שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המונדיאל כאן: מאיזה מרחק הכי בריא לצפות בטלוויזיה?
    איך שומרים על העיניים בשבועות של צפייה ממושכת בטלוויזיה? איך מחשבים את המרחק המדויק שצריך להיות בינינו ובין המסך ולמה בדיוק עכשיו זה זמן טוב להשתדרג למסך איכותי יותר? רופא עיניים מסביר ונותן עצות לצפייה בריאה ונכונה יותר

    כולנו גדלנו על הנזיפה שאם נשב קרוב לטלוויזיה, העיניים שלנו ייהרסו, טורניר המונדיאל, שנפתח היום (ה') ברוסיה, הוא הזדמנות מצוינת להפריך או לאשש את הקביעה הזו.

     

    בפעם הקודמת שבה התקיימו משחקי גביע העולם, צפו בהם יותר ממיליארד אנשים ברחבי העולם. מיליארד איש שנשימתם נעתקה למשך קצת יותר מחודש, מיליארד זוגות עיניים שרותקו אל המסך קטן על שלל תצורותיו - גדול, קטן, רחב, בחושך, באור, בבית, בבר השכונתי, בטכנלוגיית HD ו-4K ודיגיטלי ואנלוגי, ובמגוון פיתוחים נוספים שהמין האנושי המציא כדי להעצים את חוויית הצפייה.

     

    צופים בטלוויזיה (צילום: shutterstock)
    איך יודעים באיזה מרחק כדאי לשבת?(צילום: shutterstock)
     

    אך האם מספר שבועות של צפייה רציפה עלולים לפגוע בראייה שלנו? ביקשנו מד"ר יצחק אייזנמן, רופא עיניים מרשת המרכזים הרפואיים "עיניים" של ד"ר לוינגר, לספק לנו כמה המלצות לצפייה נכונה בטלוויזיה שתיטיב עם בריאות העיניים שלנו - בזמן המשחקים, ובכלל.

     

    קראו גם:

    10 סימנים שמעידים: הראייה שלכם מידרדרת

    עברתם את גיל 50? 3 סיבות חשובות לגשת לרופא עיניים

    הסימנים שהילד צריך משקפי ראייה

     

    1. הנוסחה לחישוב המרחק מהמסך: "ככלל, המרחק שממסך הטלוויזיה צריך להיות לפחות 3 מטר כדי לא להזיק לבריאות העיניים", מסביר אייזנמן.  "הנוסחה שיכולה לעזור לכם לאמוד את המרחק המומלץ היא להכפיל ב-2 את מספר הסנטימטרים של שטח המסך. למשל - שטחו של מסך בגודל 55 אינץ' בסנטימטרים יהיה 139.7 ס"מ (1 אינץ' שווה 2.54 ס"מ). אם נכפיל את המספר הזה ב-2 נקבל 279 ס"מ, כלומר - המרחק הנכון לשבת ממסך של 54 אינץ' הוא 2.79 מטרים. רצוי תמיד לקחת מקדם ביטחון נוסף ולשבת קצת יותר רחוק, לכן 3 מטרים יהיו המרחק המתאים לצפייה".

     

    2. לא לכבות את האור: "שמירה על אורות דולקים ברקע תורמת למניעת התעייפות של העיניים במהלך הצפייה".

    3. לעשות הפסקות: "קחו פסק זמן בכל פעם שניתן (הפסקת פרסומות למשל), כדי למנוע עייפות ומאמץ יתר של העיניים".

     

    4. תפסיק לסנוור אותי: "כדאי לבדוק את הגדרות היצרן של המסך בכל הנוגע לפילטרים המסננים עודף סנוורים במסך, ולאזן אותם".

     

    5. תשתדרגו - יש לכם תירוץ: "מומלץ לצפות במסכים עם רזולוציות כמה שיותר גבוהות, כמו למשל 4K, אולטרה HD ו-Full HD. ככל שאיכות הצפייה גבוהה יותר, הסיכון לנזק לראייה קטן יותר". 
     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים