שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    גם בחג: תקלה שלישית אירעה בפלאפון תוך שבועיים
    אחרי תקלת הענק לפני כשבוע, שניתקה לקוחות מהשירות במשך כיממה, גם היום חוו לקוחות רבים שיבושים דומים במהלך שעות אחר הצהריים. כשהתקשרנו למוקד השירות היינו במקום 230 בתור. לאחר קצת יותר משעתיים הודיעה החברה כי "הרשת חזרה ליציבות ותפקוד שגרתי"

    שוב תקלה ברשת פלאפון: עשרות גולשים דיווחו החל מהשעה 16:00 כי אינם מצליחים להוציא ולקבל שיחות או להשתמש בשירותי האינטרנט של פלאפון. מוקד השירות הטכני הוצף בפניות - כשהתקשרנו היינו במקום 230 בתור. בשעה 18:30 הודיעה החברה כי הרשת חזרה ליציבות ותפקוד שגרתי. 

     

    זו תקלה שלישית ברצף תקלות מביכות שאירעו בפלאפון בשבועיים האחרונים. התקלה הראשונה אירעה ב-30 באוגוסט ופגעה בחלק מהלקוחות. תקלה נוספת אירעה ב-2 בספטמבר והיתה תקלת ענק, ששיבשה חיי למעלה מ-400 אלף לקוחות במשך כיממה, שכן לא יכלו לקבל ולהוציא שיחות או להשתמש באינטרנט הסלולרי. 

      

    פלאפון (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)

     

    הלקוחות: אולי הפעם נעזוב. החברה: כבו והדליקו את הנייד

    אחד מהגולשים כתב היום ל- ynet: "שוב תקלה בחברת פלאפון. כבר לפני שעה התחילה תקלת קליטה בכל המנויים בבית. אני מחכה כבר מעל 40 דקות למענה". גולש נוסף כתב: "אין שיחות. מה עושים, אנחנו בחג? אי אפשר ליצור קשר עם בני המשפחה".

     

    פלאפון פייסבוק (צילום מסך מתוך אתר הפייסבוק של פלאפון)
    (צילום מסך מתוך אתר הפייסבוק של פלאפון)

    בעמוד הפייסבוק של החברה לקוחות רבים הודיעו לפלאפון שלא עזבו את החברה אחרי התקלות הקודמות כי "תקלות קורות", אך הקאמבק של התקלה גורם להם לחשוב על החלטתם בשנית. אחד המגיבים כתב: "בפעם הראשונה זאת היתה אי הבנה בפעם השנייה נו בסדר. עכשיו אין  הבנה. תעשו בדק בית אצלכם". במקביל, למרות החג, סוכנים של החברות המתחרות פונים ללקוחות ומציעים להם לעבור למתחרות דרכם.

     

    פלאפון פייסבוק (צילום מסך מתוך אתר הפייסבוק של פלאפון)
    (צילום מסך מתוך אתר הפייסבוק של פלאפון)

    מפלאפון נמסר בתחילה כי: "בשעה האחרונה נרשמים שיבושים ברשת פלאפון. החברה מבצעת בדיקות מקיפות להערכת המצב". אחרי ביצוע הבדיקות, החברה הודיעה "על שיפור ניכר ביציבות הרשת ובתפקודה. החברה ממליצה ללקוחות שעדיין חווים קשיים בזמינות לכבות ולהדליק את המכשירים הניידים". בשעה 18:30 הודיעה כאמור החברה על יציבות ותפקוד שגרתי של הרשת: "האירוע שהחל היום אחה"צ הסתיים נכון לשעה זו. צוותי הנדסה של החברה ומומחים מטעם HP ממשיכים לנטר ולעקוב אחר ביצועי הרשת. תקלה זו, בדומה לאירועים משבוע שעבר, נובעת משדרוג בסיס הנתונים המרכזי של הרשת, למערכת מתקדמת מתוצרת HP. אנו שבים ומתנצלים בפני לקוחותינו, ומבטיחים כי נעשה כל הנדרש להשלמת התהליך בהקדם".

     

    הפיצוי על התקלה הקודמת: חבילת גלישה ללא הגבלה לחודש

    לאחר תקלת הענק שהסתיימה בתחילת השבוע שעבר הודיעה חברת פלאפון כי תפצה את 400 אלף הלקוחות שסבלו מהתקלה בגלישה "ללא הגבלה" בישראל. הפיצוי ניתן ללקוחות שחוו את השיבושים, המהווים כ-20% מלקוחות החברה. הרחבת הגלישה נכנסה לתוקפה החל מ-3 בספטמבר בחצות ועד אחרי תקופת החגים (עד 2 באוקטובר, כולל). מדובר בפיצוי שאין לו הרבה משמעות בעידן של חבילות גלישה של עשרות גיגה. 

     

    במסיבת העיתונאים שכינסה החברה בשבוע שעבר לאחר קרוב ל-24 שעות של תקלה נרחבת, שפגעה גם בלקוחות רמי לוי תקשורת, מנכ"ל החברה רן גוראון הסביר מה גרם לתקלה: "אנחנו משדרגים את רכיב hlr, והתקלה נובעת מפרויקט השדרוג הזה. כשהבחנו בתקלות ברשת, הסרנו עומסים וגילינו שרת תקול שעליו מנויים שהמספרים שלהם מתחילים ב-6 ו-7". 

     

    "מרגע הזיהוי רץ עדכון תוכנה, שהשיב שירות ללקוחות עד 20:30. במשך הלילה המשכנו בעבודות נוספות בכדי לוודא יציבות ברשת. כרגע אנו מנטרים פונים בודדים, כאשר לרוב כיבוי והדלקה פותר את הבעיות. צוותים נרחבים פעלו להשבת השירות, והלקוחות עודכנו כל שעתיים. אשוב ואתנצל בפני לקוחותינו על חוויית השירות שחוו".

     

    בעל עסק: "הפסדתי אלפי שקלים בגלל התקלה"

    התקלה הנוכחית כנראה לא תפגע בבעלי עסקים, אבל התקלה הקודמת הביאה בבעלי עסקים רבים להתלונן כי נגרם להם נזק כספי. אחד מהם הוא דרור בן מויאל, בעלי "תכלת המים" הנותן שירות בתחום הניאגרות הסמויות ואינסטלציה קלה. 

     

    "אנחנו עמוסים בעבודה לפני החגים, אתמול היה שקט מוחלט מהבוקר עד הלילה", אמר בריאיון לאולפן ynet. 

    בן מויאל העריך כי הפסיד בין 5,000-8000 שקל בגין התקלה, וטען כי התנהלות החברה לא הייתה מספיק טובה.

     

    "שני שכירים, שני רכבים שכורים, יושבים כל היום, מסדרים דברים כי אין מה לעשות. אני חושב שההתנהלות שלהם היתה אמורה להיות בצורה יותר מקצועית. הם היו צריכים לצאת בהודעה הרבה לפני ולא למרוח את הלקוחות שלהם. ואני מדבר לא רק בשמי כבעל עסק, אני מדבר בשם כל בעלי העסקים, בשם האמהות שיש להם ילדים בצבא, על קווי הגבול, בשם האמהות ששמו ילדים בכיתה א' שלא יודעים להתנהל ביום הראשון לבית הספר, לדעתי זה פגע בכולם".

      


    פורסם לראשונה 11/09/2018 16:33

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים