שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    גמדים "לדרך": שטראוס החלה למכור גבינה עם פרי לפעוטות באריזת סקוויז

    המוצר יימכר מעתה גם באריזה לחיצה, שניתן לאכול ממנה בלי כפית. מדובר במוצר החלב הראשון בישראל שנמכר כך. נקודות התורפה: צורת אכילה שמתאימה לתינוקות יותר מאשר לילדים, וגם: משקל קטן ב-30% ממעדן גמדים "הרגיל", ומחיר גבוה ב-128%

    גמדים יימכר גם באריזת סקוויז: מעדן הגבינה ומחית הפרי יימכר מעתה גם באריזת כיס לחיץ, תחת השם "גמדים לדרך". מדובר בשקית עם פקק שיש ללחוץ עליה לשם אכילה באמצעות מציצה או שאיבה, ללא צורך בכפית. המוצר יימכר במארז של 4 יחידות של 70 גרם - לעומת 100 גרם במוצר "הרגיל" שנמכר בגביעים. ההשקעה בקו החדש ובמהלך בשלב הראשון מוערכת בכ-10 מיליון שקל, והוא כולל רכישת מכונת אריזה חדשה.

     

    לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות

     

    גמדים לדרך  (הדמיה: שטראוס)
    (הדמיה: שטראוס)

     

     

    עד כה נמכרו בארץ מוצרים כאלו רק בתחום מחיות הפרי לפעוטות. שטראוס מרחיבה כעת את ההיצע, וזו הפעם הראשונה שמוצר חלב נמכר כך בארץ. הוא ישווק בשלושה טעמים באריזת הסקוויז: תות, תות-בננה ותפוח-בננה, כשבכל הגרסאות יש כחצי כפית סוכר. לחברה יש גם מוצר ללא פרי וסוכר מוסף בשם גמדים שלי, שכרגע לא ישווק באריזה זו. בשלב השני, אחרי החגים, החברה מתכוונת להשיק גם מוצרים של דנונה פרו באריזה כזאת.

     

    בעולם ישנם מוצרים דומים לצריכה תוך כדי תנועה, שנמכרים בצורת סקוויז (squeezable pouche), כמו למשל יוגורט של המותג גוגו, שלא דורש קירור. המוצר הישראלי דורש קירור, וזו אחת מנקודות התורפה שלו - אם כי ניתן לצאת איתו החוצה למספר שעות.

    אריזת סקוויץ פאוץ' ()
    דוגמא מהעולם: אריזת סקוויז פאוץ' של יוגורט. במוצר הזה אין צורך בקירור

    שטראוס מובילה את הקטגוריה של מעדני גבינה ופרי לילדים, שמגלגלת כ-50 מיליון שקל בשנה. מתחרים בה המותגים תאומים ושטוזים של תנובה, אך שטראוס מחזיקה בכ-75% נתח שוק.

     

    "המוצר החדש נותן מענה להורים ופעוטות עבור צריכה מחוץ לבית, ללא היערכות מוקדמת. זה פתרון נחוץ לאורח חיים מהיר", אמר ל-ynet אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס. בשנים האחרונות, אנו רואים צמיחה והתרחבות בטרנד המזון הזמין לאכילה על הדרך בארה"ב ובאירופה. זו קטגוריה צומחת מאוד ובפרט סקוויזים לילדים, אבל לא רק לילדים.

     

    "זו טכנולוגיית אריזה אחרת, מורכבת יותר ושונה מהרגיל, שמאפשרת לארוז מוצרים סמיכים יותר לאכילה בלי כפית ביד אחת", מסביר איצקין.

     

    הגודל שונה מהגמדים ה"רגיל". איך המחיר?

    "בגמדים הרגיל יש 100 גרם ופה 70 גרם, והמחיר גבוה יותר ל-100 גרם לעומת המוצר הרגיל, כי זו טכנולוגיה אחרת ושימושיות אחרת. עם זאת, מחיות פרי עולות בארץ כ-6 שקלים לסקוויז. המוצר שלנו נמכר לקמעונאים במחיר שיאפשר להם למכור במחיר נמוך יותר מסקוויזים של פרי".

    גמדים לדרך  (הדמיה: שטראוס)
    גמדים לדרך. יקר יותר, אבל לשימוש אחר(הדמיה: שטראוס)

     

     

    פער המחירים: 128% ועידוד אכילה "תינוקית"

    יש פער מחירים משמעותי בין מארז "רגיל" של גמדים בגביעים, לבין מארז "גמדים לדרך" באריזת סקוויז. המחיר הקמעונאי של גמדים לדרך הוא 12.62 שקל לרביעיית סקוויזים, כלומר 3.15 שקלים ליחידה של 70 גרם ו-4.5 שקלים ל-100 גרם מוצר.

     

    לשם השוואה, שטראוס מוכרת לקמעונאים רביעיית גמדים 400 גרם באריזה "רגילה" ב-7.90 שקלים. כלומר, 1.975 שקלים ל-100 גרם מוצר. מכאן ששטראוס מתמחרת לקמעונאים את "גמדים לדרך" ב-4.5 שקלים ל-100 גרם, כך שהוא יקר יותר ב-128% מגמדים באריזה רגילה.

     

    מארז של רביעיית גמדים בגביעים נמכר לצרכנים ב-12.50-6.40 שקל ברשתות השיווק. סביר להניח שקמעונאים ימכרו לצרכנים את הפריט ב-5-4.5 שקלים ליחידה, כ-20-18 שקלים לרביעיית גמדים לדרך באריזת סקוויז. מחיר לצרכן של שמיניית גמדים 800 גרם באריזה "רגילה" עומד על 19.90-14.90 שקל ברשתות השיווק. הפער, לעומת מחיר שמינייה, גבוה יותר.

     

    נקודת תורפה נוספת היא אופן הצריכה של המוצר. בחו"ל קיימת ביקורות על מוצרים כאלה לא רק בשל מחירם הגבוה יותר, אלא בעיקר משום שהם מעודדים פעוטות להמשיך לאכול כתינוקות, באמצעות מציצה ואכילת מחיות, במקום להסתגל לאכילה בוגרת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים