שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מסע הקניות של פייסבוק בישראל
    טכנולוגיה לזיהוי פנים, גלישה ברשת החברתית מטלפונים זולים, מערכת תקשורת לארגונים ועוד - חמש חברות ישראליות נרכשו על-ידי האימפריה של צוקרברג מאז 2011. מי מהן עלתה הכי הרבה ומי עוררה סערה?

    מה מארק צוקרברג מחפש בישראל? בשבוע שעבר רכשה פייסבוק את הסטארט אפ הישראלי רדקיקס - הרכישה החמישית של הרשת החברתית בארץ מאז שנת 2011. אמנם לאורך השנים הרכישות של פייסבוק בישראל היו קטנות ובהיקפים צנועים בהרבה לעומת חברות בינלאומיות אחרות, אך הרכישות הללו הובילו להקמת מרכז המו"פ של החברה בתל אביב ורובן התפתחו עם הזמן למוצרים משמעותיים במערך של פייסבוק העולמית. עם זאת, חלקן גם הולידו מוצרים שנויים במחלוקת שספגו ביקורת בחו"ל.

    מסע הקניות של פייסבוק בישראל ()

    סנאפטו: סכום מוערך של 100 מיליון דולר

    הרכישה הראשונה של צוקרברג בישראל, במרץ 2011, הייתה חברת סנאפטו שפיתחה במקור אפליקציה המאפשרת לגלוש בפייסבוק גם מטלפונים פשוטים וזולים ("פיצ'ר פון"). פייסבוק - עוד לפני שהפכה לאימפריה שהיא היום - זיהתה את הפוטנציאל ורכשה את החברה. בהמשך היא החלה להציע על בסיס הטכנולוגיה שרכשה שירות שנקרא "פייסבוק לכל טלפון", שאיפשר להריץ את פייסבוק על אלפי מכשירים זולים, גם כאלה שאינם סמארטפונים. בהמשך השתלב השירות הזה גם במיזם "אינטרנט.אורג" של פייסבוק שנועד להביא חיבור אינטרנט וגלישה זולה במדינות מתפתחות.

    פייס.קום: סכום מוערך של 60 מיליון דולר

    פייס.קום פיתחה טכנולוגיה לזיהוי פנים בתמונות ועוד לפני הרכישה שיתפה פעולה עם פייסבוק וסיפקה לה את הכלים שמאפשרים לתייג אנשים בתמונות באופן אוטומטי. ביוני 2012 העלתה פייסבוק את היחסים שלב ורכשה את החברה, שהפכה לבסיס לטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה. כיום, אגב, טכנולוגיית זיהוי הפנים של פייסבוק נחשבת לאחת המתקדמות מסוגה בעולם.

    מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
    מארק צוקרברג. מזהים את הפנים שלך (צילום: רויטרס)
    את הפיצ'רים המבוססים על הטכנולוגיה הזו כולנו מכירים: זיהוי הפנים והתיוג האוטומטי בתמונות בפייסבוק. באמצעות זיהוי הפנים פייסבוק אף מסוגלת להתריע בפניכם אם מישהו אחר העלה תמונה שלכם ללא ידיעתכם. עם זאת, זיהוי הפנים של פייסבוק עורר לא מעט סערה בשל חשש לחדירה לפרטיות. במשך תקופה ארוכה, בשל התנגדויות מקומיות, החברה כלל לא הפעילה את זיהוי הפנים באיחוד האירופי ובקנדה.

    אונאבו: סכום מוערך של 150-200 מיליון דולר

    באוקטובר 2013 הגיעה הרכישה המשמעותית והגדולה ביותר של פייסבוק בישראל, שהולידה גם את הקמת מרכז הפיתוח של החברה בישראל (בשתי הרכישות הקודמות, העובדים פשוט הועברו למטה פייסבוק בחו"ל). מייסדי אונאבו, רואי טיגר וגיא רוזן, מכהנים היום בתפקידי ניהול בכירים במטה פייסבוק בעמק הסיליקון.


     

    פייסבוק חוגגת 14 שנה

    פייסבוק חוגגת 14 שנה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אונאבו פיתחה אפליקציות למכשירים ניידים שמנטרות, מאבטחות ודוחסת את תעבורת הנתונים שמגיעה למכשיר. על בסיס

    טכנולוגיה זו מפעילה היום פייסבוק את אפליקציית "פייסבוק לייט", גרסה קלה של פייסבוק המיועדת לטלפונים חלשים עם חבילת גלישה מצומצמת. אפליקציית Onavo Protect עצמה נותרה זמינה עד היום בחנויות האפליקציות, אך נקלעה לאחרונה למרכזה של סערת פרטיות: האפליקציה מנתבת את הגלישה של מי שהתקין אותה דרך שרתי פייסבוק וכך הרשת החברתית מסוגלת לנטר באופן רציף את הרגלי השימוש שלכם בטלפון - למשל באילו אפליקציות השתמשתם, כמה זמן ומה עשיתם בהן.

    פבלס: סכום מוערך של 60 מיליון דולר

    חברת פבלס פיתחה מערכת המורכבת מתוכנה, מצלמה וחיישנים, המסוגלת לזהות תנועות ידיים. ביולי 2015 פייסבוק רכשה אותה במטרה לשלב אותה במערכת המציאות המדומה של אוקולוס, הנמצאת בבעלותה. בעזרת הטכנולוגיה, וכן טכנולוגיות נוספות שנרכשו ופותחו בחברה, חיישני משקפי המציאות המדומה של אוקולוס יכולים לזהות עומק וכך להבין מה קורה בסביבתם. בעתיד זה יאפשר למשל לשחק במשחקי VR באמצעות תנועות ידיים בלבד. נדב גרוסינגר, מייסד החברה, מכהן כיום כראש פעילות חישת עומק במטה אוקולוס בקליפורניה.

    רדקיקס: סכום מוערך של עשרות מיליוני דולרים

    בשבוע שעבר התבשרנו על הרכישה החמישית והאחרונה בינתיים של צוקרברג ושות' בישראל. רדקיקס, שהוקמה על ידי האחים אודי ורועי ענתבי ב-2014, פיתחה מערכת תקשורת לארגונים שמשלבת בין צ'אט לבין אימייל ומאפשרת לעובדים להעביר זה לזה מסרים מידיים.

    אודי ורועי ענתבי (צילום: Redkix)
    אודי ורועי ענתבי, מייסדי Redkix(צילום: Redkix)
    בניגוד למערכות דומות הקיימות כיום, המערכת של רדקיקס משתלבת גם עם האימייל הארגוני, כך שחלק מהעובדים יכולים להשתתף בצ'אט דרך תוכנת המייל שלהם. בעקבות הרכישה, המוצר הקיים של רדקיקס ייסגר ועובדי החברה יצטרפו לפייסבוק. הטכנולוגיה תשולב בתוך מערכת "פייסבוק וורקפלייס" שהחברה מציעה כיום לארגונים - מעין רשת חברתית פנימית וסגורה המיועדת רק לעובדי הארגון.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מסע הקניות של פייסבוק בישראל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים