שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    18 ארוחות חג ושישי לפנינו: כך לא תשמינו בחגים

    החגים מתחילים ממש עוד שנייה ומחכה לנו חודש עמוס ארוחות ומפגשים משפחתיים, ליתר דיוק, 18 ארוחות חג ושישי. איך למרות כל כמויות האוכל שנערמות על שולחנות החג, נצליח גם ליהנות וגם לשמור על המשקל? דיאטנית מסבירה

     

     

    הקיץ רק הסתיים והחגים כבר מעבר לפינה, כך שעוד לא הספקנו לחזור לשיגרה, אנחנו כבר יוצאים ממנה שוב. אבל לעומת הקיץ בו אוכלים הרבה מאוד בחוץ, ארוחות החגים הן ארוחות ביתיות עמוסות כל טוב, כשכל ארוחה מורכבת ממספר רב של מנות. התוצאה עלולה להיות - עלייה במשקל.

      

    אם עושים חשבון מצפות לנו כ-18 ארוחות חג וערבי שישי, המורכבות ממפגשים חברתיים רווי אוכל, נשנושים ואלכוהול, ממתקים מסוכרים והיעדר פעילות ספורטיבית.

     

    כדי לא לעלות במשקל, כדאי להציב בפנינו יעדים לשמירה על משקל תקין. חשוב להציב יעדים ריאליים (כל אחד והיעד הריאלי שלו). הצלחה ביעד תגרום לעלייה במוטיבציה להמשך תהליך, לעלייה בביטחון העצמי ולדרך שבה אתם בוחרים להמשיך באכילה ובהרזיה.

     

    יעד הגיוני וריאלי ביותר הוא לשמור על המשקל במהלך החגים. אבל איך עושים את זה? פשוט מחליטים. שינוי הלך הרוח "שבחגים עולים במשקל ", זה אפשרי לגמרי ואם תחשבו בצורה כזו ותפעלו על פי הכללים תוכלו אפילו להצליח לרזות כמה ק"ג.

     

    ארוחות חג עתירות מאכלים. יעדים ריאליים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ארוחות חג עתירות מאכלים. יעדים ריאליים(צילום: shutterstock)

     

    כך תתכננו את חודש החגים ותצליחו לעמוד במשימה:

     

    5 כללים פשוטים ליום עם ארוחות חג

    1. הארוחות במהלך היום יהיו רק חלבון וירקות.

    2.מהלך היום במנת פרי אחת.

    3. אכלו ארוחת ביניים קטנה כשעתיים שלוש לפני ארוחת החג, כדי לא להגיע לארוחת החג מורעבים.

    4. הסתפקו בקינוח אחד לכל חג או סופשבוע. (לא בכל ארוחה).

    5. אכלו פחמימות בארוחת החג בלבד.

     

    בארוחת החג

     בברכות אכלו את המינימום האפשרי - פלח תפוח בדבש הראשון זהה בטעמו לפלח השני.

    אכלו מרק ירקות ( ללא תוספות של שקדי מרק/ קרוטונים/ קרפלך ) זה מגביר את תחושת השובע ומקטין את הצורך להרבה אוכל בהמשך.

     התבוננו בכל המנות המוגשות לשולחן ובחרו במנות שאתם הכי רוצים. מלאו את שאר הצלחת בירקות.

    אל תיקחו מנה נוספת.

    הסתפקו בקינוח אחד או טעימות של הקינוחים.

    שתו מים.

    זכרו שיין מכיל הרבה סוכר פשוט. חשבו אותו כחלק מהארוחה.

     

    מספיק פלח אחד של תפוח בדבש (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מספיק פלח אחד של תפוח בדבש(צילום: shutterstock)

     

    בין ארוחות החג

    1. המעיטו בכמות הפחמימות במהלך היום, אכלו רק פחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתיים.

    2. הרבו בחלבון וירקות בכל הארוחות.

    3. הימנעו מממתקים (יש מספיק בארוחות החג).

      

    ההנאה שבמשפחה

    ארוחות החג הם בדרך כלל ארוחות משפחתיות גדולות יותר או פחות פוגשים הרבה בני משפחה שלא רואים הרבה במהלך השנה. נצלו את החגים ליהנות מהמפגש המשפחתי ו/או החברי. במקום להתמקד באוכל התמקדו בחברה מסביב.

     

    בסיום הארוחה עברו משולחן האוכל לסלון, למרפסת או לגינה שתו חליטות צמחים ותה ירוק ותיהנו מהחברה.

     

    הפכו את חופשת החגים לחופשה פעילה. טיילו ברחבי הארץ, רכבו על אופניים, הרכיבו קבוצות משחק של חברים ומשפחה, ילדים ומבוגרים ושחקו משחקי כדור שונים. שיהיה לכולנו חג שמח.

     

    הכותבת היא דיאטנית ראשית בשומרי משקל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים