שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מחקר מצא: 5 הרגלים שיוסיפו 12 שנים לחיים

    תזונה, פעילות גופנית, שמירה על BMI, המנעות מעישון ושתיית אלכוהול באופן מתון אלה הם חמשת העקרונות שנמצאו כמורידים את הסיכון למחלות לב ב-82% ולסרטן ב-65% ובכך מוסיפות תריסר שנים טובות לחיים בגיל מבוגר

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

    מניעה בשביל חיים טובים, פעילים וארוכים יותר. זה לא סוד שתזונה בריאה ופעילות גופנית הם תנאים הכרחיים לחיים בריאים, ארוכים ופעילים.

     

    אולם לצד שני התנאים הללו מצא מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת American Heart Association of Circulation את הרגלי החיים הנוספים ששמירה עלהם באופן שיגרתי ויומיומי בגיל מבוגר תוסיף 12 שנים לגברים ו-14 שנים לנשים. המחקר האחרון מציב את הדגש על מניעת המחלות כמפתח לשמירה על איכות חיים בגיל מבוגר. 

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    לעשות את שביל ישראל בגיל 70

    10 רעיונות לעיסוקים שיהפכו את הפנסיה לגן עדן

    כך שומרים על אהבה 50 שנה

     

    נמצאו ההרגלים הבריאותיים שיוסיפו שנות חיים (shutterstock) (shutterstock)
    נמצאו ההרגלים הבריאותיים שיוסיפו שנות חיים(shutterstock)

     

    ההרגלים שיהפכו את החיים לטובים

    החוקרים מאוניברסיטת הרווארד מצאו כי חמשת הרגלי החיים המשפרים את איכות החיים ומוסיפים שנות חיים טובות כוללים פעילות גופנית במשך 30 דקות לפחות ביום, תזונה בריאה, שמירה על BMI מתחת ל-30, שתיית אלכוהול באופן מתון והימנעות מעישון. מכל חמשת ההרגלים להמנעות מעישון יש את ההשפעה הגדולה ביותר על אריכות החיים, ציינו החוקרים.

     

    המעקב אחרי מבוגרים אשר שמרו על עקרונות החיים הללו במשך שנים כשיגרה, לא כפעילות חד פעמית, הראה כי מבוגרים אלה היו בסיכון נמוך ב-82% למות ממחלת לב וכלי דם ו-65% פחות סיכוי למות מסרטן. מניעה של מחלה טובה יותר מכל תרופה, נאמר בדו"ח שפורסם.

     

    במחקר לקחו חלק 123,219 מבוגרים במשך 28 עד 34 שנים. הנתונים שנאספו כללו מידע תזונתי, סגנון חיים ופרטים רפואיים. במשך שנות המחקר  42,167 אנשים מתו, 13,953 מסרטן ו -10,689 ממחלות לב וכלי דם. החוקרים מצאו קשר ישיר בין כל אחד מחמשת ההתנהגויות הבריאותיות והקטנת הסיכון למוות בטרם עת, כאשר השילוב של כל חמשת הרגלי החיים הציג את ההגנה הרבה ביותר ושימר חיים פעילים, ארוכים וטובים.

     

    "מניעה היא המפתח"

     "זה קריטי להציב את נושא המניעה כעקרון ראשון במעלה במטרה לשמור על חיים בריאים ופעילים", אמר פרנק הו, MD,  יו"ר מחלקת תזונה מהרווארד. "למניעה, באמצעות שינויים בתזונה ושינויים באורח החיים, יש יתרונות עצומים במונחים של צמצום הופעת מחלות כרוניות, שיפור תוחלת החיים כפי שמצא מחקר זה, וצמצום עלויות הטיפול הרפואי".

     

    החוקרים מציינים, כי התמקדות גדולה יותר במניעה עשויה לסייע בהעברת הדגש שמציבה מערכת הבריאות הנוכחית שלנו מגילוי תרופות לניהול ומניעת מחלות.

     

    "הבנת הקשר בין גורמי אורח חיים בריאים לבין תוחלת חיים ארוכה יותר חשובה לא רק לשינויים התנהגותיים פרטניים, אלא גם לתפיסת מומחי הבריאות השונים ולקובעי המדיניות", אמר ד"ר הו.

     

    "כפי שציין המחקר, בארה"ב כיום יש את תוחלת חיים הקצרה ביותר בהשוואה למדינות עשירות אחרות כגון יפן, קנדה ונורבגיה. מחלות לב וסרטן הן הסיבות השכיחות למוות בארצות הברית, כאשר כ -610,000 אמריקאים מתים מדי שנה ממחלות לב, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ו -609,640 צפויות למות מסרטן ב -2018, על פי הסרטן הלאומי מכון. שמירה על הרגלי החיים שמצאנו כדרך חיים עשויה להוריד את המספרים ולמנוע מחלות", מסכמים החוקרים את מסקנות המחקר.

     

     

    עוד בנושא שמירה על חיים פעילים, ארוכים וטובים: 

     

     

     

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    פעילות גופנית במשך 30 דקות בכל יום
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים