שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בוחרים לחם? הנה המדריך המלא ללחמים בריאים
    קמח לבן או קמח מלא, קל או דיאטטי - מה אנחנו צריכים לדעת לפני שאנחנו בוחרים את הלחם הכי בריא. מאיה רוזמן יצאה לבדוק

    מי מאיתנו לא אוהב לחם? אבל כשבאים לקנות אותו לא כדאי להתרשם משם הלחם או ממה שכתוב בגדול על האריזה, כי יש הרבה לחמים שמוגדרים לחמי בריאות, או מלאי גרעינים ודגנים, אבל בפועל לא כך הדבר.

     

    אם נקרא על האריזה נגלה שחלקם לא מכילים קמח מלא בלבד אלא גם קמח לבן והערך התזונתי שלהם נמוך יותר. אחרים עלולים להיות כהים בגלל שימוש בקמח כהה או צבע מאכל, ויש לחמים שלצד החיטה המלאה מכילים גם תוספים חומרים קצת פחות בריאים.

     

    צפו במדריך לבחירת לחם בריא:

      

    צילום: אבי חי

    צילום: אבי חי

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    צולם בשופרסל דיל ביל"ו סנטר

     

    לחם בריא הוא אך ורק לחם שעשוי מקמח מלא, כי קמח מלא כולל גם את הקליפה של החיטה, שם כל הוויטמינים והסיבים התזונתיים שמונעים מחלות, וכשמנפים את הקליפה לקמח לבן – מאבדים בעצם את כל הערך התזונתי.

     

    כבר בדקנו:

    מה פחות משמין, שווארמה בצלחת או בפיתה? תתפלאו

    מה עדיף - קוטג' או גבינה לבנה? מדריך הבריאות של הגבינות

     

    איזה קמח מלא עדיף?

    חיטת כוסמין נחשבת לכזו שעברה פחות הנדסה גנטית ויש בה גם פחות גלוטן, אז היא עדיפה על קמח מלא רגיל. שיפון לעומת זאת, מצטיין באינדקס גליקמי נמוך יותר, כלומר הוא מתאים יותר אם יש נטייה לסוכרת וגם משביע לזמן ארוך יותר.

     

    כך תדעו מה לבדוק על האריזה

    חשוב לקרוא את רשימת הרכיבים, אם מופיעים בה רק קמחים מלאים או גם קמח רגיל, ולא פחות חשוב – אם יש ברשימה הזו גם תוספים כמו חומרים משמרים, מעכבי חמצון, ועוד מילים ומספרים שאנחנו לא מבינים.

     

    התוספים האלו נועדו להאריך את חיי המדף של הלחם והם מיותרים לחלוטין, חלקם גם עלולים להזיק לבריאות. לחם שמכיל קמחים מלאים בלבד, ללא חומרים משמרים – הוא העדיף ביותר.

     

    מה זה לחם קל?

    חלק מהלחמים הקלים לא עשויים רק מקמח מלא ואלו פחות בריאים, אבל חשוב לדעת שמה שהופך את הלחם לקל זה בעיקר, שהפרוסות שלו יותר דקות וקלות, וכדי שהן ישקלו פחות עשו את הלחם יותר אוורירי ופחות משביע.

     

    תיאורטית אפשר לחתוך כל לחם מלא בריא ואיכותי לפרוסות דקות ואז גם הוא לחם קל. אין סיבה לשלם יותר ולקבל פחות. פרט לזה, לא כל לחם שכתוב עליו שהוא קל, הוא באמת קל.

     

    מה עם הפיתות המלאות?

    הערך הבריאותי של הפיתות המלאות מעולה והוא כמו של הלחמים המלאים המומלצים. הפיתות המלאות מכילות רק קמח מלא, ואין בהם שום תוספים וחומרים משמרים.

     

    מבחינת הקלוריות אין הבדל משמעותי בין פיתה רגילה לפיתה מקמח מלא, ופיתה קלה שווה 2 פרוסות לחם קל.


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בוחרים לחם? הנה המדריך המלא ללחמים בריאים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    לבחור את הלחם הטוב ביותר
    צילום: shutterstock
    צילום: סיוון שחור
    מאיה רוזמן
    צילום: סיוון שחור
    שלום דוקטור
    מומלצים