שתף קטע נבחר

פרויקט מיוחד: 20 שנה עם גוגל

חברת גוגל מציינת החודש שני עשורים, שבהם מיצבה את עצמה כאחת מענקיות הטכנולוגיה המשפיעות ביותר בעולם. פרויקט מיוחד

תאריך יום ההולדת של גוגל ידוע בהיותו שנוי במחלוקת: אף שהחברה, על פי הרישומים, נוסדה באופן רשמי ב-4 בספטמבר, 1998, בגוגל מציינים בכל שנה דווקא את 27 בספטמבר. גם שנת הייסוד היא לא עובדה מוגמרת, שכן כבר בשנה שעברה גופי תקשורת ברחבי העולם ציינו את חגיגות ה-20 להיווסדה של ענקית הטכנולוגיה. אבל אם שואלים את גוגל, השנה מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם חוגג שני עשורים, וזו סיבה מצויינת לצלול אל נבכי החברה ששמה לה למטרה לארגן ולהנגיש את הרשת למשתמשים בכל העולם, ועל הדרך הצליחה לשנות את החיים של כולנו בעוד כמה תחומים. פרויקט מיוחד.

 


הסיפור של גוגל הוא, במובן מסוים, תמצית החומר שממנו עשויים עמק הסיליקון ותעשיית הסטארט-אפ כולה: הוא מתחיל בשנת 1995, במפגש מקרי של שני סטודנטים: האחד, לארי פייג', שמגיע לאוניברסיטת סטנפורד כדי לבחון האם זה המקום הנכון בשביל לימודי הדוקטורט שלו במדעי המחשב, והשני - סרגיי ברין, סטודנט שפוגש אותו שם ושעליו מוטלת המשימה המעיקה, להוביל את פייג' המתלבט בין מסדרונות הקמפוס ולהכיר לו את המקום. ממש כמו בפתיחה של כל סרט נעורים אמריקני שנעשה אי פעם. אלא שמשם, דברים החלו לתפוס צורה קצת אחרת. לכתבה המלאה

 


במהלך השנה החולפת, עלתה המניה של אלפאבית, חברת האם של גוגל, בכ-25 אחוזים. מנוע החיפוש של החברה הוא הפופולרי בעולם, ללא מתחרים בולטים; שלושה מתוך ארבעה טלפונים סלולריים בשוק היום פועלים על גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל; כרום הוא עודנו הדפדפן הנפוץ בתבל; ואפילו הרמקול החכם Google Home לקח בשנה האחרונה עשרות אחוזים של נתח שוק מהמוצר המקביל של אמזון. אבל היו גם חדשות אחרות: עם הכרזת מלחמה מצדו של נשיא ארצות הברית, קנס תקדימי שהטיל עליה האיחוד האירופי ומחאות עובדים שזולגות לתקשורת - השנה החולפת הייתה ללא ספק בעייתית עבור ענקית הטכנולוגיה. אז איך זה שהתדמית של גוגל נשארת נקייה? לכתבה המלאה

 


 

ישראלים רגילים להרגיש קצת מקופחים בכל הקשור לטכנולוגיה: אף שאנחנו אוהבים לכנות את עצמנו "אומת הסטארט-אפ", חברות הטכנולוגיה הרב-לאומיות אינן ממהרות להשיק כאן את המוצרים הצרכניים הכי חדשים שלהן, בין אם מדובר בגאדג'ט חדש או בשירות מקוון מתקדם. זה נכון גם במקרה של גוגל. אמנם, שירותי הרשת המרכזיים של גוגל עובדים כאן היטב: חיפוש, מפות, אנדרואיד, ג'ימייל, יוטיוב ועוד. אך גם היום, 20 שנה לאחר היווסדה ומעל עשור לאחר שפתחה שלוחה ישראלית, הצרכן הישראלי עדיין לא נהנה מחלק נכבד מהמוצרים המעניינים ביותר של ענקית האינטרנט. מה אנחנו מפסידים? לכתבה המלאה

 


 

הפופולריות של מנוע החיפוש של גוגל הופכת אותו לכלי משמעותי - גם כשמסתכלים עליו מפרספקטיבה של זמן. ביקשנו מגוגל את רשימת הביטויים הכי מחופשים שלה בשנים האחרונות ובעברית, וארכיון הנתונים הוביל אותנו אחורה עד לשנת 2005. מה חיפשנו ברשת לפני למעלה מעשור? ומה אפשר ללמוד מרשימת הביטויים המחופשים ביותר? לכתבה המלאה

 


 

אנחנו גולשים עם דפדפן כרום, מנווטים עם ווייז, משתמשים בטלפון על בסיס אנדרואיד, מחפשים בגוגל, צופים ביוטיוב, מתנהלים עם ג'ימייל וזה רק חלק קטן מהשירותים שבאמצעותם גוגל עושה לנו את החיים קצת יותר קלים - אבל גם אוספת עלינו המון מידע לצרכים שיווקיים. אבל כמה אתם באמת יודעים על ענקית הטכנולוגיה שכנראה יודעת עליכם הכל? בואו לבדוק. לחידון הטריוויה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Getty Images
פרויקט מיוחד: 20 שנה עם גוגל
אילוסטרציה: Getty Images
מומלצים