שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עונת החתונות בפתח: 5 שיטות לצאת מהאירוע בלי להשמין
    הקיץ הגיע ואיתו עונת החתונות, כשכל אירוע כזה עלול להסתיים באכילת אלפי קלוריות. אז איך יוצאים מהחתונה אליה הוזמנתם בלי לעלות במשקל? כל הטיפים שכדאי לדעת

      

    אם גם אתם עומדים בפני סבב חתונות הקיץ הזה, אתם לא לבד: עונת האירועים בפתח, ועמה גם שפע האוכל והשתייה המוגשים בכל ערב כזה שלעיתים עלולים להגיע לאלפי קלוריות.

     

    באולפן הבריאות של ynet אירחנו את הדיאטנית הקלינית, נעמה ליאון, שמציגה חמש שיטות לאכילה נכונה באירועים.

     

    1. מנות ראשונות

    בתחילת האירוע מוגשות המנות הראשונות. בגלל שאנחנו מגיעים רעבים אנחנו עלולים להתפתות ולאכול מהן כמויות גדולות תוך שהן נתפסות כ'נשנוש על הדרך', אלא שבפועל הן יכולות להכיל אלפי קלוריות.

     

    אם בכל זאת אתם רוצים לטעום מהן, מומלץ להתמקד בחלבונים כמו מנת טרטר, עוף, טופו וסלטים ולוותר בשלב הזה על מנות המכילות פחמימות כמו בצק או מנות עתירות שומן כמו מטוגנים.

     

    2. המנה העיקרית

    רגע לפני שמוגשת המנה העיקרית, תוכלו למצוא על השולחן מגוון סלטים עם לחם וממרחים, מה שעלול להוסיף לכם מאות קלוריות מיותרות. כדאי לבחור בסלטים ללא תוספת מיונז ורטבים שמנים.

     

    כשמגיעה המנה העיקרית, זיכרו שהאוכל בחוץ יכיל תמיד יותר קלוריות בשל השמן המרגרינה והסוכר המוספים לו, במיוחד אם מדובר במנה מטוגנת או שמנה. הפעילו שיקול דעת ובחרו את המנה הבריאה והרזה יותר.

     

    כדאי להעדיף חזה עוף או דג על פני שניצל מטוגן, להתרחק ממנות המכילות בצק כמו בורקסים, ולבחור תוספת של ירקות כמו שעועית ירוקה. שימו לב גם לכמויות, ואל תעמיסו הררי אוכל על הצלחת.

     

      (צילום: shutterstock)
    הפעילו שיקול דעת. מנות עיקריות(צילום: shutterstock)

     

    3. בר המשקאות

    באירועים תוכלו ליהנות משתייה חופשית של אלכוהול, אולם זו יכולה להיות מלכודת קלורית. האלכוהול אינו גורם לתחושת שובע, תוך שהוא מביא לעלייה במשקל בכמויות מופרזות. יין הוא הבחירה המומלצת כיוון שכוס מכילה כ-120 קלוריות בלבד. כדאי להעדיף יין אדום המכיל נוגדי חימצון בריאים ללב, ולוותר על קוקטיילים עתירי סוכר וקלוריות. קוקטייל יכול להגיע בקלות לכ-500 קלוריות למנה.

     

     

     

    4. מתוקים וקינוחים

    חלק מההנאה באירוע היא עמדת הקינוחים העשירה שמחכה בסוף האירוע. אז למרות מה שחושבים, אפשר ליהנות מהקינוחים בסוף האירוע, אך חשוב להפעיל שיקול דעת, לזכור כמה אכלתם במהלך השבוע בכלל ובאירוע בפרט. אם אכלתם הרבה, כדאי לוותר או להתמקד בטעימה מקינוח אחד קטן.

     

    5. רק רוצים לרקוד

    כשאתם רוקדים, אתם לא רק שורפים קלוריות, אלא גם עובדים על סיבולת לב ריאה. פעילות גופנית לא מקזזת אכילת יתר, אך בהחלט יכולה לתרום לתהליך הירידה והבריאות הכללית. הקפידו תוך הריקודים על שתייה מרובה, במיוחד אם המקום חם ואתם מזיעים, והעדיפו מים על פני מיצים ממותקים.


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים