספים נוגעים לגג שקוף עצום מידות וחישוקים קלים ובוהקים (ומיותרים).

 

הכי הרבה מרווח גחון – דאצ'יה דאסטר AFC

דאצ'יה דאסטר AFC ()

סדנת AFC הרומנית חשפה בתערוכת הביטחון "הים השחור" שנערכה בבוקרשט גרסה קיצונית לדאצ'יה דאסטר, בה הוחלפו הגלגלים הקטנים בסט של ארבע זחלים מסיביים עם גומי ברוחב 350 מ"מ. הסט הניתן לפירוק והרכבה ומקנה לרכב הפנאי הרומני לא רק עבירות חסרת תחרות אלא גם מרווח גחון עצום של 42 ס"מ, פי שניים מגרסת המקור וגדול אף יותר משל האמר H1.


דאצ'יה דאסטר AFC ()

קיט הזחלים דואג לשיפור יכולת השטח בעיקר בתוואי בעייתי כמו שלג בתולי או בוץ טובעני, והוא ניתן להתקנה על כל דאסטר בגרסת הנעה כפולה במחיר 11 אלף יורו. לשם השוואה, זה מחירו של דאסטר בסיסי (SCe 115 2WD) באירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים