שתף קטע נבחר

2 קורקינטים במקום הסעות: צפו מדוע הכריזו עובדי הרכבת על סכסוך עבודה

הנהלת רכבת ישראל ביטלה את מערך ההסעות למאות עובדי המטה בלוד מתחנת הרכבת הסמוכה, והעמידה לרשותם שני קורקינטים חשמליים כתחליף. העובדים, שכעת ייאלצו לצעוד קילומטר ברגל, הכריזו על סכסוך עבודה: "הסעה זה לא מותרות. לא ביקשנו למבורגיני"

אם אין שאטל תסעו בקורקינט: הנהלת רכבת ישראל הודיעה לעובדי בית הרכבת החדש בלוד כי החל מהשבוע הבא יופסק שירות השאטלים שהעמידה עבורם מתחנת הרכבת בלוד, המרוחקת כקילומטר מהמשרדים.

 

בהודעת ההנהלה לעובדים נכתב כי "לרשותכם עומד שביל הליכה מקורה, שלאורכו הותקנו רמקולים להשמעת מוסיקה, ונרכשו גם שני קורקינטים חשמליים לשימושכם". העובדים הכריזו בתגובה על סכסוך עבודה. יצאנו לבדוק איך תראה דרכם של העובדים החל מהשבוע הבא, בין אם יבחרו ללכת ברגל או יקפצו על הקורקינט שממתין בחנייה. צפו:

 

 

חודשים של המתנה לתור וטיפול לקוי: לעובדי מערכת הבריאות נמאס

נהגי האוטובוסים מוחים על האלימות: "רוצים לחזור הביתה בשלום"

הולכים לשביתה? סכסוכי עבודה בקבוצת הבינלאומי

השכר התייקר, הדלק עלה והרכבת הפסידה 41 מיליון ש' ב-2017

 

סיגל בן שמואל, מוועד עובדי רכבת ישראל, התארחה באולפן ynet וניסתה להסביר מדוע ביטול השאטלים מהווה פגיעה משמעותית בעובדים. "בגלל המעבר של המטה מת"א ללוד, הנסיעה ברכבת למרבית העובדים גם כך ארוכה. הדרך, כפי שניתן לראות, אורכת באמת עשר דקות, אבל יש גם נשים בהריון ואנשים עם בעיות בריאות שנדרשים לעשות את המרחק הזה".

 

הקורקינטים לעובדי הרכבת (ועד עובדי הרכבת)
הקורקינטים לעובדי הרכבת בחניה

"ההנהלה זיהתה את הצורך בשאטלים האלה בגלל המצוקה של העובדים. זה לא מותרות, לא שביקשנו רכב למבורגיני שיסיע אותנו למשרד".

 

על הפתרון שהציעה הנהלת הרכבת, בדמות שני קורקינטים חשמליים לרשות העובדים, אמרה בן שמואל כי מדובר בבדיחה שיכולה גם להפוך לסכנה. "אני בת חמישים, אני אעלה על קורקינט? אבל זה רק מחדד את הנקודה ומראה שההנהלה כן רגישה, ויודעת שמרחק ההליכה מקשה על העובדים. אנחנו לא עובדים צעירים, אנחנו לא נעלה על המכשיר הזה. כמובן לא כשאנחנו חשופים לתאונת עבודה".

 

הנוסעים יכולים להיות רגועים

בן שמואל טוענת כי סכסוך העבודה לא היה הברירה הראשונה של העובדים. "אנחנו קודם כל ישבנו ודיברנו. הצענו פתרונות, העלינו המון אפשרויות וחלופות לביטול, שאף אחת מהן לא התקבלה אצל ההנהלה, והם באופן מוחלט הודיעו כי יפסיקו את השאטלים בלי להבין את המשמעויות של זה".

 

הקורקינטים לעובדי הרכבת (ועד עובדי הרכבת)
הוראות הנהיגה בקורקינטים. מתי תגיע התאונה?

"אנחנו נדרשים להגיע מיוזעים ומותשים למשרד. אנחנו רוצים לשמור על הזכות הבסיסית של עובדים להגיע למשרד עם הרגשה נעימה, להיכנס למשרד, לחזור הביתה, ולא להרגיש כאילו רק עלינו צריך לשפר את התקציב".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "הרכבת גאה על בית הרכבת החדש בלוד, המביא איתו יתרונות רבים לעובדים, ומשפר משמעותית את תנאי העבודה שלהם. עם המעבר לבית הרכבת העובדים, אשר דרכם התארכה, מקבלים פיצוי כספי המגולם בהסכם השכר. עובדי בית הרכבת נהנים מתחנת רכבת סמוכה ומחניון חינמי שהוכשר לאלה שמגיעים באמצעות רכב, עליו הם מקבלים גם הטבה במשכורת".

 

על כך אמרה בן שמואל כי "הפיצוי המדובר הוא חד פעמי, ואך ורק לעובדים שהדרך שלהם התארכה בחצי שעה. עובדים דרומיים לא מקבלים בכלל שום פיצוי".

 

תשביתו על זה את הרכבת?

"ממש לא, אנחנו לא במקום הזה. באנו לדבר, אבל אם לא תהיה ברירה כמובן שאנחנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו. אין כוונה לפגוע בציבור הלקוחות שלנו, זה סכסוך מקומי, הוא קשור אך ורק לעובדי ההנהלה ולא קשור לעובדי התפעול".

 

יש לציין כי נציגי ועד העובדים וההנהלה מצויים בחודשים האחרונים במגעים סביב כמה דרישות של העובדים במספר סכסוכי עבודה פתוחים אשר אינם קשורים לסכסוך העבודה הנוכחי, וכי בשנים האחרונות זכו עובדי הרכבת לתוספות שכר והטבות רבות בשל ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה ב- 2012, והסכם השכר הכולל במשק ב-2016.

 

רכבת ישראל מסרה בתגובה, כי "רכבת ישראל גאה על בית הרכבת החדש שבלוד, המביא עימו יתרונות רבים לעובדים ומשפר משמעותית את תנאי העבודה שלהם.

 

"עם המעבר לבית הרכבת, קיבלו העובדים שדרכם התארכה פיצוי כספי המגולם בהסכם השכר. עובדי בית הרכבת נהנים מתחנת רכבת סמוכה, וכן מחניון חינמי שהוכשר עבור אלו המגיעים באמצעות הרכב, עליו הם מקבלים גם הטבה במשכורת.

 

"עבור המגיעים ברכבת, הוכשר גם שביל גישה מוצל, כך שההליכה אורכת פחות מ-10 דקות, ואף הותקנו בו רמקולים להנעמת זמן ההליכה. בנוסף, נרכשו שני קורקנטים כפיילוט לשימוש העובדים. לצד אלה, מוקם בימים אלה גם גשר בין הרציף שבתחנת לוד לשביל שהוקם לבית הרכבת, דבר שיקצר מאד את הדרך לעובדי הרכבת.

 

"ההיסעים שבין תחנת לוד לבית הרכבת החלו בתקופה בה לא הוכשר שביל הגישה, ועם סיום העבודות עליו, גם הסתיימה פעילות ההיסעים, שעלותה גבוהה. לצד העובדה שבשעות השפל הם כמעט ואינם בשימוש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים