שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    4 סיבות להתחיל לתרגל טאי צ'י - היום

    הרגעת מתחים, שיפור תפקודי הגוף וחיזוק שיווי המשקל הם רק חלק מהיתרונות של תרגול טאי-צ'י. "מדובר בטכניקה בת אלפי שנים של פעילות גופנית מתונה המשלבת בתוכה תנועה, גמישות, מדיטציה, שיווי משקל ועבודה קוגנטיבית", אומר מורה ותיק, "יתרון נוסף הוא שהתרגול מתאים ומותאם לכל גיל"

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    התרגול שמרים את רוחו של האדם. טאי צ'י או בשמה המלא טאי צ'י צ'ואן, נוצרה לפני מאות שנים בסין ומשלבת בתוכה יוגה סינית, מדיטציה בתנועה, פילוסופיה, רפואה סינית ואמנות לחימה. הטאי צ'י נחשבת לאחת מפסגות היצירה של התרבות הסינית ותרגולה היומיומי נותן מענה שלם לשמירה על בריאות טובה פיזית ונפשית, בכל גיל.

     

    "תרגול טאי צ'י מתאים לכל גיל וניתן לקיימו בעמידה, צעידה וכן בישיבה". מסביר אייל איזנברג מורה לטאי צ'י בסגנון יאנג. "ישנה התאמה לכל רמה מכיוון שהמורה מתאים את התרגול למצב המתרגל עצמו. בטאי צ'י מקובל לומר שהתרגול מרים את הרוח של האדם. ואכן, מנסיוני תרגול טאי צ'י לגילאים מבוגרים מביא לחיזוק הגוף, שיפור יציבה ותנועתיות מפרקים, חידוד הקוגניציה ושיפור מצב הרוח".

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    מתחילים לתרגל יוגה? השאלות שכדי לשאול

    זהו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לחיים מאושרים 

    בלי חשבון: החירות האמיתית שמגיעה בגיל 70

      

    אימון  (צילום: shutterstock)
    תרגול מחזק שמתאים בכל גיל. טאי-צ'י(צילום: shutterstock)

    4 סיבות להתחיל טאי-צ'י

    מחקרים רבים נעשו על ההשפעה הבריאותית של תרגול טאי-צ'י בכלל ועל היעילות שלו בעבור בני הגיל השלישי בפרט. "הטאי צ'י נותן לנו להרגיש טוב יותר", משתף איזנברג מניסיונו כמתרגל ומורה יותר מעשור.

     

    "התרגול מקנה לנו את האפשרות לנוע באופן נעים ויציב, להיות רגועים, להתמודד בנינוחות עם צרכי היומיום שהעולם המודרני מציב בפנינו ועם האתגרים הפיסיים והנפשיים שהגיל המבוגר מביא עימו".

     

    "הסיבה לכך שתנועת הטאי צ'י נעימה ויחסית קלה לתרגול נובעת מכך שתרגול לא דורש מאמץ ו/או יכולות פיסיות ואתלטיות". הוא מסביר ומפרט את ארבעת המרכיבים הבסיסיים של התרגול מהווים גם הסיבות והיתרונות לתרגול טאי-צ'י, בכל גיל.

     

    1: הנעת המפרקים להגדלת טווח תנועה וגמישות: התנועה בטאי צ'י מאוד עדינה, איטית, רכה ומתרכזת בהפעלת מפרקי הגוף. השרירים פועלים ללא מאמץ.

     

    2: הרפיית מתחים: השרירים הפועלים ללא מאמץ לאורך התרגול מאפשרים זרימת דם משופרת והרפיית מתחים פיסיים ורגשיים.

     

    3: שיפור היציבה ושיווי המשקל: התרגול מביא ליציבה והחזקה נכונה של הגוף, משפר את שיווי המשקל ואת ההתמצאות במרחב.

     

    4: חיזוק המוח: הצורך להתרכז בתנועות השונות לאורך התרגול, יוצר ריכוז ממושך. סוג זה של ריכוז יעלה את רמת הקוגניציה של המתרגל.

     

    ריכוז זה אף תורם לרגיעה והרפיה פיסית ורגשית וידוע כי מצב רוח טוב וחשיבה חיובית מחזקים את בריאות האדם.

     

    טאי צ'י (באדיבות רחל קלע )
    רחל קלע בת ה-87, הראשונה מצד שמאל, מתרגלת טאי צ'י בקבוצתו של אייל איזנברג במגדלי הים התיכון בבת ים(באדיבות רחל קלע )

     

    לצוף על פני המים

    רחל קלע, בת ה-87 מתרגלת טאי-צ'י בקבוצת המבוגרים של איזנברג במקום מגוריה, מגדלי הים התיכון בבת ים, ומאושרת מכך.

     

    "אני מאוד נהנת מהאימון", היא מספרת "הוא מאוד שונה מכל אימון גופני שתרגלתי בעבר שכן בטאי-צ'י התנועות נעשות במינימום מאמץ והדגש הוא על הנעת הגוף, שיווי המשקל והתרכזות ברצף התנועות. ההרגשה היא כאילו צפים על פני המים, זה נהדר".

     

    "התנועות במהלך התרגול משרות אלי תחושת רוגע", היא משתפת "ועוזרות לי ליציבות, שיווי משקל וגמישות. אני יוצאת מהשיעור נינוחה, זקופה ומצפה למפגש הבא".

     

     

       

    על היתרונות של תרגול נשימה נכונה ועמוקה

     

     

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    להתמודד בעזרת הטאי-צ'י עם העולם
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים