שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    קרב החמאה: לאחר שאיבדה את לורפק - וילי פוד תייבא מוצרי חלב

    הזיכיון על לורפק יועבר בקרוב רשמית לשטראוס, אבל וילי פוד מסרבת להיפרד משוק החמאה. משיקה ליין מוצרים מיובאים מאירופה

    "וילי פוד" תייבא מוצרי חלב וחמאה תחת המותג "יורו - מחלבות אירופאיות". הצעד מגיע שנה אחרי שהאחים צביקה ויוסי ויליגר חזרו בשלישית לשלוט בווילי פוד, ושנה לאחר שהמחלבה הדנית "ארלה" הודיעה כי שללה מהם את הזיכיון להפצת חמאת "לורפק" והעבירה אותו לשטראוס.

     

    שטראוס קיבלה את הזיכיון להפצת מוצרי החלב של ארלה הדנית

    האחים ויליגר נכנסו לניהול וילי פוד

     

    ב"ידיעות אחרונות" דווח כי בראש הקרב צועדת מתחרה חדשה ללורפק - "ממרח יורו" (Euro Spread). מדובר בחמאה למריחה תוצרת מחלבת "קורמן" האירית, קואופרטיב ידוע באירלנד המשווק תוצרתו בכל אירופה. בספטמבר הקרוב מסתיים רשמית חוזה ההתקשרות של וילי פוד עם לורפק, ומוצרי יורו כבר יחכו לשטראוס המתחרה על המדף, מוכנים לקרב.

    וילי פוד - מוצרי חלב של המותג יורו מחלבות אירופאיות (הדמיה: סטודיו וילי פוד, צילומים: מוטי פישביין)
    קו המוצרים החדש(הדמיה: סטודיו וילי פוד, צילומים: מוטי פישביין)

    בחדרי חדרים בווילי פוד משוכנעים שלשטראוס הייתה מעורבות בהחלטת לורפק להפסקת ההתקשרות בין החברות. ב־12 שנות הפעילות המשותפת של השתיים הגיעה לורפק בשיאה לנתח שוק של 22% מכלל מכירות החמאה בישראל ו־13% מכלל מכירות וילי פוד. "בעקבות המקרה עם לורפק החלטנו למתג את מוצרי החלב והחמאה תחת מותג משלנו", אמר צביקה ויליגר, יו"ר החברה. "עכשיו לעולם אף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו זיכיון".

     

    לדברי ויליגר, החמאות החדשות לא נופלות באיכותן מלורפק, וממרח יורו מכיל גם תוספת ויטמינים וסידן. המחיר לצרכן יהיה בין 14.9 ל־16.9 שקל לאריזה של 250 גרם. יורו לייט תעלה בין 17.9 ל־19.9 שקל ל־250 גרם. לפי הערכה, בפועל המוצרים יימכרו במחיר נמוך יותר - תלוי בהתפתחות המלחמה נגד שטראוס.

    וילי פוד - מוצרי חלב של המותג יורו מחלבות אירופאיות (צילום: נווית זומר)
    ממרח יורו של וילי פוד(צילום: נווית זומר)
      

    את המהפכה מוביל המנכ"ל מיכאל לובושיץ, לשעבר סמנכ"ל בשסטוביץ ומי שהקים את מפעל המזון "מאנה", שבימים אלה מתחיל בהפצת עשרות מוצרים חדשים, בהם גבינות צהובות, מנות ריזוטו מוכנות, ברוסקטות בטעמים, מאזטים מוכנים מאיטליה, מנות קפואות של גיוזות ולחמניות מאודות בנוסח יפני, ועוד. לובושיץ אומר כי הוא פשוט "רוצה שבמקרר הביתי יהיו מוצרי וילי פוד - קינוחים, חלב, פסטה טרייה ואפילו קפסולות תואמות נספרסו".

     

    ויליגר מקווה שיצליחו לצמוח בשוק החמאה בזכות הניסיון ארוך השנים, ומבטיח כי "ניתן לצרכן הישראלי חוויה של טעם אירופאי משובח".

     

    האחים ויליגר מכרו את החברה לאוליגרך אלכסיי גורטובוי ואז השתלטו עליה בחזרה. מאז מינו מנכ"ל חדש, וכל המאמצים שלהם מופנים להרחבת פעילות החברה. את הרבעון הראשון של 2018 סיימה החברה עם שיפור ניכר בתוצאות: המחזור עלה ב־21% ל־93 מיליון שקל, הרווח התפעולי עלה ב־40% והסתכם ב־9.4 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה ב־225% והסתכם ב־11 מיליון שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    הדמיה: סטודיו וילי פוד, צילומים: מוטי פישביין
    ממרח יורו
    הדמיה: סטודיו וילי פוד, צילומים: מוטי פישביין
    מומלצים