שתף קטע נבחר

רוח גבית מוועדת הפנים להצלת שדה דב

הוועדה דורשת מהמדינה לאמץ תוכנית שתאפשר להשאיר מסלול תעופה פעיל מצפון ת"א לאילת. ראש עיריית אילת: "לא ייתכן שהעיר הפריפריאלית ביותר במדינה תיוותר ללא מענה תחבורתי זמין"

"שדה דב זו התחנה המרכזית של אילת": כך אמר ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הפנים, בנושא מצב החלופה לשדה דב ומתן מענה לתושבי אילת. "היום עליתי למטוס, ואיתי 12 חולים שנדרשו לקבל טיפולים רפואיים בבית חולים איכילוב. לא ייתכן שהעיר הפריפריאלית ביותר במדינה תיוותר ללא מענה תחבורתי זמין".

 

פעילות התעופה האזרחית והצבאית בשדה דב אמורה להסתיים בסוף חודש דצמבר. בשבוע שעבר הציגה עיריית תל אביב-יפו, המתנגדת לסגירת שדה התעופה, תוכנית חלופית המאפשרת את המשך הפעלת השדה. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב תדון מחר (ד') בתוכנית, הכוללת את המשך הפעלתו של שדה תעופה עירוני במתכונת מצומצמת, לצד רובע מגורים הכולל 8,000 יחידות דיור וכ-300 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות, בשטח שיתפנה משדה התעופה הצבאי.

 

תוכנית להצלת שדה דב: יופעל באופן מצומצם ולצדו ייבנה רובע מגורים

5,000 דירות ראשונות בשטח שדה דב יועברו לתכנון מהיר

 

שדה דב (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
שדה דב(צילום: יריב כץ)

ראש הוועדה, ח"כ יואב קיש, אמר בדיון כי "יש הנחיה ברורה: הכנסת חוקקה חוק לפיו המדינה הייתה אמורה לבנות טרמינל זמני בשדה דב. משרד האוצר הפעיל שיקול דעת בנוגע לחוק, והחליט לפעול בניגוד לחוק ולא לבנות את הטרמינל. הגיע הזמן שנפעל.

 

"חברי הכנסת מכל סיעות הבית מודעים לחשיבות השדה לעיר אילת. יש תוכנית של עיריית תל אביב שעומדת בסיכום עם בעלי הקרקע, ואת המחיר ישלם האוצר. אנו ממליצים למדינה לספוג ולא לנסות שיטה עוקפת, הוועדה דורשת לפעול להקמת טרמינל זמני. נמשיך לאפשר לבעלי הקרקע לקבל זכויות, וגם נשמור על אילת. אי אפשר להשאיר את אילת ללא השדה". הוועדה קיבלה את המלצת היו"ר בהצבעה פה אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים