שתף קטע נבחר

מנכ"ל פלאפון: "נחזור למערכת הקודמת כדי לייצב את הרשת. אם יקרו תקלות נוספות נתמודד במהירות"

רן גוראון אמר עוד ל-ynet, שמקור סדרת התקלות שפוגעת בלקוחות פלאפון הוא באג במערכת החדשה של החברה מתוצרת HPE, ועל כן החליטה החברה לעצור את השדרוג ולחזור למערכת הקודמת. עד אז - ייתכנו תקלות נוספות. "אין לנו עדיין תוכנית מלאה להחזרת המערכת הקודמת. זה ייקח כמה ימים. נשקול פיצוי נוסף ללקוחות"

"סדרת התקלות בפלאפון החלה בעקבות השלב האחרון בשדרוג המערכת למערכת חדשה. הסיבה לתקלות היא באג במערכת שמקורו ביצרן HPE. עקב כך, החלטנו אתמול שנחזור למערכת הקודמת שהושארה חיה. זה ייקח מספר ימים. אם יהיו עוד תקלות בזמן הזה, נטפל בהן במהירות", כך אמר היום (ד') מנכ"ל פלאפון רן גוראון ל-ynet.

 

לקוחות החברה סבלו הבוקר מתקלה נוספת, רביעית במספר בשבועיים האחרונים, שבמסגרתה חלו שיבושים בהוצאת שיחות ברשת ובקבלתן. "הרשת כרגע יציבה אחרי התקלה הבוקר", אמר גוראון. "התקלה פגעה הפעם ב-20% מהשיחות ברשת".

 

פעם רביעית תוך שבועיים: תקלה בפלאפון

גם בחג: תקלה בפלאפון

 

מסיבת עיתונאים פלאפון, מנכ
מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, במסיבת עיתונאים בתחילת החודש(משי בן עמי)

 

"יש במערכת תקלת יצרן"

מדובר בשרשרת תקלות שמקורה בשדרוג בסיס הנתונים?

"כן. אנחנו נמצאים בשורת אירועים שנובעת משדרוג בסיס הנתונים ברשת. שדרגנו אותו למערכת חדשה ומתקדמת של HPE, שהוא גם ספק המערכת הקודמת שלנו, בתהליך שארך כשנה ובמהלכו העברנו את המנויים בהדרגה למערכת המשודרגת. מאז העברת קבוצת המנויים האחרונה, אנו חווים שיבושים במערכת כבר שבועיים.

 

"עשינו כל שניתן כדי לייצב את המערכת ולאפשר לספק המערכת לחקור את התקלה ולאפשר תיקון. אתמול הגענו למסקנה יחד עם HPE שיש במערכת תקלת יצרן, באג או מספר תקלות. עקב כך החלטנו לחזור למערכת הקודמת. נבצע את המעבר בימים הקרובים כדי לחזור לסביבה יציבה ולזמינות מלאה ללקוחות".

  

אם ייקח לכם כמה ימים להחזיר את כל הלקוחות למערכת הישנה, האם זה אומר שהלקוחות יחוו עוד תקלות עד אז?

"זה ייקח מספר ימים. עדיין אין לנו תוכנית מלאה להחזרת המערכת הקודמת. אנחנו עובדים עליה כרגע. אנחנו לא נמצאים כרגע במערכת שהיא מספיק יציבה לטעמנו. לכן נעשה הכל כדי למנוע תקלות ולייצב אותה, אך נוכל להכריז שהאירוע יסתיים רק כשנחזור למערכת הקודמת".

 

אז בעצם אי אפשר לומר שלא יהיו עוד תקלות.

"אנחנו נעשה הכל כדי למנוע אותן".

 

  

יהיה פיצוי נוסף לצרכנים?

"נבחן כל אחת מהסוגיות, כולל את הסוגיה הזו, ברגע שנשיג יציבות ברשת".

 

בסופו של דבר הכוונה היא כן לעבור למערכת החדשה?

"נחכה שנתייצב ונעשה הערכת מצב. רשת הסלולר צריכה להתקדם, צריך למצוא את הנתיב להתקדם קדימה, אבל כרגע זה לא עומד על הפרק. המערכת הקודמת יכולה לשרת אותנו היטב, היא לא תפגע בתוכנה או בשירות למנויים. כרגע נעשה הערכת מצב ובעתיד נבחן נתיב התקדמות, זו לא החלטה מיידית. כרגע אנחנו חוזרים אחורה למערכת היציבה".

 

יכול להיות שנעשה כאן שדרוג במינימום אמצעים כדי לחסוך בכסף?

"לא. הספק הוא אותו ספק וקיבלנו הצעות זולות בהרבה ממתחרים, ובחרנו להישאר עם חברה בינלאומית אמינה".

  

כמה כבר עלה לכם כל הסיפור, וכמה יעלה?

"זה חלק מהפעילויות התפעוליות ברשת - לא בוחנים שאלות של עלויות, עושים מה שצריך".

  

כמה לקוחות יעזבו אתכם להערכתך?

"כרגע הלקוחות נותנים בנו אמון. אנחנו מסבירים, משתפים, נוקטים פעולות, מציגים אותן בפני הלקוחות ומקווים לאפשר ללקוחות ליהנות מרשת יציבה ותקינה, שאותה סיפקנו במשך שנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים