שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מחקר: זן הפרוביוטיקה החדש שיגרום לכם לרזות

    החיידקים הפרוביוטיים יעילים ומסייעים במצבים בריאותיים שונים. עכשיו מחקר חדש מגלה כי יש להם גם קשר גם לשליטה על תחושת השובע והירידה במשקל

    בשנים האחרונות גוברת ההבנה כי ניתן להשתמש בפרוביוטיקה כשחקן חיזוק חיצוני למיקרוביום האנושי במצבים רבים. זאת בהתאם לידע המתפתח בהבנת השונות באוכלוסיות החיידקים באיברים ובמערכות הגוף השונות.

     

    פרוביוטיקה המיועדת למערכת העיכול, כך למשל, מכילה זני חיידקים שונים מזו המיועדת לבריאות הנשית האינטימית. לאור כך, חלה עלייה במגוון התוספים הפרוביוטיים המוצעים למטרות השונות, כלומר מוצרי פרוביוטיקה ייעודיים לטיפול במצבים השונים.

     

    בגופנו יש פי 10 יותר חיידקים מאשר תאים אנושיים. למעלה מ-10,000 סוגי חיידקים שמשקלם הכולל כ-3 ק"ג. כיום אנו יודעים לזהות חיידקים המשתתפים בתהליך בקרת השומן, כמו חיידק B-420, אשר נחקר ונמצא כמשפיע על מטבוליזם של שומן בגוף.

     

    עלייה בתחושת השובע וירידה בהיקפים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    עלייה בתחושת השובע וירידה בהיקפים(צילום: shutterstock)

     

    הקשר בין פרוביוטיקה לעודף משקל

    מחקר קליני שהתקיים בפינלנד בארבע מרפאות מחקר במשך 6 חודשים, שבו השתתפו 225 נשים וגברים שסובלים מעודף משקל והשמנה שלא שינו את אורחות חייהם וקיבלו תוספת פרוביוטיקה עם הזן הפרוביוטי החדש והנחקר B-420, הצביע על השפעה של הפרוביוטיקה על תחושת שובע.

     

    במחקר נמצא כי בקרב המשתתפים שנטלו את הזן הפרוביוטי הזה נצפתה השפעה מיטבית בבקרת המשקל והאכילה לעומת המשתתפים שלא נטלו.  

     

    במחקר חולקו משתתפים בריאים (הסובלים מעודף משקל והשמנה) בגילאי 18-65 אקראית לשלוש קבוצות:

    קבוצת ביקורת, קבוצה ניסוי 1 שקיבלה את הזן הפרוביוטי B-420,

    קבוצת ניסוי 2 שקיבלה את הזן הפרוביוטי B-420 בתוספת 12 גרם סיבים תזונתיים

    קבוצת ניסוי 3: קיבלה רק 12 גרם סיבים תזונתיים.

     

    הניתוח הססטיסטי בוצע רק על מספר המשתתפים שסיימו את המחקר (בסך הכל 134 משתתפים) ובוצעה השוואה בין כל הקבוצות וכן בין 2 הקבוצות שקיבלו את הזן הפרוביוטי B-420 לקבוצה שלא קיבלה.

     

    תוצאות המחקר הראו כי נטילה של פרוביוטיקה עם הזן הנחקר הובילה להפחתה של 300 קלוריות בצריכת הקלוריות היומית באמצעות השפעה הורמונלית על מנגנוני רעב ושובע, גרמה לירידה של 1.4 ס"מ בהיקף המותניים ומנעה עלייה במשקל ובמסת השומן.

     

    במחקרים נוספים נמצא כי תוספת של B-420 לשיגרת אורח חיים בריא, לתקופה של כ-3-4 חודשים, יכולה להוביל להגברת תחושת השובע, ועל ידי כך להפחתה של כ-300 קלוריות מצריכת הקלוריות היומית, להפחתה באגירת השומן ובעלייה במשקל ולצמצום היקפים.

       

    כיצד פועל החיידק הפרוביוטי B-420?

    החיידק מעלה את הפרשת ההורמון GLP1 אשר גורם בין היתר לתחושת שובע ולכן פוחתת תחושת הרעב ועקב כך צריכת הקלוריות  קטנה. כמו כן מונע החיידק חדירה של רכיבים מעודדי דלקת אל זרם הדם ובכך פוחתת אגירת שומן.

     

    חיידקים פרוביוטיים מוגדרים כחיידקים חיים, שכאשר הם ניטלים במינונים מתאימים יש להם השפעה מיטבית כאמור על האדם במגוון מצבים בריאותיים.

      

    דיאטות שונות עלולות להפר את האיזון הטבעי של המיקרוביום (למשל בדיאטת נטולת גלוטן) ולכן כדאי לשים לב להשפעותיהן על הגוף.

      

     

     


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    הפרוביוטיקה המתאימה
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים